Gemeente Capelle a/d IJssel

Ontevreden burgers en de gemeentelijke ombudsman

Het kan voorkomen dat u ontevreden bent over het handelen van de gemeente of van een gemeentelijke (deel)sector. Bijvoorbeeld omdat u lang op een besluit moet wachten of omdat u zich onplezierig behandeld voelt. U kunt de gemeente in de gelegenheid stellen hier iets aan te doen, door een klacht in te
dienen. Het gebruik van de gemeentelijke klachtenfolder, is daarbij aan te raden. In de gemeentelijke klachtenfolder staat hoe u uw klacht kunt indienen. Deze folder is bij alle (deel) sectoren en de Informatiebalie af te halen.

Is uw klacht na het doorlopen van de klachtenprocedure nog niet naar tevredenheid opgelost, dan kan de ombudsman de klacht onderzoeken. Hij vraagt de gemeente om een weerwoord, velt tenslotte een oordeel en beveelt zonodig aan hoe de gemeente verder dient te handelen. Waar mogelijk probeert hij klachten door bemiddeling op te lossen.

U kunt de gemeentelijke ombudsman op diverse manieren benaderen:


- Telefonisch: 010 - 4111600

- Fax: 010 - 4172798

- Schriftelijk: Coolsingel 6, 3011 AD, Rotterdam
Ook kunt u het inloopspreekuur bezoeken, dat wekelijks plaatsvindt op donderdag van 10.00 - 12.00 uur, in de bibliotheek aan het Stadsplein.

De folder van de gemeentelijke ombudsman geeft meer informatie. Belangstellenden kunnen deze opvragen via telefoonnummer: 010 - 4111600.