DataDistilleries zorgt voor snel rendement van investering in CRM-systemen met nieuwe versie van Analytische Software
DD Series 3.0 biedt uniform beeld van klanten via alle kanalen,
identificeert klanten met een hoog risico en bepaalt een passend en
winstgevend aanbod
Amsterdam, 10 december 2001 - DataDistilleries, marktleider op het
gebied van voorspellende, realtime analytische software met snelle
implementatie en onmiddellijk investeringsrendement, meldt vandaag de
beschikbaarheid van DD Series Versie 3.0. Deze nieuwe versie stelt
organisaties in staat om tijdens ieder klantcontact meer waarde te
genereren.
DataDistilleries levert diensten aan bank- en verzekeringswezen,
telecommunicatie, direct marketing en vrijetijdsbranche waardoor deze
méér kunnen halen uit hun operationele CRM-systemen zoals Siebel Call
Center, Siebel Marketing of BroadVision One-to-One Enterprise. DD Series
3.0 biedt verscheidene unieke technologische voordelen en levert een
uniforme kijk op individuele klanten over alle kanalen (callcenter,
e-mail of website), identificeert klanten met een hoog risico en
potentiële fraudeurs, en bepaalt meteen ook welke de meest relevante en
rendabele aanbieding is die organisaties deze klanten kunnen aanbieden
tijdens het contactmoment.
Evan Kirchheimer, CRM managing analist bij Datamonitor, merkt op:
"Bedrijven streven tegenwoordig naar kortetermijnwinst en een snel
rendement van hun CRM-investeringen. Bij Datamonitor constateren we dat
analytische CRM essentiëler wordt in een recessie, omdat analyse de
sleutel is om bestaande CRM systemen effectiever te maken. Een
nauwkeurige analyse van klantrelaties is essentieel om de waarde ervan
te kwantificeren en te verhogen. Als dit mogelijk is in realtime,
terwijl de klant in interactie is met een agent of een operationeel
systeem, kan dit voor een verschil zorgen op het niveau van
dienstverlening. Oplossingen zoals DD Series versie 3.0, die analyse in
realtime toepassen op alle contactkanalen, hebben aangetoond dat ze de
waarde verhogen van de marketing-, sales- en serviceafdelingen van
bedrijven, en dat ze instaan voor een sneller rendement van hun
bestaande CRM-investeringen."
Marcel Holsheimer, oprichter van DataDistilleries voegt eraan toe:
"Bedrijven kunnen hun klanten trachten te behouden met gerichte
marketingcampagnes of betere dienstverlening. Ze kunnen de waarde van
elke klant verhogen door callcenters tot profitcenters te doen
uitgroeien. Of ze kunnen de kosten van elke transactie verminderen door
aan realtime claimsprocessing te doen. In al die gevallen zorgt
DataDistilleries' voorspellende en realtime analyse voor een snellere
opbrengst van CRM-investeringen terwijl de waarde van de interactie met
klanten gemaximaliseerd wordt."
Verbeterde klantrelaties leiden tot investeringsrendement
In de huidige economische context moeten bedrijven meer inkomsten
verwerven uit de bestaande technologie-investeringen. Daarnaast moeten
ze zich focussen op het behoud van hun klanten. Elk contact met de klant
is een kans om meer waarde te genereren voor de onderneming en om beter
in te spelen op de behoeften van die klant.
DD Series 3.0 stelt bedrijven in staat om dankzij een compleet beeld van
hun klanten consistente contacten met hen te onderhouden via alle
kanalen. Bovendien heeft men voortdurend een helder beeld over de waarde
van elke interactie voor het bedrijf.
DataDistilleries' Unified Customer View zorgt ervoor dat alle
klantcontacten starten met een uitgebreid en helder beeld van die klant
en zijn huidige situatie. Op basis van de, tot het laatste moment
bijgewerkte, klantinformatie schakelt de Advanced Offer Qualification,
automatisch aanbiedingen uit die een te groot risico vormen voor het
bedrijf. Uit de resterende mogelijk interessante aanbiedingen kiest
Value Based Optimization het aanbod dat op het gebied van rendement het
interessantst is voor zowel klant als onderneming en toont ook meteen
een waardering over de waarschijnlijkheid van aanvaarding.
"Wij zijn al lang klant van DataDistilleries, en onze ervaringen met DD
Series 3.0 zullen onze relaties met DataDistilleries verder versterken",
zegt Jeroen Pronk, Database Marketer bij verzekeringsmaatschappij FBTO.
"Naast de voorspellende realtime analyse die boven alle concurrentie
staat, levert DataDistilleries een reeks features die ons in staat
stellen meer waarde te halen uit onze bestaande klanten zonder daarvoor
onze middelen en budgetten te moeten verhogen."
Unified Customer View
Via multi-channel en back-end integratielagen stelt de Unified Customer
View een consistent beeld van elke klant samen op basis van data uit
alle bronnen van de onderneming. Dit beeld ondersteunt de krachtige
bulk-access en de ontplooiing van analytische modellen in een realtime
omgeving. Zo komen de gebruikers van DD Series 3.0 tot een samenhangende
klantinteractie via hun marketing, sales, service en andere
klantgerichte kanalen. Uiteindelijk genereert dit meer waarde uit de
bestaande systemen en uit elke klantinteractie.
Advanced Offer Qualification
Realtime klantevaluatie helpt bedrijven potentiële fraudes of
kredietrisico's op te sporen en automatisch bepaalde aanbiedingen voor
die klanten te blokkeren. DD Series 3.0 baseert die evaluaties op
externe kredietgegevens (voor zover beschikbaar), op historische
klantgegevens en de huidige toestand van de klant. Advanced Offer
Qualification reikt verder dan de traditionele, tijdrovende en vaak dure
evaluatiesystemen voor kredietwaardigheid. Het heeft bovendien het
voordeel dat die evaluatie geïntegreerd is in het marketingproces.
Bedrijven kunnen bestaande systemen dus als hefboom gebruiken voor een
betere identificatie van en oriëntatie op rendabele klanten, en
tegelijkertijd om klanten met een hoog risico te vermijden.
Value-Based Optimization
Deze feature vergroot de functionaliteit van de realtime
aanbevelingsmotor van DD Series om optimale aanbiedingen in realtime te
maken op basis van de waarschijnlijkheid van aanvaarding van het aanbod,
de waarde van die aanbieding voor de individuele klant en de waarde
ervan voor het bedrijf zelf. Het systeem kan op dynamische wijze
onmiddellijk prioriteiten toewijzen aan verschillende doelstellingen
zoals "cross-selling" en klantenbehoud. Value-Based Optimization stelt
bedrijven in staat om maximale waarde te halen uit elk klantcontact, en
omgekeerd een doelgerichte en gepersonaliseerde dienstverlening te geven
om de 'afvalligheid' van klanten tot een minimum te beperken.
###
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende,
realtime analytische oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven de waarde van
iedere klantinteractie maximaliseren. Met de software van
DataDistilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele
organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze
profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische
kanalen klantrelaties in realtime te optimaliseren. De software kan
worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software.
DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten met marktleiders op het
gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en
Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende
organisaties zoals Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon),
Libertel-Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Het hoofdkantoor van
DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren
in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland, Frankrijk en België.
Website: www.datadistilleries.com
DataDistilleries: Marieke Adama, tel +31 20 562 0020 of e-mail:
m.adama@datadistilleries.com