Ontevreden burgers en de gemeentelijke ombudsman
Het kan voorkomen dat u ontevreden bent over het handelen van de
gemeente of van een gemeentelijke (deel)sector. Bijvoorbeeld omdat
u lang op een besluit moet wachten of omdat u zich onplezierig
behandeld voelt. U kunt de gemeente in de gelegenheid stellen hier
iets aan te doen, door een klacht in te
dienen. Het gebruik van de gemeentelijke klachtenfolder, is daarbij
aan te raden. In de gemeentelijke klachtenfolder staat hoe u uw
klacht kunt indienen. Deze folder is bij alle (deel) sectoren en de
Informatiebalie af te halen.
Is uw klacht na het doorlopen van de klachtenprocedure nog niet
naar tevredenheid opgelost, dan kan de ombudsman de klacht
onderzoeken. Hij vraagt de gemeente om een weerwoord, velt
tenslotte een oordeel en beveelt zonodig aan hoe de gemeente verder
dient te handelen. Waar mogelijk probeert hij klachten door
bemiddeling op te lossen.
U kunt de gemeentelijke ombudsman op diverse manieren benaderen:
- Telefonisch: 010 - 4111600
- Fax: 010 - 4172798
- Schriftelijk: Coolsingel 6, 3011 AD, Rotterdam
Ook kunt u het inloopspreekuur bezoeken, dat wekelijks plaatsvindt
op donderdag van 10.00 - 12.00 uur, in de bibliotheek aan het
Stadsplein.
De folder van de gemeentelijke ombudsman geeft meer informatie.
Belangstellenden kunnen deze opvragen via telefoonnummer: 010 -
4111600.