Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

ING E-BUSINESS CENTRE KIEST VIGNETTE VOOR BEHEER VAN DYNAMISCHE EN GEPERSONALISEERDE CONSUMENTENPORTALEN

Vignette's technologie voor content management, content integratie en content analyse levert ING EBCN belangrijke efficiënties en kostenbesparingen op

AMSTERDAM, 10 december 2001 - Vignette® Corporation (Nasdaq: VIGN), leverancier van geïntegreerde content management applicaties, maakt vandaag bekend dat ING E-Business Centre Nederland (ING EBCN) Vignette heeft gekozen voor het beheer van haar huidige en toekomstige internetportalen. Vignette's content management server stelt ING EBCN in staat om gepersonaliseerde content uit verschillende interne en externe bronnen te leveren aan de gebruikers van haar internetportalen.

ING EBCN heeft verschillende portalen ontwikkeld, zoals het succesvolle Wellowell. Dit is een onafhankelijke en virtuele financiële adviseur, die consumenten informatie biedt over producten en diensten van vele financiële instituten in Nederland. Zij kunnen bijvoorbeeld producten zoals hypotheken, spaarrekeningen en verzekeringen van verschillende aanbieders met elkaar vergelijken. ING EBCN ontwikkelt ook het horizontale portaal van de internet service provider Freeler. Freeler's portaal stelt mensen in staat om hun weg op het Web te vinden en biedt content over een breed scala aan onderwerpen, zoals reizen, geld, muziek en gaming.

"Vignette is een van de beste content management providers in de markt en haar technologie integreert zeer goed met de systemen van onze partners. Aangezien er veel bedrijven zijn die content voor onze websites leveren, is de integratie met hun systemen heel belangrijk voor ons succes," aldus Harry Steenkamp, directeur van ING EBCN. "Bovendien zijn Vignette's analyse tools onmisbaar voor onze marketingafdeling, die nu inzicht kan krijgen in de individuele behoeften van onze klanten, gebaseerd op hun gedrag op onze sites."

Vignette's technologie kan ING E-Business Centre de content voor haar verschillende portalen op een efficiënte manier beheren. Dankzij Vignette's content management server kan namelijk één groep mensen met slechts één systeem verschillende portalen eenvoudig onderhouden. Ongeacht de individuele look en feel van de websites. Dit levert een hogere efficiëntie op, en vooral belangrijke kosten- en tijdbesparingen. ING EBCN kan zich dankzij Vignette concentreren op datgene waar ze goed in is: het creëren van winstgevende consumentenportalen.

Voor ING EBCN zijn de voornaamste redenen om te kiezen voor Vignette de compleetheid en flexibiliteit van Vignette's oplossing, samen met de innovativiteit en de naadloze integratie met veelgebruikte platformen, besturingssystemen en databases. ING heeft daarnaast ook hele goede ervaringen met Vignette, bijvoorbeeld in de samenwerking tussen Vignette en de Postbank. De Postbank, één van de grootste financiële dienstverleners in Nederland, gebruikt Vignette software voor haar website www.postbank.nl sinds 1999.

"ING EBCN is een prima voorbeeld van hoe je succesvol portalen kunt ontwikkelen voor voor verschillende doelgroepen," aldus Stuart Curzon, Vignette's sales director voor de Noord-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. "Het samenwerken met bedrijven zoals ING past in Vignette's strategie om grote en internationale bedrijven te ondersteunen die hun traditionele business online hebben gebracht en een manier zoeken om hun verschillende websites en portalen vanaf één centrale locatie te beheren."

ING EBCN is momenteel met Vignette bezig om de Vignette Content Suite V6 te implementeren en verwacht dit proces in januari te hebben afgerond. Vignette zal zorgen voor het trainen van de werknemers die zullen werken met de software.

Vignette Corp.
Vignette is marktleider op het gebied van geïntegreerde content management applicaties. Vignette's applicaties worden door succesvolle organisaties over de hele wereld gebruikt om online klantenrelaties te onderhouden, met partners te werken en met de werknemers te communiceren. Vignette combineert content management applicaties met applicaties voor integratie en analyse. Hierdoor kunnen bedrijven daar waar nodig gepersonaliseerde informatie leveren, kunnen online systemen met bedrijfssystemen worden geïntegreerd, en kan er real-time analyse gemaakt worden van online klantengedrag. Vignette heeft wereldwijd meer dan 1.300 klanten en het hoofdkantoor is gevestigd in Austin, Texas. Daarnaast zijn er kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en Australië. Vignette Nederland is gevestigd in Amsterdam.

Ingezonden persbericht