Persbericht
Siebel Systems introduceert Siebel 7
Zeer complete eBusiness-oplossing met de laagste Total Cost of Ownership
SAN MATEO, Calif. - 27 november 2001 - Siebel Systems maakt bekend dat Siebel 7 beschikbaar is en geleverd kan worden. Deze zevende hoofdrelease van Siebel eBusiness Applications biedt een zeer complete reeks van applicaties voor customer relationship management (CRM) en employee relationship management (ERM), die gekenmerkt wordt door de laagste total cost of ownership (TCO). Als resultaat van Siebel's branche- en technologische kennis en ervaring biedt Siebel 7 een rijke functionaliteit ten aanzien van sales, marketing, service en partner management en andere op klanten gerichte bedrijfsprocessen. Hierdoor is een snelle ingebruikname, een hoog niveau van gebruikersacceptatie en een korte terugverdientijd op de investeringen mogelijk.
"Siebel's primaire doelstelling is het voor onze klanten mogelijk te maken succesvol te opereren. Onze afnemers hebben daarom in iedere stap in de ontwikkeling van Siebel 7 geparticipeerd en ik ben er dan ook trots op, dat we vandaag opnieuw de standaard stellen in de markt voor eBusiness-applicaties. Door customer en employee relatonship management-oplossingen van de hoogst mogelijke kwaliteit te introduceren, versterken we onze positie als marktleider in iedere relevante productcategorie", zegt Thomas M. Siebel, chairman en chief executive officer van Siebel Systems. "Doordat steeds meer bedrijven onderkennen hoe belangrijk het is dat zij hun organisatie en hun middelen geheel afstemmen op het aantrekken en vasthouden van klanten en het verder uitbouwen van hun relatie met afnemers, bestaat er geen enkele twijfel dat de CRM-markt aanzienlijk sneller zal blijven groeien dan andere segmenten van de markt voor eBusiness-toepassingen."
Twintig branchespecifieke versies
Siebel 7 is beschikbaar in de vorm van twintig branchespecifieke versies
die geheel op de eisen en wensen van die sectoren zijn afgestemd. Door
optimaal gebruik te maken van de 'best practices' die in deze branches
gelden en bovendien een aanzienlijke mate van voorgeprogrammeerde
functionaliteit aan te bieden, ontstaat bij het toepassen van Siebel
Industry Applications slechts in zeer beperkte mate behoefte voor
aanvullend maatwerk. Hierdoor kan de laagst mogelijke total cost of
ownership worden behaald. Daarnaast verzekeren het succes van de klanten
van Siebel Systems en de sterke nadruk die Siebel Systems legt op
klanttevredenheid, dat alle klanten op succesvolle wijze implementaties
van of 'upgrades' naar Siebel 7 kunnen realiseren. Wereldwijd vertrouwen
meer dan drieduizend toonaangevende organisaties - waaronder AXA, Chase
Manhattan Bank, Deutsche Telekom AG, IBM, Johnson & Johnson Services
Inc, Microsoft Corporation, Nike Inc en Yahoo! Inc - op Siebel eBusiness
Applications voor het ondersteunen van de bedrijfsvoering. Uit recent
uitgevoerd onafhankelijk onderzoek blijkt dat gebruikers van Siebel
Systems een 'return on investment' realiseren van tien maanden nadat men
Siebel eBusiness Applications in gebruik heeft genomen.
"Om nieuwe omzet te kunnen genereren, hebben wij een eBusiness-oplossing
geïmplementeerd voor alle communicatiekanalen die wij gebruiken. Wij
hebben gekozen voor Siebel eBusiness Applications om het voor onszelf
mogelijk te maken effectiever met onze klanten contact te hebben en
effectiever met hen samen te werken. Deze oplossing stelt ons bovendien
in staat aan 'cross-selling' te doen binnen ons bestaande
klantenbestand", zegt Dean Anthanasia van FleetBoston Financial. "We
hebben een beroep gedaan op Siebel Systems vanwege hun leidende positie
in de markt en de bewezen expertise van het concern in de markt voor
financiële dienstverlening. De branchespecifieke, standaard
functionaliteit en de ingebouwd' best practices van de Siebel eFinance-
en de Siebel Employee Relationship Management-applicaties vertalen zich
in een snellere ingebruikname en een snellere ROI. Siebel eBusiness
Applications blijven tegemoet komen aan de specifieke behoeften van de
vele gebruikers bij Fleet. Hierdoor is een hogere tevredenheid van zowel
werknemers als klanten ontstaan. Ook de retentie en de winstgevendheid
laten een duidelijke verbetering zien."
