Mondial Assistance kiest Tridion voor implementatie intranet

Betere uitwisseling data en know how in internationale groep

Amsterdam, 5 december 2001 - Mondial Assistance, wereldleider in reisverzekeringen en hulpverlening en onderdeel van de Allianz Group , gaat gebruikmaken van Tridion DialogServer voor het implementeren van een nieuw intranet voor de gehele internationale groep.

Mondial Assistance is wereldwijd aanwezig in 28 landen met 37 operationele eenheden. De groep wil via een nieuw ontwikkeld intranet de internationaal aanwezige kennis en ervaring bundelen. De opdracht van Mondial Assistance is een bevestiging van Tridion's toenemend aandeel binnen de markt van internationaal opererende bedrijven.

Ons belangrijkste doel is het informeren en begeleiden van onze 5000 medewerkers door middel van het continue uitwisselen van kennis en gegevens met betrekking tot de verschillende specialismen in het bedrijf , vertelt Dominique Noël, IT Manager van Mondial Assistance. Daarnaast moet het intranet onze medewerkers helpen zich te oriënteren binnen onze snelgroeiende, internationale groep.

Tridion DialogServer heeft alle kwaliteiten waar Mondial Assistance naar zocht om dit zogeheten Magellan-project te realiseren. Met name de openheid van het systeem en het gebruik van XML, als ook de uitzonderlijk makkelijke implementatie en gebruik, speelden een belangrijke rol bij de keuze.

Wij hadden behoefte aan een krachtige en eenvoudig toepasbare oplossing op het gebied van content management , stelt Noël. Ons intranet zal door meer dan 150 publication-managers wereldwijd worden bijgehouden. Deze mensen zijn geen computerexperts en ze moeten dit instrument snel onder de knie hebben .

Mondial Assistance is daarnaast zeer enthousiast over Tridion DialogServer s unieke BluePrint Management-functionaliteit. Dit concept laat het bedrijf toe om webprojecten op groepsniveau geheel of gedeeltelijk te centraliseren, terwijl in samenspraak met de lokale vestigingen wordt afgesproken wat lokaal ontwikkeld wordt. Deze optimale taakverdeling geeft de publication-managers de mogelijkheid om inhoud, lay-out en andere gecentraliseerde functies te gebruiken en tegelijkertijd een lokale invulling te geven naar eigen behoefte en in de eigen taal.

Ons internationaal intranet, momenteel in prototype, verschijnt eerst in het Frans en het Engels. Dankzij Blueprinting Management kan elke vestiging z n intranet vervolgens in de eigen taal opzetten. Het is deze Europese cultuur van Tridion die ons het meest aansprak. Tridion s Dialogserver ondersteunt de ontwikkeling van dezelfde publicatie-tool in verschillende landen , aldus Dominique Noël.


Over Mondial Assistance
Mondial Assistance is wereldleider in reisverzekeringen en hulpverlening en maakt deel uit van de Allianz Group (via AGF in Frankrijk en RAS in Italië). De groep is op de markt met verschillende merknamen zoals Elvia, Mondial Assistance en World Access, evenals lokale merken zoals CEA, Elucydee, France Secours, GTS, SEPSAD, Worldcare Assist in Frankrijk. Mondial Assistance is aanwezig in 5 continenten en realiseerde in 2000 een omzet van 804 miljoen euro, de winst bedroeg 17,3 miljoen euro. Meer informatie kunt u vinden op www.mondial-assistance-group.com

Over Tridion DialogServer
Tridion s DialogServer is speciaal ontworpen voor het beheer van webcontent van wereldwijd opererende organisaties. Doordat de DialogServer volledig is gebaseerd op XML (Extensible Markup Language), kan eenvoudig mediumneutrale, gestructureerde content worden geproduceerd, gepubliceerd en beheerd. Dit is tevens mogelijk op uiteenlopende on-line kanalen en apparatuur waaronder het internet, WAP-telefoons en interactieve televisie. Dankzij de unieke functionaliteit voor blueprint management kunnen bedrijven hun merknaam wereldwijd consistent on-line uitdragen en tegelijkertijd op specifieke doelgroepen gerichte versies van on-line informatie publiceren in de juiste taal en volgens de specifieke culturele normen.

Tridion DialogServer gaat uit van een platformonafhankelijke architectuur op basis van componenten, die gebruik maakt van open internetstandaarden zoals XML, COM+ en Java. De open architectuur en kant-en-klare functionaliteit resulteren in een snel implementatietraject van slechts acht tot twaalf weken. Met de eenvoudig te bedienen browser-interface hebben ook niet-technische medewerkers volledige controle over het hele proces van content beheer.

Over Tridion
Tridion is een toonaangevende leverancier van geavanceerde op XML gebaseerde web content management software. Met Tridions belangrijkste product, Tridion DialogServer, kunnen ondernemingen op een efficiënte en consistente manier content beheren, updaten en hergebruiken over een veelheid van websites en andere online kanalen en business applicaties. Veel bekende multinationals gebruiken Tridion DialogServer als de basis van hun internet activiteiten, waaronder, Akzo Nobel, Interpolis, ING Vastgoed, KPN, Carrefour, Scania, General Electric, KLM, Ericsson, Intergamma, Puratos, PGGM, het Ministerie van Defensie, Rijksoverheid en Wolters Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf heeft daarnaast nog kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.com

Voor meer informatie
Tridion
Njusja de Gier
Marketing Manager Benelux
020-2032006
njusja.degier@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
Account Manager
0317-410483
tridion@whizpr.nl