Chordiant biedt Signal Iduna allesomvattende klantenservice
Duitse verzekeraar baseert zijn Customer Relationship Management op
Chordiant-platform
Amsterdam, 5 december 2001 - Signal Iduna, één van de grootste Duitse
verzekeringsgroepen, gaat de CRM-software van Chordiant Software, Inc.
(Nasdaq: CHRD) inzetten voor de optimalisatie van haar complete
klantenservice. De Duitse verzekeraar verwacht met dit project zijn
klantenservice verder te personaliseren, de algemene service te verbeteren
en zo zakelijk succes op de lange termijn te garanderen. Signal Iduna gaat
als eerste organisatie ter wereld de vernieuwende JX-architectuur (Java /
XML) van Chordiant toepassen voor de ontwikkeling van een allesomvattend
Customer Relationship Management-systeem.
Signal Iduna bedient zowel consumenten als de zakelijke markt. De ruim
14.000 medewerkers bedienen klanten via 80 lokale kantoren en acht regionale
kantoren. Op basis van de flexibele Chordiant-oplossingen worden de diverse
back-office-systemen met klantinformatie geïntegreerd zodat ze het groeiende
aantal klanten optimaal kunnen ondersteunen. Bovendien kunnen voor
individuele klanten op maat gesneden diensten samengesteld worden uit een
uitgebreid en complex dienstenaanbod.
In de eerste fase van de implementatie worden op twee locaties
servicecenters ingericht, waardoor meer dan tien miljoen klanten eenvoudiger
en efficiënter kunnen communiceren met Signal Iduna. Deze centra vormen een
aanvulling op de bestaande contactmogelijkheden. Verder gaat Signal Iduna de
Chordiant-oplossingen bedrijfsbreed invoeren voor de diverse andere
communicatiekanalen.
"Met name de flexibiliteit van het Chordiant-platform was doorslaggevend
voor onze keuze", zegt Michael Petmecky, lid van het managementteam en
verantwoordelijk voor IT bij Signal Iduna. "Dankzij het Chordiant-platform
kunnen we onze specifieke bedrijfsprocessen vertalen naar een optimale en
gepersonaliseerde klantenservice."
Frans van Emstede, Regional Manager Benelux: "Met deze order bevestigen we
dat de kracht en flexibiliteit van onze JX-architectuur tegemoetkomen aan de
specifieke eisen van grote organisaties als Signal Iduna. Op basis van onze
platformoplossing kan Signal Iduna haar vooraanstaande positie in de Duitse
markt consolideren en verder uitbreiden."
Signal Iduna
De Signal Iduna Group is ontstaan uit een fusie tussen Signal Verzekeringen
en de IDUNA NOVA Group in 1999. Het bedrijf biedt een compleet aanbod
verzekeringen en financiële diensten voor de particuliere markt en voor het
bedrijfsleven. Met een omzet van DM 7,9 miljard bezet het bedrijf de negende
plaats in Duitsland. De totale investeringsmiddelen van de groep omvatten
bijna DM 55 miljard. In totaal werken er 14.000 medewerkers die ruim tien
miljoen klanten bedienen.
Chordiant Software
Chordiant Software bedient klanten in de financiële dienstverlening,
telecommunicatie en de energie/utility-markt. Deze sectoren worden
gekenmerkt door een zeer competitieve omgeving waarbinnen waardevolle
transacties tot stand komen via complexe processen. Chordiant Software biedt
een Unifying Customer Relationship Management-oplossing (CRM) op basis van
haar Intelligent Customer Interaction Management-platform. Het ICIM-platform
van Chordiant biedt schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie
van flexibele CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.
Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail,
telefoon of mobiele verbindingen - biedt de Unifying CRM-oplossing van
Chordiant real-time een eenduidig beeld van iedere klant en een
gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een
complete business process engine waarmee voor verschillende
contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van
de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de
ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren door de ontwikkeling,
uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en
on line kanalen.
Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en
regionale kantoren in Boston, Chicago, Dallas, Manchester en New York (USA),
Londen en Brentford (UK), Johannesburg (Zuid Afrika), Sydney en Melbourne
(Australië), München en Frankfurt (Duitsland), Parijs en Amsterdam.
Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website:
www.chordiant.com.
Ingezonden persbericht