Siebel Smart Web Architecture: grotere acceptatie door gebruikers en
lagere total cost of ownership
Met de introductie van Siebel 7 heeft Siebel Systems technologisch
gezien wederom een nieuwe standaard neergezet ten aanzien van
eBusiness-toepassingen. Siebel 7 is gebaseerd op de Siebel Smart Web
Architecture, de eerste en enige 'zero-footprint' webarchitectuur die
het hoge niveau van interactiviteit kent dat we voorheen alleen van
desktop-applicaties kenden. Klanten kunnen beschikken over het beste van
twee werelden: de kostenvoordelen die het gevolg zijn van
'zero-install'-webapplicaties en de rijke, interactieve en intuïtieve
ervaring die gebruikers alleen van een desktop-applicatie gewend zijn.
Geautomatiseerde 'upgrades' minimaliseren upgrade-kosten
Net als bij de zes voorgaande versies van Siebel eBusiness Applications
biedt Siebel 7 klanten een duidelijk en gemakkelijk migratiepad,
waaronder een geautomatiseerde upgrade-faciliteit die een snellere
ingebruikname en een lagere TCO mogelijk maakt. In tegenstelling tot
veel andere applicaties maakt Siebel 7 het klanten mogelijk om een
geautomatiseerd proces toe te passen voor het upgraden naar de nieuwste
versie van de applicatie. Dit gebeurt door de maatwerkaanpassingen van
de klant te combineren en samen te voegen met de nieuwe functionaliteit,
zodat een nieuw en sterk verbeterd platform ontstaat. Het gevolg hiervan
is dat op dit moment meer dan 90 procent van de bestaande klanten van
Siebel Systems binnen twaalf maanden na vrijgave van een nieuwe versie
gebruik maakt van de nieuwste productrelease. Dat betekent dat klanten
optimaal kunnen profiteren van de uitgebreide functionaliteit, terwijl
de bestaande investeringen in maatwerk en integratie geheel beschermd
zijn.
Siebel 7 handhaaft deze traditie door een geautomatiseerd migratiepad
vanaf oudere versies van Siebel eBusiness Applications aan te bieden
voor alle drie dimensies van een upgrade: platform, gegevens en
maatwerkaanpassingen. Het Smart Web Architecture-platform maakt een
geautomatiseerde upgrade mogelijk en biedt de volledige functionaliteit
van de applicaties, een rijke vorm van interactiviteit en maakt tevens
een vergroting van de productiviteit van de eindgebruikers mogelijk bij
aanzienlijk lagere kosten voor ingebruikname.
Applicatienetwerk verlaagt de kosten voor integratie
Om alle belangrijke op klanten gerichte bedrijfsprocessen optimaal te
kunnen ondersteunen, is het essentieel dat organisaties niet alleen de
front- en de back office-systemen integreren, maar ook honderden andere
toepassingen, waaronder standaardpakketten, maatwerk legacy-systemen,
industriespecifieke informatiesystemen en externe applicaties die
bedoeld zijn voor samenwerking met partners. Siebel 7 is ontwikkeld om
optimaal in dergelijke heterogene omgevingen te kunnen functioneren,
waarbij de TCO door middel van het creëren van een 'applications
network' wordt verlaagd.
Siebel 7 mag zich inmiddels verheugen in een brede ondersteuning van
meer dan honderd ontwikkelaars van 'third party' software die bovendien
aangekondigd hebben dat zij hun toepassingen zullen certificeren voor
gebruik in combinatie met Siebel 7. Siebel 7 maakt een snelle en
succesvolle implementatie van een netwerk van applicaties mogelijk door
standaard 'business connectors' aan te bieden. Hierdoor is interactie
mogelijk met andere applicaties, zoals SAP, i2, Oracle en PeopleSoft. De
onderliggende technologie - zoals een 'workflow engine', wizards voor
het genereren en transformeren van XML, 'dispatch services' en adapters
voor het uitwisselen van gegevens - maken deel uit van Siebel 7 en
kunnen gebruikt worden voor het uitbreiden of verbreden van de standaard
functionaliteit voor het ondersteunen van werkprocessen die betrekking
hebben op contacten met klanten.
Daarnaast biedt Siebel 7 een 'portal framework', waardoor Siebel 7 kan
optreden als een portal naar andere toepassingen. Bovendien kan Siebel 7
vanuit 'third party portals' worden benaderd. Ook deze faciliteit,
evenals hulpmiddelen die de productiviteit verbeteren als 'single
sign-on', levert een belangrijke bijdrage aan het verlagen van de TCO en
het verhogen van de acceptatie door eindgebruikers.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde
reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer
service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers,
directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en
dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in
meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.
Meer informatie:
Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000
Margreet Sandee
Consultant
Paul Kok Consultants
Telefoon : 0346-217117
E-mail : margreetsandee@pkc.nl