Ingezonden persbericht

BroadVision's business update November 2001

Houten, 6 december 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf. Deze maand een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten en partners.


* BroadVision onthult BroadVision One-To-One Content 6.0
* Solucient kiest BroadVision One-To-One Publishing voor haar contentmanagement

* BroadVision kiest FAST voor haar realtime zoekmogelijkheden
* Genesys en BroadVision brengen offline klantenservice en online selfservice bijeen

* Nieuws over klanten van BroadVision: Hong Kong Trade Development Council, CTM Macau

over BroadVision

BroadVision onthult BroadVision One-To-One Content 6.0

BroadVision onthulde in november haar nieuwste contentmanagementoplossing; BroadVision One-To-One Content 6.0. De nieuwe applicatie is een belangrijk onderdeel van BroadVision's enterprise selfservice applicatie suite en biedt de meest open, schaalbare en intelligente oplossing voor alle delen van de contentlevenscyclus zoals; ontwerp, realisatie, onderhoud, uitvoering, distributie, analyse en verloop van content. Uiteraard wordt content gepersonaliseerd gepresenteerd via web, print of draadloos middels PDA, WAP, SMS etc.

BroadVision One-To-One Content 6.0 is een vooruitstrevende en zeer breed inzetbare applicatie ontstaan uit BroadVision One-To-One Publishing. Belangrijke toevoegingen omvatten onder meer; verbeterde prestatie voor toegenomen schaalbaarheid, rol-gebaseerde content publishing interface, ondersteuning voor het maken van gevalideerde XML content voor multi-channel levering en een verbeterde open structuur voor het vergemakkelijken van integratie in bedrijfsomgevingen.

"Een intelligente, contentmanagement applicatie voor de gehele contentlevenscyclus is een essentieel onderdeel van onze enterprise selfservice strategie. Hedendaagse bedrijven erkennen dat content één van de meest waardevolle bezittingen is en dat mogelijkheid tot aanpassen van content voor diverse doelgroepen binnen verschillende distributiekanalen een kritische succesfactor is", aldus Chris Grejtak, chief marketing officer van BroadVision. "BroadVision One-To-One Content 6.0 maximaliseert de waarde van content door contentcreatie en -management eenvoudiger dan ooit te maken. Iedere medewerker, klant of zakenpartner is ervan verzekerd dat de juiste informatie vanuit elk kanaal -website, portaal, papier, CD-ROM of draadloze apparatuur- wordt verkregen."

Solucient kiest BroadVision One-To-One Publishing voor haar contentmanagement

BroadVision meldt dat Solucient, toonaangevend leverancier van strategische inlichtingen voor gezondheidszorg en benchmark informatie, BroadVision One-To-One Publishing heeft gekozen voor haar contentmanagement. Solucient zet de applicatie in, om interne bedrijfsprocessen te stroomlijnen en content voor diverse sites te consolideren.

"Wij hebbben onze contentmanagementtools na de fusie van HCIA-Sachs en HBSI geëvalueerd en realiseerden ons dat het nodig was onze interne bedrijfsprocessen te stroomlijnen en de content van drie verschillende bedrijven te transformeren tot één", vertelt Kathleen Marzahl, vice president van product development voor Solucient. "BroadVision One-To-One Publishing helpt ons met het reduceren van de kosten voor contentonderhoud. Daarnaast kunnen onze individuele contenthouders binnen de diverse bedrijfsonderdelen up-to-date content ontwikkelen en onderhouden."

BroadVision kiest FAST voor haar realtime zoekmogelijkheden

In de maand november deelde BroadVision mee dat zij een overeenkomst heeft gesloten met Fast Search & Transfer Inc. (FAST) om tot ontwikkeling en levering van een serie van applicaties te komen waarbij FAST Data Search geïntegreerd is. Het is de eerste aanpasbare software oplossing, specifiek ontwikkeld om het realtime data-intensieve zoeken en het naar boven halen van informatie binnen grote organisaties te ondersteunen.

"Klanten van BroadVision vragen goed presterende en schaalbare zoekoplossingen met meertalige capaciteiten", vertelt Chris Grejtak, executive vice president en chief marketing officer van BroadVision. "Wij menen dat de FAST technologie de oplossing is die het best aansluit op onze BroadVision serie."

FAST Data Search voor BroadVision 1.0 zal beschikbaar zijn voor BroadVision One-To-One Enterprise 6.0 voor SUN Solaris, HP/UX, IBM AIX en Windows 2000 in het vierde kwartaal van 2001. Andere integraties met 6.0 applicaties zoals BroadVision InfoExchange Portal, BroadVision Retail Commerce, BroadVision Business Commerce en BroadVision One-To-One Content volgen later.

Nieuwe BroadVision klanten in Noord Azië

BroadVision deelde afgelopen maand mee dat zij twee nieuwe klanten heeft in de Noord Aziatische regio. Hong Kong Trade Development Council (HKTDC), vertegenwoordiger van leveranciers die in de Hong Kong regio gevestigd zijn, en Companhia de Telecomunicacos de Macau S.A.R.L. (CTM) de enige telecommunicatieleverancier in Macau. Beide hebben gekozen voor de BroadVision selfservice oplossingen om hun nieuwe online initiatieven verder uit te bouwen.

HKTDC wil de rol van Hong Kong als informatie- en zakencentrum in de Asia Pacific regio verder ontwikkelen. Voor haar online activiteiten heeft HKTDC gekozen voor BroadVision's suite van enterprise selfservice applicaties, inclusief BroadVision One-To-One Enterprise.

CTM Macau zal gebruik maken van BroadVision InfoExchange Portal om haar bedrijfsportaal verder uit te bouwen. De telecommunicatie organisatie koos BroadVision's applicaties vanwege de snelle time-to-market en de bewezen rol van personalisatietechnieken in de sector.

Genesys en BroadVision brengen Assisted Customer Service en Selfservice bijeen

Genesys Telecommunications Laboratories Inc., een dochteronderneming van Alcatel (NYSE:ALA), deelde mee dat de Gplus Adapter voor BroadVision vanaf deze maand beschikbaar is. Genesys en BroadVision maken het voor organisaties mogelijk om klantenservice afdelingen en websites nauw met elkaar te laten samen werken.

"Steeds meer organisaties zien het nut van de intelligente mix van een klantenservice en selfservice in. Een dergelijk mix kan de kosten namelijk aanzienlijk reduceren en de klant blijft de mogelijkheden houden om een keuze te maken op welke wijze zij wensen te communiceren met een organisatie", vertelt Laurent Philonenko, chief technologie officer van Genesys.

Over BroadVision

BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.

Noot voor de redactie (