Ingezonden persbericht


Persbericht , 7 December, 2001
Voor onmiddellijke publicatie

"Camillus op het Veld, voormalig Hoofd Onderzoek NOS, kiest voor Pro Active International"

15d78ec.jpg
Amsterdam, 7 December 2001: Camillus op het Veld, voormalig Hoofd Onderzoek NOS, treedt toe tot het Management Team van Pro Active International als Directeur Onderzoek. Voorheen was hij verantwoordelijk voor de afdeling Onderzoek bij de NOS, waar hij een team van 25 mensen aanstuurde. Deze afdeling voerde bekendheid-, positionerings- en imago-onderzoek uit voor de verschillende publieke omroepen. Daarbij werd gebruik gemaakt van onderzoekmethoden zoals telefonische vraaggesprekken, focusgroepen en in het laatste jaar ook Internet onderzoek.

Camillus op het Veld, directeur Onderzoek Pro Active International: "Pro Active International heeft een grote naamsbekendheid opgebouwd en men heeft alom bewondering voor de innovatieve wijze waarop zij de markt een richting hebben gegeven. Zij bevinden zich nu in een tweede fase van volwassenheid waarin de groei wordt doorgezet. Ik was op zoek naar een bedrijf waar ik een stempel op de toekomst kan drukken. Bovendien trof ik bij Pro Active International een mengeling van betrouwbaarheid gekoppeld aan creativiteit en inlevingsvermogen voor klanten. Er is veel ruimte voor een bureau zoals Pro Active International, dat zich onderscheid van anderen door een gespecialiseerde aanpak met veel kennis van de multimediale markt waarin zij opereren. Ik was onder de indruk van de grote internationale klanten die zij hebben aangetrokken, zoals Microsoft, Coca Cola, Kraft Europe en CNN. Het is gewoon een leuk bedrijf met creatieve mensen met oprechte interesse voor de klant."

Liesbeth Hop, directeur Pro Active International: "De opvattingen van Camillus over de ontwikkelingen op het gebied van marktonderzoek sluiten perfect aan bij de onze. De afstand tussen klanten en bedrijven is nog steeds te groot en wij willen onze klanten op een no-nonsense en pragmatische manier adviseren hoe zij hun klantrelaties kunnen versterken. De ervaring met media- en Internetonderzoek die Camillus meebrengt is voor ons van onschatbare waarde."

Additionele informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Liesbeth Hop, CMO, Pro Active International
Tel.: 020 5040300
Email: l.hop@proactiveinternational.com

Aniek Buller, International Marketing Executive, Pro Active International Email: a.buller@proactiveinternational.com

Pro Active International is een internationaal marktonderzoek- en adviesbureau, gericht op (multi)media, merk- en klantrelatie projecten. Tegelijkertijd is zij een 'knowledge provider' op het gebied van Internet strategieën. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en adviesdiensten aan, gericht op het meten en verbeteren van (online) communicatie- en merkstrategieën.

De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet door diverse toonaangevende organisaties zoals de Nederlandse Overheid, Rabobank, ABN Amro, Unilever, Kraft Europe, Coca Cola, MSN, Yahoo!, Altavista, Doubleclick, CNN, Disney, France Telecom, IDG etc.

De technologie wordt ook toegepast voor 'The Internet Monitor"', een grootschalig online onderzoek dat twee keer per jaar wordt uitgevoerd in 35 landen. Het levert Pro Active International een groot en betrouwbaar onderzoeksbereik en -panel in deze landen.

einde