Ingezonden persbericht

Persbericht

Siebel Systems introduceert Siebel 7

Zeer complete eBusiness-oplossing met de laagste Total Cost of Ownership

SAN MATEO, Calif. - 27 november 2001 - Siebel Systems maakt bekend dat Siebel 7 beschikbaar is en geleverd kan worden. Deze zevende hoofdrelease van Siebel eBusiness Applications biedt een zeer complete reeks van applicaties voor customer relationship management (CRM) en employee relationship management (ERM), die gekenmerkt wordt door de laagste total cost of ownership (TCO). Als resultaat van Siebel's branche- en technologische kennis en ervaring biedt Siebel 7 een rijke functionaliteit ten aanzien van sales, marketing, service en partner management en andere op klanten gerichte bedrijfsprocessen. Hierdoor is een snelle ingebruikname, een hoog niveau van gebruikersacceptatie en een korte terugverdientijd op de investeringen mogelijk.

"Siebel's primaire doelstelling is het voor onze klanten mogelijk te maken succesvol te opereren. Onze afnemers hebben daarom in iedere stap in de ontwikkeling van Siebel 7 geparticipeerd en ik ben er dan ook trots op, dat we vandaag opnieuw de standaard stellen in de markt voor eBusiness-applicaties. Door customer en employee relatonship management-oplossingen van de hoogst mogelijke kwaliteit te introduceren, versterken we onze positie als marktleider in iedere relevante productcategorie", zegt Thomas M. Siebel, chairman en chief executive officer van Siebel Systems. "Doordat steeds meer bedrijven onderkennen hoe belangrijk het is dat zij hun organisatie en hun middelen geheel afstemmen op het aantrekken en vasthouden van klanten en het verder uitbouwen van hun relatie met afnemers, bestaat er geen enkele twijfel dat de CRM-markt aanzienlijk sneller zal blijven groeien dan andere segmenten van de markt voor eBusiness-toepassingen."

Twintig branchespecifieke versies
Siebel 7 is beschikbaar in de vorm van twintig branchespecifieke versies die geheel op de eisen en wensen van die sectoren zijn afgestemd. Door optimaal gebruik te maken van de 'best practices' die in deze branches gelden en bovendien een aanzienlijke mate van voorgeprogrammeerde functionaliteit aan te bieden, ontstaat bij het toepassen van Siebel Industry Applications slechts in zeer beperkte mate behoefte voor aanvullend maatwerk. Hierdoor kan de laagst mogelijke total cost of ownership worden behaald. Daarnaast verzekeren het succes van de klanten van Siebel Systems en de sterke nadruk die Siebel Systems legt op klanttevredenheid, dat alle klanten op succesvolle wijze implementaties van of 'upgrades' naar Siebel 7 kunnen realiseren. Wereldwijd vertrouwen meer dan drieduizend toonaangevende organisaties - waaronder AXA, Chase Manhattan Bank, Deutsche Telekom AG, IBM, Johnson & Johnson Services Inc, Microsoft Corporation, Nike Inc en Yahoo! Inc - op Siebel eBusiness Applications voor het ondersteunen van de bedrijfsvoering. Uit recent uitgevoerd onafhankelijk onderzoek blijkt dat gebruikers van Siebel Systems een 'return on investment' realiseren van tien maanden nadat men Siebel eBusiness Applications in gebruik heeft genomen.

"Om nieuwe omzet te kunnen genereren, hebben wij een eBusiness-oplossing geïmplementeerd voor alle communicatiekanalen die wij gebruiken. Wij hebben gekozen voor Siebel eBusiness Applications om het voor onszelf mogelijk te maken effectiever met onze klanten contact te hebben en effectiever met hen samen te werken. Deze oplossing stelt ons bovendien in staat aan 'cross-selling' te doen binnen ons bestaande klantenbestand", zegt Dean Anthanasia van FleetBoston Financial. "We hebben een beroep gedaan op Siebel Systems vanwege hun leidende positie in de markt en de bewezen expertise van het concern in de markt voor financiële dienstverlening. De branchespecifieke, standaard functionaliteit en de ingebouwd' best practices van de Siebel eFinance- en de Siebel Employee Relationship Management-applicaties vertalen zich in een snellere ingebruikname en een snellere ROI. Siebel eBusiness Applications blijven tegemoet komen aan de specifieke behoeften van de vele gebruikers bij Fleet. Hierdoor is een hogere tevredenheid van zowel werknemers als klanten ontstaan. Ook de retentie en de winstgevendheid laten een duidelijke verbetering zien."

