Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
http://www.minbzk.nl
MINBZK: uitnodiging aan de pers
Uitnodiging aan de pers
Start imagocampage Rijksoverheid
Donderdag 22 november aanstaande vindt om 16.00 uur in perscentrum
Nieuwspoort de start plaats van een meerjarige campagne waarin de
rijksoverheid wordt gepresenteerd als een aantrekkelijke werkgever op
de arbeidsmarkt. Het startschot wordt gegeven door minister De Vries
van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het gaat hier om een
campagne waarin het rijk zich voor het eerst in gezamenlijkheid
presenteert op de arbeidsmarkt, naast de uiteraard reeds door de
afzonderlijke departementen vormgegeven imago- en wervingscampagnes.
De belangrijkste reden om deze campagne te ontwikkelen is gelegen in
het feit dat het werken bij de rijksoverheid bij niet-ambtenaren
gemiddeld minder hoog aangeschreven staat dan werken bij het
bedrijfsleven. Uit onderzoeken blijkt echter dat de rijksambtenaren
hun arbeidssituatie gemiddeld inhoudelijk beter ervaren dan
niet-ambtenaren. De laatsten kunnen zich veelal geen voorstelling
maken van wat het werken bij de rijksdienst precies inhoudt. Er is dus
sprake van een perceptieprobleem.
De imagocampagne stelt zich vooral tot doel de scheve verhouding in de
beeldvorming te herstellen, door de voordelen en aantrekkelijkheid van
het werken bij de rijksoverheid duidelijk te maken. De door het
reclamebureau Benjamens van Doorn-Euro RSCG ontwikkelde campagne zal
bestaan uit massamediale uitingen en richt zich met name op de
doelgroep van hoger opgeleiden tot 40 jaar.
Noot voor de redactie,