Persbericht d.d. 12/11/2001
11-12-2001: TV-commercial 'Aan tafel' scoort
De commercial 'Aan tafel' voor het Vleeskeurmerk PVE/IKB heeft nu al
resultaat. De geholpen herkenning van het Vleeskeurmerk PVE/IKB is na
drie weken intensief uitzenden gestegen van 62% naar 72%. Deze hogere
score is duidelijk te danken aan de nieuwe commercial 'Aan tafel'.
De hoge score kwam tot uitdrukking tijdens de meest recente meting van
22 november jl. In 1996 is gestart met de campagne van het
Vleeskeurmerk PVE/IKB. Sinds de start van de campagne is inmiddels 14
keer onderzocht hoe groot de geholpen herkenning is van het
Vleeskeurmerk PVE/IKB bij de primaire doelgroep boodschappers tussen
20 en 49-jaar. De score van 72% geholpen herkenning is de hoogste
score die tot nu toe is behaald. In 2002 zal getracht worden deze
score te behouden.
De vleesverkooppunten reageren actief op de nieuwe commercial. Dit is
te merken aan de grote hoeveelheid promotiemateriaal die is
aangevraagd en door nieuwe aanmeldingen van vleesverkooppunten. Tevens
heeft een drietal retailorganisaties gemeld vanaf nu het Vleeskeurmerk
ook actief in hun winkels te gaan gebruiken.