LIBERTEL-VODAFONE
http://www.libertel-vodafone.nl
Libertel-Vodafone drie keer gekozen tot beste netwerk
Zowel in techniek als service nummer één in Nederland
Maastricht, 6 december 2001- Het mobiele netwerk van Libertel-Vodafone
is wederom aangewezen als netwerk met de beste prestaties. Dit werd
aangetoond in een uitgebreid recent onderzoek naar netwerken van
mobiele operators in Nederland dat KEMA voor Libertel-Vodafone heeft
gevalideerd. Het onderzoek betrof met name de geluidskwaliteit, het
percentage niet tot stand gekomen verbindingen en het percentage
voortijdig verbroken verbindingen. Volgens het onderzoek scoort het
netwerk van Libertel-Vodafone op alle drie de parameters beter dan de
netwerken van de andere mobiele operators in Nederland. Zowel de
onderzoeksmethodes als de resultaten zijn door de KEMA goedgekeurd en
gecontroleerd.
Branche Award 2001
Eerder deze maand kozen ook lezers van het tijdschrift Signaal, een
magazine voor telecomspecialisten, het mobiele netwerk van
Libertel-Vodafone uit tot het kwalitatief beste netwerk van Nederland
van 2001. Verder werd ook de service van Libertel-Vodafone door de
lezers van het tijdschrift als beste gewaardeerd. Het lezerspubliek
van het blad Signaal bestaat primair uit mensen die mobiele producten
en diensten verkopen. Het blad wordt verstuurd aan ongeveer 6000
verkooppunten voor mobiele telecommunicatie in Nederland waar de klant
geadviseerd wordt over zowel toestellen als abonnementen.
Gemiddeld 7,9
Libertel-Vodafone scoorde met een gemiddelde van 7,9 het hoogste van
alle aanbieders van mobiele telefonie in Nederland, in een continue
onderzoek van Topproduct naar bereik, kwaliteit en service van de vijf
operators van mobiele telecom in Nederland. Topproduct is een
initiatief van Elsevier Bedrijfsinformatie om ondernemers in Nederland
een klankbord te geven met betrekking tot de kwaliteit van zakelijke
producten en diensten. Het publiek waardeerde de netwerkkwaliteit van
Libertel-Vodafone met een 8,5, het bereik met een 8,4, de prijs met
een 7,3 en de service met een 7,5.
In het onderzoek geven mensen hun waardering of ongenoegen weer in
punten op een schaal van 1 tot 10 over zakelijke producten en diensten
op de Nederlandse markt.
Kees Pannekoek, lid van Libertel-Vodafone.s Management Board en
verantwoordelijk voor netwerk en IT:. Dit zijn resultaten om trots op
te zijn. Ze reflecteren de inspanningen van Libertel-Vodafone om haar
klanten een zo hoog mogelijk kwaliteit en service te bieden, zowel via
het netwerk als door de diensten die we aanbieden. Het is dan ook
verheugend om te zien dat die hoge kwaliteitseisen die
Libertel-Vodafone stelt aan haar mobiele netwerk en diensten ook door
haar klanten worden gewaardeerd.
De resultaten zijn nog indrukwekkender als je bedenkt dat het
afgelopen jaar niet alleen het totaal aantal klanten en de intensiteit
waarmee die klanten ons netwerk gebruiken is toegenomen maar ook het
totaal aantal mobiele bellers, nationaal of internationaal, dat
gebruik maakt van ons netwerk is gestegen. Daarnaast is de kwaliteit
van het netwerk van Libertel-Vodafone dusdanig hoog dat het ook de
onlangs geïntroduceerde tweede GPRS-dienst, Libertel WirelessWeb,
probleemloos mobiel kan aanbieden..
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Libertel-Vodafone
Libertel-Vodafone is het één na grootste mobiele
telecommunicatiebedrijf in Nederland en maakt deel uit van de
wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste
telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone
heeft wereldwijd 96 miljoen klanten in 28 landen. Sinds 15 juni 1999
is Libertel N.V. genoteerd aan de officiële markt van Euronext
Amsterdam.