PERSBERICHT AFC AJAX
Maandag, 26 november 2001
Ajax en Canal+ tekenen nieuwe verbintenis
Ajax en abonnee tv-zender Canal+ hebben vandaag in het Ajax Museum een nieuwe verbintenis ondertekend. Canal+ was al als partner aan Ajax verbonden. De nieuwe overeenkomst heeft een looptijd van drie jaar.
Ajax doet -zoals gebruikelijk- geen mededelingen over financiële kant
van het contract.
Canal+ is sinds 1997 sponsor van Ajax. Daarvoor was ook Filmnet als
partner aan Ajax verbonden. Het partnership is daarmee dit
voetbalseizoen het achtste jaar ingegaan.
Algemeen directeur Arie van Eijden van Ajax is content met de nieuwe
overeenkomst. Van Eijden: "Canal+ is een prima partner van Ajax. Het is
goed te zien dat de vriendschap ook in het achtste jaar opnieuw
beklijft."
Drie keer per seizoen is een selecte groep abonnees van Canal+ te gast
bij Ajax tijdens de zogenoemde 'Meet & Greet' dagen. Op 20 december zal
Ajax opnieuw gastheer zijn van een aantal Canal+ abonnees, die in de
gelegenheid worden gesteld spelers en technische staf van Ajax 'achter
de schermen' te ontmoeten.
Ajax heeft in totaal 6 partners en 12 sponsors. De groep partners wordt
naast Canal+ gevormd door ABN-AMRO, adidas, KPN, Mitsubishi Motors en
Siemens Mobile.
De sponsors van Ajax zijn: ATP, Campina, CSU Total Care, Engelhard-Clal
Drijfhout, Grolsch, Kellogg's, Martinair, OAD Reizen, Roto Smeets De
Boer, Sony, Staatsloterij en Verwelius Bouwen.
Noot voor de redacties,