Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

@breakaway wint ID Award

Amsterdam, 28 november 2001 ? Online mediabureau @breakaway heeft op de vakbeurs Media & Markets in Amsterdam de ID Award 2001 in de wacht gesleept voor de campagne van website lastminute.com. De ID Award, die dit jaar voor het eerst is toegekend, is bestemd voor het bureau dat de meest creatieve, innovatieve en inspirerende online mediacampagne heeft uitgevoerd. Aan de prijs is een reis verbonden voor twee personen naar het 49e International Advertising Festival in Cannes.

@breakaway, onderdeel van communicatiegroep Emporium B.V., won de prijs voor lastminute.com, een site met een gevarieerd pakket aan aanbiedingen voor reizen, ontspanning en avontuurlijk entertainment.. De campagne heeft een substantiële bijdrage geleverd aan het huidige succes van de website lastminute.com. Het onderscheidende vermogen van de 100% online-campagne is gelegen in het feit dat @breakaway alle kernwaarden van het medium internet (waaronder Umfeldplanning) optimaal heeft benut.

De vakjury bestond uit Johan van Mil (voorzitter Ipan), Joost Wetzels (interactive communicatiemanager Unilever Nederland), Janneke Niessen (consultant DQ&A) en Edward Hissink (artdirector Beagle).


---