Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

http://www.minbzk.nl

MINBZK: uitnodiging aan de pers

Uitnodiging aan de pers

Start imagocampage Rijksoverheid

Donderdag 22 november aanstaande vindt om 16.00 uur in perscentrum Nieuwspoort de start plaats van een meerjarige campagne waarin de rijksoverheid wordt gepresenteerd als een aantrekkelijke werkgever op de arbeidsmarkt. Het startschot wordt gegeven door minister De Vries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het gaat hier om een campagne waarin het rijk zich voor het eerst in gezamenlijkheid presenteert op de arbeidsmarkt, naast de uiteraard reeds door de afzonderlijke departementen vormgegeven imago- en wervingscampagnes.

De belangrijkste reden om deze campagne te ontwikkelen is gelegen in het feit dat het werken bij de rijksoverheid bij niet-ambtenaren gemiddeld minder hoog aangeschreven staat dan werken bij het bedrijfsleven. Uit onderzoeken blijkt echter dat de rijksambtenaren hun arbeidssituatie gemiddeld inhoudelijk beter ervaren dan niet-ambtenaren. De laatsten kunnen zich veelal geen voorstelling maken van wat het werken bij de rijksdienst precies inhoudt. Er is dus sprake van een perceptieprobleem.

De imagocampagne stelt zich vooral tot doel de scheve verhouding in de beeldvorming te herstellen, door de voordelen en aantrekkelijkheid van het werken bij de rijksoverheid duidelijk te maken. De door het reclamebureau Benjamens van Doorn-Euro RSCG ontwikkelde campagne zal bestaan uit massamediale uitingen en richt zich met name op de doelgroep van hoger opgeleiden tot 40 jaar.

Noot voor de redactie,