LIBERTEL-VODAFONE
http://www.libertel-vodafone.nl

Libertel-Vodafone drie keer gekozen tot beste netwerk

Zowel in techniek als service nummer één in Nederland

Maastricht, 6 december 2001- Het mobiele netwerk van Libertel-Vodafone is wederom aangewezen als netwerk met de beste prestaties. Dit werd aangetoond in een uitgebreid recent onderzoek naar netwerken van mobiele operators in Nederland dat KEMA voor Libertel-Vodafone heeft gevalideerd. Het onderzoek betrof met name de geluidskwaliteit, het percentage niet tot stand gekomen verbindingen en het percentage voortijdig verbroken verbindingen. Volgens het onderzoek scoort het netwerk van Libertel-Vodafone op alle drie de parameters beter dan de netwerken van de andere mobiele operators in Nederland. Zowel de onderzoeksmethodes als de resultaten zijn door de KEMA goedgekeurd en gecontroleerd.

Branche Award 2001
Eerder deze maand kozen ook lezers van het tijdschrift Signaal, een magazine voor telecomspecialisten, het mobiele netwerk van Libertel-Vodafone uit tot het kwalitatief beste netwerk van Nederland van 2001. Verder werd ook de service van Libertel-Vodafone door de lezers van het tijdschrift als beste gewaardeerd. Het lezerspubliek van het blad Signaal bestaat primair uit mensen die mobiele producten en diensten verkopen. Het blad wordt verstuurd aan ongeveer 6000 verkooppunten voor mobiele telecommunicatie in Nederland waar de klant geadviseerd wordt over zowel toestellen als abonnementen.

Gemiddeld 7,9
Libertel-Vodafone scoorde met een gemiddelde van 7,9 het hoogste van alle aanbieders van mobiele telefonie in Nederland, in een continue onderzoek van Topproduct naar bereik, kwaliteit en service van de vijf operators van mobiele telecom in Nederland. Topproduct is een initiatief van Elsevier Bedrijfsinformatie om ondernemers in Nederland een klankbord te geven met betrekking tot de kwaliteit van zakelijke producten en diensten. Het publiek waardeerde de netwerkkwaliteit van Libertel-Vodafone met een 8,5, het bereik met een 8,4, de prijs met een 7,3 en de service met een 7,5.
In het onderzoek geven mensen hun waardering of ongenoegen weer in punten op een schaal van 1 tot 10 over zakelijke producten en diensten op de Nederlandse markt.
Kees Pannekoek, lid van Libertel-Vodafone.s Management Board en verantwoordelijk voor netwerk en IT:. Dit zijn resultaten om trots op te zijn. Ze reflecteren de inspanningen van Libertel-Vodafone om haar klanten een zo hoog mogelijk kwaliteit en service te bieden, zowel via het netwerk als door de diensten die we aanbieden. Het is dan ook verheugend om te zien dat die hoge kwaliteitseisen die Libertel-Vodafone stelt aan haar mobiele netwerk en diensten ook door haar klanten worden gewaardeerd.
De resultaten zijn nog indrukwekkender als je bedenkt dat het afgelopen jaar niet alleen het totaal aantal klanten en de intensiteit waarmee die klanten ons netwerk gebruiken is toegenomen maar ook het totaal aantal mobiele bellers, nationaal of internationaal, dat gebruik maakt van ons netwerk is gestegen. Daarnaast is de kwaliteit van het netwerk van Libertel-Vodafone dusdanig hoog dat het ook de onlangs geïntroduceerde tweede GPRS-dienst, Libertel WirelessWeb, probleemloos mobiel kan aanbieden..

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Libertel-Vodafone
Libertel-Vodafone is het één na grootste mobiele telecommunicatiebedrijf in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone heeft wereldwijd 96 miljoen klanten in 28 landen. Sinds 15 juni 1999 is Libertel N.V. genoteerd aan de officiële markt van Euronext Amsterdam.