Ingezonden persbericht


TOESPRAAK VAN RUUD DE MEER, COMMERCIEEL DIRECTEUR
TOUROPERATING OP DE PERSCONFERENTIE VAN TUI NEDERLAND OP 7 DECEMBER 2001 IN KASTEEL GROENEVELD TE BAARN.

Het is voor mij erg prettig om de eerste keer bij een persconferentie van TUI Nederland aanwezig te zijn en zo veel nieuws te kunnen melden. Bij alle merken spetteren de noviteiten van het papier. We hebben veel nieuwe bestemmingen en gidsen en hierin kunt u zien en lezen dat de merken nog meer geprofileerd zijn naar de doelgroepen. Neem nou Arke.
Bij Arke wordt volop gedacht aan families met kinderen, met nog meer populaire familiebestemmingen en -accommodaties en all-inclusive hotels. Nieuw deze zomer is een complete Frankrijkbrochure, die tegemoet komt aan de grote vraag naar het favoriete vakantieland van Nederlanders. De brochure bevat vakantieparken, hotels, campings, appartementen en rondreizen, met nadruk op populaire bestemmingen als Dordogne, Cote d'Azur, Corsica en Languedoc. Ook Port Aventura, het nieuwe pretpark vlakbij Barcelona, staat bij ons in de schijnwerpers.

De brochure voor autovakanties in de Benelux en Duitsland is sterk gewijzigd. Hierin is het aanbod van de voormalige Holland International vakantieparkengids en de Arke Even Bijtanken gids opgenomen. Er worden meer attractieparken aangeboden en de hotelaccommodaties zijn allemaal gescreend op kindvriendelijkheid en hebben grote kamers.

Holland International is zoals u weet het ondernemende merk voor zelfbewuste vakantiegangers. Daarvoor hebben wij 228 pagina's Italiaans vakantieplezier samengesteld. In deze gids is van alles te vinden: zonvakanties, stedentrips, autohuur, rondreizen etc. Bovendien zijn hierin 60 villa's exclusief voor de Nederlandse markt opgenomen. Nieuwe bestemmingen zijn Piemonte, Elba, Sorrento, de Eolische eilanden Lipari en Vulcano, de Amalfikust, Perugia, Napels en Sardinië. Naar dit mooie eiland vliegen we met een eigen charter, die ook Corsica op de route meeneemt. Natuurlijk gaan we door met onze eigen succesvolle charters naar Sicilië en Toscane. Aanvullende informatie over de streken en bezienswaardigheden, favoriete streekgerechten, goede restaurants en mode maken dit boeiende Italië magazine compleet.

Voor korte vakanties is de nieuwe brochure 'Er even tussenuit' ideaal met tripjes naar met name de Benelux, Duitsland, Spanje, Portugal en Hongarije.

Van Barcelona, Gaudi-stad in 2002, is er een aparte gids met 38 hotels en bijzondere arrangementen, zoals een catamarantocht.

Holland International brengt al jaren met veel succes vele gasten naar Disneyland Paris. In maart opent Walt Disney Studios Park hier zijn deuren. De bezoeker krijgt een uniek en interactief kijkje achter de schermen van de wereld van film, televisie, entertainment en animatie. Dit park staat, samen met alle andere arrangementen in de overzichtelijke en complete Disneybrochure van Holland International.

In Brazilië biedt Holland International voor het eerst Bahia aan. Hier is in een tropisch natuurgebied een nieuw vakantieparadijs Costa do Sauipe, geopend met luxe hotels, gezellige pousadas, veel sportfaciliteiten en winkeltjes. Naast strandaccommodaties kunnen er bustours en fly-drives door het mooie en rustige achterland van Salvador worden geboekt. Er zijn combinatiereizen met de bruisende koloniale stad Salvador. Er wordt twee keer in de week met TAP met een goede aansluiting gevlogen.

De Boer & Wendel brengt drie brochures uit voor het Verre Oosten, Australië & Nieuw-Zeeland en Zuidelijk & Oost Afrika. Het programma in Australië is uitgebreid met een 24-daagse rondreis van Sydney naar Cairns. In Oost Afrika is er een avontuurlijke 30-daagse kampeersafari van Kenia, via Tanzania, Zambia en Zimbabwe naar Zuid-Afrika.

De brochure zelf is het belangrijkste nieuws van Fit. De opzet is geheel gewijzigd en uniek in Nederland. De vakantieganger selecteert namelijk niet meer op bestemming, maar op prijs. Bij Fit draait immers alles om de prijs. In de brochure staan prijscategorieën, zoals 275 325 euro, 325 375 euro, waarin alle accommodaties worden geplaatst. Het kan dus voorkomen dat bijvoorbeeld Mallorca in verschillende prijsklassen staat vermeld. De categorieën zijn goed herkenbaar aan de verschillende kleuren die worden gebruikt.

Nieuwe steden in de zomerbrochure van Panta Reizen zijn Valencia, Napels en Bologna. Panta Reizen is één van de grootste aanbieders van New York en draagt nu haar steentje bij aan het herstel van deze stad door een gevarieerd assortiment hotels en veel extra's, zoals een bezoek aan diverse musicals!

ROBINSON opent de deuren van twee nieuwe clubs in Tunesië en Turkije. Club Apulia in Italië kan deze zomer ook in Nederland worden geboekt. Hier wordt ook de ROBY Baby Club geïntroduceerd, speciaal voor kinderen van zes maanden tot drie jaar.

Isropa brengt drie brochures uit: Voor Israël, Egypte en Cyprus. In deze gids zijn ook de reizen naar Jordanië opgenomen. Isropa heeft tegen zeer scherpe prijzen ingekocht en het aanbod op Cyprus is uitgebreid.

Om het assortiment nog completer te maken, heeft Zeetours Cruises tien schepen aan het programma toegevoegd. Daarvan zijn er zes nieuw gebouwd of na een grondige renovatie opnieuw ingezet onder een andere naam. Een aantal schepen wordt komende zomer in een nieuw vaargebied ingezet.

Naast de vertrouwde brochures brengt KRAS twee nieuwe gidsen uit, namelijk de NCRV-reisgids en een brochure met goed verzorgde, enigszins aangepaste reizen in samenwerking met Vereniging de Zonnebloem. Verder kan men golfen in Tsjechië, zijn er autoreizen in Scandinavië, kan men een treinreis van Moskou naar Beijing maken en zijn er veel nieuwe arrangementen naar de VS.

Patricia Egelie
manager pers & public relations

TUI Nederland
Volmerlaan 3
2288 GC RIJSWIJK
Telefoon: (070) 326 63 72
Fax: (070) 326 63 91