Ingezonden persbericht

Breng je bod uit bij CITY FM, steun het goede doel en maak kans op een Genesis Creative D.A.P Jukebox

Opbrengst van liefdadigheidsveiling komt ten goede van WarChild

Amsterdam, 8 oktober 2001 - Creative (Nasdaq: CREAF), marktleider in digitale entertainmentproducten voor de pc en het Internet, is een Europees samenwerkingsverband aangegaan met een aantal muzieklegendes voor het opzetten van liefdadigheidsveilingen. In Nederland zal een unieke, speciaal door Genesis ontworpen en gesigneerde, D.A.P. (Digital Audio Player) Jukebox worden geveild in samenwerking met mediapartner CITY FM. Muziekliefhebbers kunnen via de CITY FM website: www.cityfm.nl gedurende vijf dagen van 26 november tot en met 31 november een bod uitbrengen op deze Genesis Jukebox, voorzien van het gehele Genesis repertoire. De opbrengst komt in zijn geheel ten goede aan War Child. De bouw van de veilingsite wordt gerealiseerd door de Veilinghal, onderdeel van de Telegraaf.

De Creative Jukebox is een digitale audiospeler met een geheugen voor 150 CD's, ideaal voor mensen die altijd hun muziekcollectie bij zich willen hebben. Het apparaat (400 gram) heeft de afmetingen van een draagbare CD speler en kan dankzij een ingebouwde harde schijf hoge kwaliteit muziek opslaan in MP3 en in andere digitale formaten. De Genesis Jukebox is door de band voorzien van een origineel ontwerp en is tevens gesigneerd. Dankzij de grote capaciteit (6 GB) zal elke Jukebox het volledige repertoire van de betreffende artiest bevatten.

De verschillende artiesten die deelnemen aan deze Europese actie hebben zelf bepaald naar welk goede doel de opbrengst dient te gaan. Zo komt de opbrengst van deze Genesis Jukebox veiling in Nederland ten goede van War Child. Mike Rutherford van Genesis: "Wij werken met veel plezier samen met Creative Labs aan deze unieke liefdadigheidsactie. Ze zal rechtstreeks ten goede komen aan de goede doelen die ons zeer nauw aan het hart liggen."

Om een zo groot mogelijk bereik- en een zo hoog mogelijk bod te realiseren is Creative een samenwerking met CITY FM aangegaan om naast het internet de veiling tevens via de radio onder de aandacht te brengen. Program Director Jean Kiekebosch zegt hierover: "Deze veiling is een goede manier voor CITY FM om haar betrokkenheid met de activiteiten van War Child te laten zien en een uitgelezen mogelijkheid voor onze luisteraars om in het bezit te komen van een uniek collector's item. Ons publiek bestaat uit liefhebbers van muziek. Met het aanbieden van deze Genesis Jukebox denk ik dat dit project een succes zal worden en veel geld zal opleveren voor het goede doel." Liefhebbers van muziek en apparatuur kunnen van 26 november tot 31 november via de website van CITY FM hun bod uitbrengen op de Genesis Jukebox.

Joep Verboeket, hoofd Marketing & Communicatie van War Child, is verblijd met de actie:"War Child helpt kinderen met het verwerken van hun oorlogservaringen. Muziek speelt een belangrijke rol tijdens onze creatieve workshops met de kinderen. Het idee om hier de D.A.P. Jukebox van Creative te veilen en dat wij met de opbrengst daarvan kinderen in oorlogslanden muziektherapie kunnen geven, vind ik niet alleen briljant maar ook bijzonder sympathiek!"

Over CITY FM
CITY FM biedt 24 uur per dag aan ruim 1 miljoen mensen die in de regio van Amsterdam wonen en werken een gevarieerde muziekmix uit de jaren '80, '90 en vandaag. Sinds kort is CITY FM ook in Den Haag en Utrecht te ontvangen. CITY FM richt zich met haar programma's op volwassenen in de leeftijdsgroep van 20 tot 34 jaar. Naast muziek wordt de luisteraar op de hoogte gebracht van het nieuws, samen met weers-, verkeer- en uitgaans informatie.

Over Creative Labs:
Creative (Nasdaq: CREAF) is wereldleider in digitale entertainmentproducten voor de pc en het Internet. Creative heeft met Sound Blaster en zijn revolutionaire ontwikkelingen op het vlak van de multimedia echt naam gemaakt. Creative introduceert nu digitaal amusement op het pc-platform met producten zoals de bijzonder succesvolle D.A.P Jukebox. De innovatieve hardware, de uitgekiende eigen technologie, de ongebreidelde toepassingen en de klantvriendelijke service resulteren in een hefboomeffect voor het Internet waarbij de klant hoogwaardig digitaal amusement kan ervaren wanneer ze wilt, waar ze wilt.

Creative Technology met hoofdkantoor in Singapore werd in 1981 opgericht. De Europese kantoren zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. In 1993 werd Creative Labs Europe opgericht met de bedoeling beter en sneller in te spelen op nieuwe marktontwikkelingen zodat uiteindelijk een groter marktaandeel op de Europese markt kan worden verworven. General Manager, Michael Sullivan, bouwde vanuit de kantoren in Berkshire in het Verenigd Koninkrijk, de Europese activiteiten uit.

De laatste drie jaar ontwikkelde Creative Labs Europe zich met factor negen en werden er dochterondernemingen opgericht in Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken, Zweden en Polen. Op 19 juli 1995 werden de deuren van het European Operations and Technical Centre (EOTC) van Creative in Dublin, in Ierland, officieel geopend. Het EOTC vormt de draaischijf voor de snel groeiende activiteiten van Creative Labs in Europa. Het EOTC staat bovendien garant voor een effectieve lokale producttoelevering op maat van de Europese klant waardoor gelijke tred kan worden gehouden met de ontwikkeling van de activiteiten van de dochterondernemingen in de verschillende landen. Bij de Europese organisatie werken momenteel 570 medewerkers.

Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan: www.europe.creative.com of contact opnemen met:
Text 100 Public Relations
Sanjay Korteweg
Tel. +31 (0) 20 5304339
E-mail: sanjayk@text100.nl

Creative Labs
Markus Eggermont
Tel. +32 (0)3 2878772
E-mail: markus_eggermont@cle.creative.com


Creative Labs informatienummers voor eindgebruikers: Nederland +31 (0)11 3230081
België +32 (0)3 2878777