COMSTRUCTION BV
www.comstruction.nl
Marketing als middel om uit impasse te komen
Amerongen, 22 november 2001 - Marketing wordt steeds vaker als een
investering gezien en niet als een 'luxe'. De stijging van
marketingbudgetten is naar verwachting dan ook groter in 2002 dan de
overall economische groei. Dit blijkt uit een recent onderzoek
uitgevoerd door Heliview in opdracht van Comstruction. Toch is er nog
vaak sprake van structurele onderbezetting van de marketingafdeling.
Dit is een belangrijk gegeven aan de vooravond van de start van een
nieuw marketingconcept gelanceerd door het deze maand gestarte bedrijf
Comstruction.
Heliview heeft onlangs in opdracht van Comstruction 350
marketing-verantwoordelijken uit de top van het Nederlandse
bedrijfsleven en overheid geinterviewd. Uit het onderzoek blijkt dat
marketingbudgetten in 2002 naar verwachting met 10% stijgen tegen een
verwachte 2% groei van het Bruto Nationaal Product. Daarbij komt dat
40% van de marketingbudgetten steekt in personeelsgerelateerde kosten
en dat de probleeminventarisatie vooral structurele onderbezetting en
ad-hoc acties oplevert. Het outsourcen en/of insourcen van marketing
waarbij een resultaatgerichte aanpak centraal staat zal hierdoor naar
verwachting gaan toenemen.
Dit is nu het werkterrein van Comstruction. Het bedrijf zal een
fullservice marketingorganisatie bieden aan grote en middelgrote
bedrijven in Nederland. Door middel van een zogenoemd 'Marketing
Eco-Systeem' zal het bedrijf haar opdrachtgevers voorzien van een
scala aan specialisten in de verschillende marketingdisciplines.
Comstruction werkt daartoe alleen met bekende en gewaardeerde
onderaannemers. Het bedrijf onderkent het belang van het hebben van
één aanspreekpunt voor grote organisaties waarbij het de zorg en
coordinatie uit handen neemt.
Comstruction is een naam samengesteld uit de woorden 'Communication'
en 'Construction'. Een bedrijf kan op marketinggebied worden voorzien
van 'een bouwtekening' tot en met 'een totale gestoffeerde en
gemeubileerde oplevering'. Comstruction kan het geheel als
full-service voor haar rekening nemen, maar kan ook 'slechts' één,
enkele of een combinatie c.q. samenstelling van enkele componenten
leveren.
Comstruction biedt het volle spectrum van mogelijkheden op het gebied
van marketing. Het bedrijf onderscheidt de volgende activiteiten:
- Marketing Strategy & Strategic Marketing Advice
- Market Intelligence & Market Research
- Interim Marketing & Commercial Management
- Communication & PR Consulting
- Executive Environments
- Channel Marketing, Management & Logistiek
- Event Marketing & Logistiek
- Action & Sport Marketing
- Marketing & Verkoopcursussen
Wie is Comstruction:
Jolanda Beerse, is momenteel eigenaar / directeur van Top Produkties,
een organisatie gespecialiseerd in het organiseren en managen van
evenementen in de ruime zin van het woord. Top Produkties is circa 10
jaar geleden opgericht door Jolanda Beerse en heeft momenteel 6
werknemers in vaste dienst. Jolanda (Top Produkties) werkt momenteel
voor een groot aantal bedrijven binnen de ICT-sector, enkele klanten
zijn: Sun Microsystems, Avaya, Oracle, Hewlett-Packard en Unisys.
Alfred den Besten, heeft ruim 10 jaar ervaring op gebied van
marketing, market research en communicatie. Alfred is tot 1 mei 2001
in dienst geweest bij Avaya in de functie van Marketing Director
Western Europe en was eindverantwoordelijk voor de marketing in 15
landen en medeverantwoordelijk voor een omzet van US$ 190 miljoen. Hij
heeft daarvoor verschillende marketingmanagement functies vervuld bij
Cambridge Technology Partners (Marketing Director Central Europe &
Benelux), Global One (Director Marketing & Product Management
Nederland), Sun Microsystems (Marketing Manager Nederland). Daarvoor
heeft Alfred enkele jaren gewerkt als market research projectleider /
manager en als marketingadviseur bij Heliview Marketingservice en bij
MRC Information Technology.
Ruud Alaerds, heeft ruim 10 jaar ervaring op gebied van market
research, market intelligence en marketingadvies. Ruud is momenteel
bijna 2 jaar in dienst als manager product marketing en market
intelligence bij Avaya Nederland. Daarvoor heeft Ruud circa 10 jaar
gewerkt in verschillende marketing research en adviesfuncties bij
Heliview Marketingservice en MRC Information Technology. Hij heeft
ondermeer het volledige ICT marketresearch van Heliview opgezet en
uitgebouwd.