Ingezonden persbericht

DataDistilleries zorgt voor snel rendement van investering in CRM-systemen met nieuwe versie van Analytische Software

DD Series 3.0 biedt uniform beeld van klanten via alle kanalen, identificeert klanten met een hoog risico en bepaalt een passend en winstgevend aanbod

Amsterdam, 10 december 2001 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende, realtime analytische software met snelle implementatie en onmiddellijk investeringsrendement, meldt vandaag de beschikbaarheid van DD Series Versie 3.0. Deze nieuwe versie stelt organisaties in staat om tijdens ieder klantcontact meer waarde te genereren.

DataDistilleries levert diensten aan bank- en verzekeringswezen, telecommunicatie, direct marketing en vrijetijdsbranche waardoor deze méér kunnen halen uit hun operationele CRM-systemen zoals Siebel Call Center, Siebel Marketing of BroadVision One-to-One Enterprise. DD Series 3.0 biedt verscheidene unieke technologische voordelen en levert een uniforme kijk op individuele klanten over alle kanalen (callcenter, e-mail of website), identificeert klanten met een hoog risico en potentiële fraudeurs, en bepaalt meteen ook welke de meest relevante en rendabele aanbieding is die organisaties deze klanten kunnen aanbieden tijdens het contactmoment.

Evan Kirchheimer, CRM managing analist bij Datamonitor, merkt op: "Bedrijven streven tegenwoordig naar kortetermijnwinst en een snel rendement van hun CRM-investeringen. Bij Datamonitor constateren we dat analytische CRM essentiëler wordt in een recessie, omdat analyse de sleutel is om bestaande CRM systemen effectiever te maken. Een nauwkeurige analyse van klantrelaties is essentieel om de waarde ervan te kwantificeren en te verhogen. Als dit mogelijk is in realtime, terwijl de klant in interactie is met een agent of een operationeel systeem, kan dit voor een verschil zorgen op het niveau van dienstverlening. Oplossingen zoals DD Series versie 3.0, die analyse in realtime toepassen op alle contactkanalen, hebben aangetoond dat ze de waarde verhogen van de marketing-, sales- en serviceafdelingen van bedrijven, en dat ze instaan voor een sneller rendement van hun bestaande CRM-investeringen."
Marcel Holsheimer, oprichter van DataDistilleries voegt eraan toe: "Bedrijven kunnen hun klanten trachten te behouden met gerichte marketingcampagnes of betere dienstverlening. Ze kunnen de waarde van elke klant verhogen door callcenters tot profitcenters te doen uitgroeien. Of ze kunnen de kosten van elke transactie verminderen door aan realtime claimsprocessing te doen. In al die gevallen zorgt DataDistilleries' voorspellende en realtime analyse voor een snellere opbrengst van CRM-investeringen terwijl de waarde van de interactie met klanten gemaximaliseerd wordt."

Verbeterde klantrelaties leiden tot investeringsrendement In de huidige economische context moeten bedrijven meer inkomsten verwerven uit de bestaande technologie-investeringen. Daarnaast moeten ze zich focussen op het behoud van hun klanten. Elk contact met de klant is een kans om meer waarde te genereren voor de onderneming en om beter in te spelen op de behoeften van die klant.

DD Series 3.0 stelt bedrijven in staat om dankzij een compleet beeld van hun klanten consistente contacten met hen te onderhouden via alle kanalen. Bovendien heeft men voortdurend een helder beeld over de waarde van elke interactie voor het bedrijf.

DataDistilleries' Unified Customer View zorgt ervoor dat alle klantcontacten starten met een uitgebreid en helder beeld van die klant en zijn huidige situatie. Op basis van de, tot het laatste moment bijgewerkte, klantinformatie schakelt de Advanced Offer Qualification, automatisch aanbiedingen uit die een te groot risico vormen voor het bedrijf. Uit de resterende mogelijk interessante aanbiedingen kiest Value Based Optimization het aanbod dat op het gebied van rendement het interessantst is voor zowel klant als onderneming en toont ook meteen een waardering over de waarschijnlijkheid van aanvaarding.

"Wij zijn al lang klant van DataDistilleries, en onze ervaringen met DD Series 3.0 zullen onze relaties met DataDistilleries verder versterken", zegt Jeroen Pronk, Database Marketer bij verzekeringsmaatschappij FBTO. "Naast de voorspellende realtime analyse die boven alle concurrentie staat, levert DataDistilleries een reeks features die ons in staat stellen meer waarde te halen uit onze bestaande klanten zonder daarvoor onze middelen en budgetten te moeten verhogen."

Unified Customer View
Via multi-channel en back-end integratielagen stelt de Unified Customer View een consistent beeld van elke klant samen op basis van data uit alle bronnen van de onderneming. Dit beeld ondersteunt de krachtige bulk-access en de ontplooiing van analytische modellen in een realtime omgeving. Zo komen de gebruikers van DD Series 3.0 tot een samenhangende klantinteractie via hun marketing, sales, service en andere klantgerichte kanalen. Uiteindelijk genereert dit meer waarde uit de bestaande systemen en uit elke klantinteractie.

Advanced Offer Qualification
Realtime klantevaluatie helpt bedrijven potentiële fraudes of kredietrisico's op te sporen en automatisch bepaalde aanbiedingen voor die klanten te blokkeren. DD Series 3.0 baseert die evaluaties op externe kredietgegevens (voor zover beschikbaar), op historische klantgegevens en de huidige toestand van de klant. Advanced Offer Qualification reikt verder dan de traditionele, tijdrovende en vaak dure evaluatiesystemen voor kredietwaardigheid. Het heeft bovendien het voordeel dat die evaluatie geïntegreerd is in het marketingproces. Bedrijven kunnen bestaande systemen dus als hefboom gebruiken voor een betere identificatie van en oriëntatie op rendabele klanten, en tegelijkertijd om klanten met een hoog risico te vermijden.

Value-Based Optimization
Deze feature vergroot de functionaliteit van de realtime aanbevelingsmotor van DD Series om optimale aanbiedingen in realtime te maken op basis van de waarschijnlijkheid van aanvaarding van het aanbod, de waarde van die aanbieding voor de individuele klant en de waarde ervan voor het bedrijf zelf. Het systeem kan op dynamische wijze onmiddellijk prioriteiten toewijzen aan verschillende doelstellingen zoals "cross-selling" en klantenbehoud. Value-Based Optimization stelt bedrijven in staat om maximale waarde te halen uit elk klantcontact, en omgekeerd een doelgerichte en gepersonaliseerde dienstverlening te geven om de 'afvalligheid' van klanten tot een minimum te beperken.

###

Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, realtime analytische oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven de waarde van iedere klantinteractie maximaliseren. Met de software van DataDistilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in realtime te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten met marktleiders op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Libertel-Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland, Frankrijk en België. Website: www.datadistilleries.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries: Marieke Adama, tel +31 20 562 0020 of e-mail: m.adama@datadistilleries.com Paul Kok Consultants: Margreet Sandee, tel. +31 346 217 117 of e-mail: margreetsandee@pkc.nl