Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nedstat brengt meten van websites in nieuwe fase

SITESTAT 4: ALLES MEETBAAR DOOR ONGEKENDE FLEXIBILITEIT

Diemen, 3 december 2001 - De introductie van Sitestat 4 brengt het meten van websites in een nieuwe fase. Dankzij de flexibele architectuur kan Sitestat 4 vrijwel alles meten wat de klant wenst. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid, betrouwbaarheid en het aantal vaste rapporten sterk toegenomen. Sitestat is hierdoor het meest geavanceerde product voor website-analyse van dit moment.

Sitestat 4 is sterk veranderd en uitgebreid ten opzicht van 3.3. De nieuwe Sitestat is niet meer een gesloten systeem, maar veel eerder een bouwdoos die onbeperkt is uit te breiden en aan te passen. Dat zorgt voor een veel completer inzicht in het rendement van websites.

Het aantal vaste rapportonderdelen steeg van 40 naar 83. Nieuw zijn onder meer metingen van de laadtijd van pagina's, bezoekers per categorie, formulieren en herhalingsbezoek.

Ook de manier van meten is sterk gewijzigd. Met de vernieuwde Nedstat-meetmethode wordt nagenoeg elke vorm van lokale opslag (caching) omzeild, waardoor het mogelijk is het gebruik van de browser-buttons als 'back' en 'forward' te meten. Zo is het glashelder hoe de bezoeker daadwerkelijk navigeert.

Sitestat 4 is bovendien meer real-time dan ooit. In vorige versies waren alleen de bezoekersaantallen 'live' te volgen op de website. Achtergrondinformatie, zoals de herkomst van de bezoekers, werd een dag later getoond. In Sitestat 4 is alle informatie over de herkomst en navigatie van de bezoeker direct opvraagbaar.

De meest opvallende uitbreiding vormen de Rapporten-op-Maat. Deze maken het mogelijk - op verzoek - het aantal rapportonderdelen onbeperkt uit te breiden. Dat kan op twee manieren. Door het combineren van bestaande meetgegevens en door nieuwe gegevens over de bezoeker in de metingen te betrekken. Deze nieuwe gegevens komen uit drie nieuwe modules: Data Look-up, Labels en Formulieren.

Met de Data Look-up module kunnen onder meer Sitestat-meetgegevens worden gekoppeld aan data uit een externe database (een ledenbestand bijvoorbeeld). De Formulieren-module doet hetzelfde met gegevens die bezoekers op de website hebben ingevuld.

Met de Labels-module is het mogelijk extra kenmerken aan een pagina te geven, waardoor pagina's op verschillende manieren gegroepeerd en met elkaar vergeleken kunnen worden.

Er is ook nog een Corporate-module. Deze maakt vergelijkingen tussen verschillende websites van een onderneming mogelijk.

Om de enorme toename van informatie en mogelijkheden makkelijk te kunnen beheersen, is Sitestat 4 in een geheel nieuwe, gebruiksvriendelijke vormgeving gestoken en is de interface voorzien van een aantal slimme features. Zo is het nu mogelijk geautomatiseerd rapporten per e-mail te versturen. Of rapporten direct in Excel-formaat om te zetten voor verdere bewerking.

Nedstat verwacht veel van Sitestat 4. Algemeen directeur Michael Kinsbergen: 'Sitestat 4 is zonder twijfel het beste product op de markt van dit moment. Het inzicht in het websitebezoek is veel completer en diepgaander geworden. De effectiviteit en het rendement van de on-line activiteiten is nu veel beter te bepalen.'

In beta-tests en tijdens introductiebijeenkomsten hebben de gebruikers al bijzonder enthousiast gereageerd. Vanaf vandaag kunnen ze daadwerkelijk aan de slag met Sitestat 4.

Over Nedstat:

Nedstat is leverancier van diensten en producten voor het meten, rapporteren en analyseren van websitebezoek. Deze stellen u in staat het rendement van uw on-line communicatie en business te optimaliseren. Nedstat is in 1996 opgericht en uitgegroeid tot een toonaangevende Europese speler. Nedstat telt 85 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.



Ingezonden persbericht