Siebel Smart Web Architecture: grotere acceptatie door gebruikers en lagere total cost of ownership
Met de introductie van Siebel 7 heeft Siebel Systems technologisch gezien wederom een nieuwe standaard neergezet ten aanzien van eBusiness-toepassingen. Siebel 7 is gebaseerd op de Siebel Smart Web Architecture, de eerste en enige 'zero-footprint' webarchitectuur die het hoge niveau van interactiviteit kent dat we voorheen alleen van desktop-applicaties kenden. Klanten kunnen beschikken over het beste van twee werelden: de kostenvoordelen die het gevolg zijn van 'zero-install'-webapplicaties en de rijke, interactieve en intuïtieve ervaring die gebruikers alleen van een desktop-applicatie gewend zijn.

Geautomatiseerde 'upgrades' minimaliseren upgrade-kosten Net als bij de zes voorgaande versies van Siebel eBusiness Applications biedt Siebel 7 klanten een duidelijk en gemakkelijk migratiepad, waaronder een geautomatiseerde upgrade-faciliteit die een snellere ingebruikname en een lagere TCO mogelijk maakt. In tegenstelling tot veel andere applicaties maakt Siebel 7 het klanten mogelijk om een geautomatiseerd proces toe te passen voor het upgraden naar de nieuwste versie van de applicatie. Dit gebeurt door de maatwerkaanpassingen van de klant te combineren en samen te voegen met de nieuwe functionaliteit, zodat een nieuw en sterk verbeterd platform ontstaat. Het gevolg hiervan is dat op dit moment meer dan 90 procent van de bestaande klanten van Siebel Systems binnen twaalf maanden na vrijgave van een nieuwe versie gebruik maakt van de nieuwste productrelease. Dat betekent dat klanten optimaal kunnen profiteren van de uitgebreide functionaliteit, terwijl de bestaande investeringen in maatwerk en integratie geheel beschermd zijn.

Siebel 7 handhaaft deze traditie door een geautomatiseerd migratiepad vanaf oudere versies van Siebel eBusiness Applications aan te bieden voor alle drie dimensies van een upgrade: platform, gegevens en maatwerkaanpassingen. Het Smart Web Architecture-platform maakt een geautomatiseerde upgrade mogelijk en biedt de volledige functionaliteit van de applicaties, een rijke vorm van interactiviteit en maakt tevens een vergroting van de productiviteit van de eindgebruikers mogelijk bij aanzienlijk lagere kosten voor ingebruikname.

Applicatienetwerk verlaagt de kosten voor integratie Om alle belangrijke op klanten gerichte bedrijfsprocessen optimaal te kunnen ondersteunen, is het essentieel dat organisaties niet alleen de front- en de back office-systemen integreren, maar ook honderden andere toepassingen, waaronder standaardpakketten, maatwerk legacy-systemen, industriespecifieke informatiesystemen en externe applicaties die bedoeld zijn voor samenwerking met partners. Siebel 7 is ontwikkeld om optimaal in dergelijke heterogene omgevingen te kunnen functioneren, waarbij de TCO door middel van het creëren van een 'applications network' wordt verlaagd.

Siebel 7 mag zich inmiddels verheugen in een brede ondersteuning van meer dan honderd ontwikkelaars van 'third party' software die bovendien aangekondigd hebben dat zij hun toepassingen zullen certificeren voor gebruik in combinatie met Siebel 7. Siebel 7 maakt een snelle en succesvolle implementatie van een netwerk van applicaties mogelijk door standaard 'business connectors' aan te bieden. Hierdoor is interactie mogelijk met andere applicaties, zoals SAP, i2, Oracle en PeopleSoft. De onderliggende technologie - zoals een 'workflow engine', wizards voor het genereren en transformeren van XML, 'dispatch services' en adapters voor het uitwisselen van gegevens - maken deel uit van Siebel 7 en kunnen gebruikt worden voor het uitbreiden of verbreden van de standaard functionaliteit voor het ondersteunen van werkprocessen die betrekking hebben op contacten met klanten.

Daarnaast biedt Siebel 7 een 'portal framework', waardoor Siebel 7 kan optreden als een portal naar andere toepassingen. Bovendien kan Siebel 7 vanuit 'third party portals' worden benaderd. Ook deze faciliteit, evenals hulpmiddelen die de productiviteit verbeteren als 'single sign-on', levert een belangrijke bijdrage aan het verlagen van de TCO en het verhogen van de acceptatie door eindgebruikers.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Meer informatie:

Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000

Margreet Sandee
Consultant
Paul Kok Consultants
Telefoon : 0346-217117
E-mail : margreetsandee@pkc.nl