----------- PERSBERICHT ----------------
ING BANK wint Gouden Spreekbuis
Rotterdam, 26 november 2001,
ING Bank heeft haar marketing- en communicatiebeleid richting het intermediair vorig jaar op een effectieve manier ingezet. Door gemiddeld op een zestal factoren als beste uit de bus te komen kon ING Bank, in navolging op Bouwfonds (1999) en ASR/Stad Rotterdam (2000), de Gouden Spreekbuis tijdens het 6e Nationale Hypothekencongres in Scheveningen in ontvangst nemen. Deze Hypotheekprijs wordt jaarlijks door onderzoeksbureau Blauw Research aan de hand van resultaten uit de Image & Performance Monitor Hypotheekverstrekkers uitgereikt.
Bepalende criteria voor de Gouden Spreekbuis zijn enerzijds de
ontwikkeling in spontane bekendheid, overwegen, voorkeur en algemene
waardering ten opzichte van de resultaten van vorig jaar, en
anderzijds de gemiddelde imagoscore en reclameherinnering van dit
jaar.
Het onderzoek voor de Image & Performance Monitor
Hypotheekverstrekkers wordt jaarlijks onder het intermediair gehouden.
Hiervoor heeft Blauw dit jaar 288 intermediairs ondervraagd.
Medegenomineerden voor de Hypotheekprijs waren (in alfabetische
volgorde) ASR/Stad Rotterdam, Bouwfonds, Postbank en Rabobank.
Over Blauw Research:
Blauw Research is een van de meest dynamische onderzoekbureaus in
Nederland. Binnen een moderne organisatie, met uitstekende
faciliteiten en innovatieve producten is dagelijks een 90-tal
professionals actief voor een groot aantal gerenommeerde bedrijven en
instellingen. Internet staat centraal in de strategie van Blauw, een
full-service onderzoekspartner op het gebied van klant- en
medewerkerrelaties, corporate image, merk-, en
communicatie-vraagstukken en (nieuwe) media. Blauw is vooral actief in
de IT-markt, telecommunicatie, financiële services en e-business.
Blauw Research bv maakt samen met Blauw Contactcenter bv, Blauw New Media bv en Bureau Lagendijk bv deel uit van de Blauw Group bv, dat is opgericht in 1993 en is aangesloten bij de Markt Onderzoeks Associatie (MOA). Voor meer informatie bezoek www.blauw.com.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Blauw Research bv
Contactpersoon: Sascha Weil
Tel: 010-4000900
E-mail: saschaw@blauw.com
www.blauw.com
---
Noot voor de pers: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lejo Duivenvoorde
lejod@blauw.com
0031-10-4000900
Blauw Research BV
Over Blauw: Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in
Nederland met 90 medewerkers en een omzet van 7 mln. Euro. Internet
staat centraal in de strategie van Blauw, een full-service
onderzoekspartner op het gebied van klant- en medewerkerrelaties,
corporate image, merk-, en communicatievraagstukken en (nieuwe) media.
Blauw is vooral actief in de IT-markt, telecommunicatie, financiële
services en e-business.
Disclaimer: "Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele
informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de
informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat
de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de
informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder
voorafgaand deskundig advies." © Blauw Research 2001