TNT Post Groep NV

PRIVVER GAAT VAN START

3 december 2001

Test van PTT Post met digitale brievenbus geslaagd

De test met Privver, de digitale brievenbus van PTT Post, is succesvol verlopen. Het blijkt dat er duidelijk behoefte is aan het digitaal versturen van belangrijke post met PTT Post in de rol van berichtenregisseur. Dit geven de deelnemende bedrijven KPN Telecom, Nuon, Casema, SNS bank en Zorgverzekeraar VGZ aan. Ook consumenten geven aan dat Privver voldoet aan de verwachtingen. Gemak, gebruikersvriendelijkheid en snelheid scoorden hoog tijdens de test. Vanaf vandaag wordt de groep consumenten die post via Privver kan ontvangen geleidelijk vergroot. Ook gaan meer bedrijven hun post digitaal versturen.

Privver is de digitale brievenbus van PTT Post. Consumenten kunnen in hun persoonlijke Privver-box via het internet hun belangrijke post zoals rekeningen en bankafschriften snel, veilig en gemakkelijk ontvangen en archiveren. Rekeningen kunnen met één muisklik online betaald worden. Via links is het mogelijk direct toegang te krijgen tot meer informatie over de digitaal ontvangen post. Inloggen is mogelijk vanaf elke plek ter wereld.

Marktonderzoek

Van juni tot en met oktober 2001 hebben 6.000 actieve internetgebruikers, samen met vijf bedrijven (KPN Telecom, Zorgverzekeraar VGZ, Nuon, Casema en SNS bank) Privver getest. Onder deze consumenten en deelnemende bedrijven is een marktonderzoek uitgevoerd. Bijna alle deelnemende consumenten geven aan dat Privver voldoet aan de verwachtingen en dat zij de digitale brievenbus ook na de test blijven gebruiken. Ook de deelnemende bedrijven zijn tevreden en blijven hun post in de toekomst digitaal versturen via Privver. De heer Ing. H.M. Koorstra, voorzitter directie PTT Post:

"We zijn blij met de resultaten van het marktonderzoek. Hieruit blijkt dat we met Privver inspelen op de behoefte vanuit de markt. We zien de toekomst heel positief tegemoet. Privver past uitstekend in de strategie van PTT Post".

Privver iAccept

Uit het online uitgevoerde marktonderzoek onder consumenten blijkt dat de consument het gemakkelijk vindt om post in zijn persoonlijke Privver-box te ontvangen en hier direct (online) op te kunnen reageren. Ander belangrijk voordeel is dat een rekening met één muisklik direct betaald kan worden. Hiervoor heeft Privver een unieke methode, Privver iAccept ontwikkeld. Als een consument een factuur wil betalen geeft deze daar opdracht toe door op de betaalknop te klikken. De gegevens worden verwerkt en omgezet in een incassobestand en vervolgens elektronisch aangeleverd bij de bank. Privver iAccept blijkt voor consumenten een snelle, makkelijke en veiligde manier van betalen.

Effectievere communicatie

Uit het onderzoek onder de vijf deelnemende bedrijven blijkt dat verzenders vooral voordelen zien op logistiek en financieel gebied. De verzender krijgt de mogelijkheid om effectiever met een specifieke doelgroep te communiceren. Het contact verloopt sneller, directer en gerichter. Hiermee wordt een grotere attentiewaarde gegenereerd en kunnen bezoekers desgewenst geleid worden naar de site van de verzender. Bedrijven kunnen veilig en vertrouwd direct contact maken met de juiste klant. Max Kreleger, Directeur Customer Care Center Nuon: "Uit het marktonderzoek blijkt dat onze consumenten Privver ontzettend waarderen. Dit biedt ons interessante mogelijkheden om onze klantrelatie te versterken".

Ontwikkelingen

De onderzoeksresultaten geven aan dat het systeem voor consumenten vooral gemakkelijk en eenvoudig moet zijn. De bevindingen uit dit onderzoek worden meegenomen in de verdere ontwikkelingen van het systeem. Consumenten en bedrijven blijven sterk betrokken bij de toekomstige ontwikkelingen en uitbreiding van functionaliteiten van Privver. Specifieke aandacht gaat daarbij uit naar het constant optimaliseren van het gebruikersgemak, het vereenvoudigen van de navigatie en het verder ontwikkelen en uitbreiden van het betaalsysteem Privver iAccept.

Aanmelden

Consumenten die vanaf nu een deel van hun post niet alleen op de deurmat, maar ook op de muismat willen ontvangen kunnen zich aanmelden op www.privver.nl.

Koninklijke PTT Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post, express en logistieke diensten verleent.

TPG heeft ongeveer 139.000 werknemers in 58 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2000 9,9 miljard. In het eerste negen maanden van 2001 is de omzet gestegen met 16,6%. TPG is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.