Ingezonden persbericht

Aprisma kondigt nieuw Service Level Intelligence-initiatief aan

Drie nieuwe softwaresuites voor bedrijven en service providers ondersteunen initiatief

Zoetermeer, 3 december 2001 - Aprisma Management Technologies, leverancier van intelligente IT-managementsoftware, heeft vandaag een nieuw initiatief ontvouwd voor de service level management-markt. Het initiatief is gericht op een bewezen methodologie voor de beschikbaarheid van bedrijfskritische van de return-on-investment tot meer dan 970 procent*. In het kader van dit Service Level Intelligence-initiatief (SLI) introduceert Aprisma tevens drie nieuwe softwaresuites - SPECTRUM integrity, SPECTRUM xsight en SPECTRUM infinity - die specifiek gericht zijn op de behoeften van wereldwijd opererende bedrijven en service providers.

"Het nieuwe SLI-initiatief van Aprisma gaat een stap verder dan de traditionele beheerdisciplines", zegt Ian Baxter, Marketing Director EMEA bij Aprisma Management Technologies. "Door het isoleren, oplossen en voorkomen van fouten die de prestaties van de infrastructuur aantasten, biedt Aprisma haar klanten een proactieve, waardevolle benadering voor effectief service level management."

De drie onderdelen van Aprisma's nieuwe Service Level Intelligence-initiatief zijn de volgende:


- Helderheid - De basis van effectief service level management ligt in de mogelijkheid om direct te communiceren met alle apparaten, systemen, applicaties en beveiligingselementen in een bedrijfsomgeving. Directe communicatie met deze componenten biedt organisaties meer inzicht en begrip, op basis waarvan ze betere beslissingen kunnen nemen. Aprisma is al meer dan tien jaar actief in het ontwikkelen en samenstellen van een uitgebreide verzameling van specifieke modules voor netwerken, systemen, applicaties en beveiligingselementen van bekende leveranciers. Met de nieuwe SPECTRUM-producten heeft Aprisma de ondersteuning voor infrastructuurcomponenten sterk uitgebreid, onder meer voor 3Com, Apache, BEA, Cisco, Citrix, Enterasys, Extreme, Foundry, IBM, Juniper, Lucent, Microsoft, Nortel, Oracle, Riverstone en Sun.


- Snel denken - Wanneer een service level agreement niet gehaald wordt, telt elke seconde. Terwijl andere beheeroplossingen een medewerker kunnen overspoelen met betekenisloze alarms, geeft de SPECTRUM-suite snel en accuraat aan waar de oorzaak van het probleem te vinden is. Zo beschikken beheerders over nuttige informatie waarmee ze de dienstverlening snel kunnen herstellen of diensten kunnen beschermen wanneer een kritische grens bijna bereikt is. Daarnaast is het niet genoeg om alleen te weten welke applicaties en devices deel uitmaken van de infrastructuur. Systemen voor nieuwe generatie service level management moeten ook de relaties tussen de componenten 'begrijpen', evenals de bedrijfskritische diensten en de klanten die ermee worden ondersteund.


- Effectief handelen - IT-middelen zijn schaars en moeten daarom gericht toegepast worden. Beheerders moeten in dat verband kritische gebeurtenissen van prioriteiten kunnen voorzien en snel kunnen antwoorden op vragen als: waar vindt de storing plaats, welke klanten zijn de dupe, wat is de oorzaak, welke middelen zijn inzetbaar, hoe krijgen we de dienstverlening weer op niveau en hoe voorkomen we dergelijke storingen in de toekomst? De SPECTRUM-suite gaat verder dan vergelijkbare producten doordat deze de invloed van storingen op de gehele infrastructuur kan isoleren en de storing tot op de bron kan vaststellen.

Aprisma
Aprisma Management Technologies is een toonaangevende leverancier van root cause-analyses en schaalbare servicegarantiesoftware. De SPECTRUM-suite van geïntegreerde applicaties biedt service level-intelligentie voor netwerken, systemen, applicaties en beveiligingsinfrastructuren van verschillende leveranciers. Deze software wordt door meer dan 2.800 belangrijke bedrijven en service providers gebruikt om kosten terug te dringen en de service aan hun klanten te verbeteren. Meer dan 50 van de Global 100-bedrijven vertrouwen op SPECTRUM voor de servicegarantie van hun netwerken. Voor meer informatie over Aprisma en SPECTRUM: www.aprisma.com. In de Benelux wordt Aprisma vertegenwoordigd door de Value-Added Software Distributor SMT Simple Management Technologies B.V. Meer informatie vindt u op www.smtware.com.

Voor meer persinformatie:
Aprisma
Ian Baxter
Marketing Director EMEA
Telefoon: +44 16 35 81 03 30
E-mail: ian.baxter@aprisma.com

Lammers van Toorenburg PR
Julia Vonno
Telefoon: 030 656 50 70
E-mail: julia@lvtpr.nl

SMT Simple Management Technologies B.V.
Mark Schwencke
Sales & Marketing Manager
Telefoon: 079 331 74 50
E-mail: mark.schwencke@smtware.com


* Bron: International Data Corporation, 8/9/01, Making the Business Case for Service Assurance and Root Cause Analysis Software