Ingezonden persbericht


Persbericht
4 december 2001

Nationale week van het gezelschapsspel

In de week van 10 tot 16 december 2001 wordt de Nationale week van het gezelschapsspel georganiseerd.

Hét evenement
In deze week worden er een viertal grote winkelcentra in de steden Apeldoorn, Groningen, Eindhoven en Haarlem bezocht. Hier kan het publiek kennis maken met de gezelschapsspellen van nu en krijgt men ook de kans om mee te spelen.

Tevens worden er op diverse basisscholen in deze steden spellendagen georganiseerd, waarbij de bovenbouw van de basisscholen in aanraking komt met nieuwe gezelschapsspellen om de educatieve eigenschap van het spel te accentueren.

Waar en wanneer
Op woensdag 12 december start de tour met een bezoek aan winkelcentrum de Oranjerie in Apeldoorn. Vervolgens bezoeken we op donderdag 13 december winkelcentrum de Paddepoel in Groningen. Op vrijdag 14 december staan we in winkelcentrum de Heuvelgalerie in Eindhoven en als laatste bezoeken we op zaterdag 15 december winkelcentrum Schalkwijk in Haarlem. De openingstijden van het evenement zijn op woensdag en zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur en op donderdag en vrijdag van 10.00 uur tot 20.00 uur. De diverse basisscholen in de steden worden op donderdag 6, vrijdag 7, maandag 10 en dinsdag 11 december bezocht.

Participanten
De volgende bedrijven participeren in de Nationale week van het gezelschapsspel:
Dareno Games, Fox Kids, Goliath, Hasbro (MB en Parker), Intertoys en Playtime.

Spelpromotie Nederland
De Nationale week van het gezelschapsspel is een initiatief van Spelpromotie Nederland. Een bedrijf dat is opgericht door negen studenten van de Haarlem School of Small Business als onderdeel van de examenfase.

Spelpromotie Nederland heeft deze week in het leven geroepen om (nieuwe) gezelschapsspellen onder de aandacht van een groot publiek te brengen. Dit als reactie op de toenemende individualisering als gevolg van het veelvuldig gebruik van televisie, Internet en computerspellen.