Persuitnodiging voor de middagconferentie op 26 november over het Nieuwe leren
DEN HAAG 19 november 2001 Het basisonderwijs moet de jongste generatie zo goed mogelijk voorbereiden op de
informatiemaatschappij. Op dit terrein heeft en neemt het Ministerie van OCW momenteel de primaire verantwoordelijkheid. Daarnaast ontplooien het bedrijfsleven, de politiek en verscheidene maatschappelijke organisaties talrijke vooruitstrevende initiatieven op het gebied van ICT en onderwijs. Dit doen zij vanuit hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en vanuit het feit dat zij belang hebben bij een informatiemaatschappij die tot de top van de wereld behoort. Tijdens een middagconferentie laten we hiervan een aantal goede voorbeelden zien, willen wij vaststellen welke middelen er nu precies nodig zijn én welke randvoorwaarden vervuld moeten zijn om deze middelen juist te besteden, om de kwaliteit van het basisonderwijs te vergroten en de volwassen burger van morgen goed voor te bereiden op de
informatiesamenleving.
Tijdens deze middag komen de volgende thema's aan de orde:
- Op welke termijn ambieert Nederland BV welke positie op de
kwalitatieve wereldranglijst van informatiesamenlevingen ?
- Welke extra middelen zijn noodzakelijk in het onderwijs om dit doel
te verwezenlijken en welke randvoorwaarden moeten daarbij
vervuld worden ?
- Hoe kunnen additionele middelen voor het onderwijs beschikbaar
komen en de vastgestelde randvoorwaarden vervuld worden ?
De conferentie wordt georganiseerd door EPN - Platform voor de
Informatiesamenleving, in samenwerking met Nederland~ICT, de
spreekbuis van de Nederlandse ICT sector, stichting AXIS -
Nationaal platform voor Natuur en Techniek in onderwijs en
arbeidsmarkt, en KPN.
We nodigen u graag uit deze middagconferentie op
maandagmiddag 26 november van 12.30 uur tot 17.00 uur bij te
wonen in het Museum voor Communicatie aan de Zeestraat 80-82
te Den Haag. U kunt zich aanmelden door middel van een reply op
deze mail, u krijgt dan een bevestiging en routebeschrijving
toegestuurd.
Noot voor de redactie,