Ingezonden persbericht

Chordiant biedt Signal Iduna allesomvattende klantenservice

Duitse verzekeraar baseert zijn Customer Relationship Management op Chordiant-platform

Amsterdam, 5 december 2001 - Signal Iduna, één van de grootste Duitse verzekeringsgroepen, gaat de CRM-software van Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD) inzetten voor de optimalisatie van haar complete klantenservice. De Duitse verzekeraar verwacht met dit project zijn klantenservice verder te personaliseren, de algemene service te verbeteren en zo zakelijk succes op de lange termijn te garanderen. Signal Iduna gaat als eerste organisatie ter wereld de vernieuwende JX-architectuur (Java / XML) van Chordiant toepassen voor de ontwikkeling van een allesomvattend Customer Relationship Management-systeem.

Signal Iduna bedient zowel consumenten als de zakelijke markt. De ruim 14.000 medewerkers bedienen klanten via 80 lokale kantoren en acht regionale kantoren. Op basis van de flexibele Chordiant-oplossingen worden de diverse back-office-systemen met klantinformatie geïntegreerd zodat ze het groeiende aantal klanten optimaal kunnen ondersteunen. Bovendien kunnen voor individuele klanten op maat gesneden diensten samengesteld worden uit een uitgebreid en complex dienstenaanbod.

In de eerste fase van de implementatie worden op twee locaties servicecenters ingericht, waardoor meer dan tien miljoen klanten eenvoudiger en efficiënter kunnen communiceren met Signal Iduna. Deze centra vormen een aanvulling op de bestaande contactmogelijkheden. Verder gaat Signal Iduna de Chordiant-oplossingen bedrijfsbreed invoeren voor de diverse andere communicatiekanalen.

"Met name de flexibiliteit van het Chordiant-platform was doorslaggevend voor onze keuze", zegt Michael Petmecky, lid van het managementteam en verantwoordelijk voor IT bij Signal Iduna. "Dankzij het Chordiant-platform kunnen we onze specifieke bedrijfsprocessen vertalen naar een optimale en gepersonaliseerde klantenservice."

Frans van Emstede, Regional Manager Benelux: "Met deze order bevestigen we dat de kracht en flexibiliteit van onze JX-architectuur tegemoetkomen aan de specifieke eisen van grote organisaties als Signal Iduna. Op basis van onze platformoplossing kan Signal Iduna haar vooraanstaande positie in de Duitse markt consolideren en verder uitbreiden."

Signal Iduna
De Signal Iduna Group is ontstaan uit een fusie tussen Signal Verzekeringen en de IDUNA NOVA Group in 1999. Het bedrijf biedt een compleet aanbod verzekeringen en financiële diensten voor de particuliere markt en voor het bedrijfsleven. Met een omzet van DM 7,9 miljard bezet het bedrijf de negende plaats in Duitsland. De totale investeringsmiddelen van de groep omvatten bijna DM 55 miljard. In totaal werken er 14.000 medewerkers die ruim tien miljoen klanten bedienen.

Chordiant Software
Chordiant Software bedient klanten in de financiële dienstverlening, telecommunicatie en de energie/utility-markt. Deze sectoren worden gekenmerkt door een zeer competitieve omgeving waarbinnen waardevolle transacties tot stand komen via complexe processen. Chordiant Software biedt een Unifying Customer Relationship Management-oplossing (CRM) op basis van haar Intelligent Customer Interaction Management-platform. Het ICIM-platform van Chordiant biedt schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie van flexibele CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.

Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail, telefoon of mobiele verbindingen - biedt de Unifying CRM-oplossing van Chordiant real-time een eenduidig beeld van iedere klant en een gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een complete business process engine waarmee voor verschillende contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren door de ontwikkeling, uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en on line kanalen.

Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en regionale kantoren in Boston, Chicago, Dallas, Manchester en New York (USA), Londen en Brentford (UK), Johannesburg (Zuid Afrika), Sydney en Melbourne (Australië), München en Frankfurt (Duitsland), Parijs en Amsterdam.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website: www.chordiant.com.



Ingezonden persbericht