Ondersteuning van webservices nu beschikbaar in webMethods-integratieplatform

Nieuwste versie van webMethods-integratieplatform combineert end-to-end-integratiecapaciteiten met 'out-of-the-box'-ondersteuning van webservices

Amsterdam - 12 december 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende leverancier van integratiesoftware, kondigt een nieuwe oplossing aan waarmee klanten webservices kunnen integreren, beheren en onderhouden. Die functionaliteit is beschikbaar in de nieuwste versie van het webMethods-integratieplatform. Dat platform biedt een complete oplossing voor 'Global Business Visibility' door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-systemen, databases en werkstromen binnen en tussen toepassingen te koppelen. De nieuwste versie van het integratieplatform is nu beschikbaar en maakt het eenvoudiger voor klanten om webservices te integreren, te beheren en te onderhouden als onderdeel van een overkoepelende integratiestrategie.

De nieuwe functionaliteit is een uitbreiding van webMethods' bestaande ondersteuning van webservices. Ze is gericht op de drie meest prangende issues met betrekking tot ondernemingsbrede implementaties: de mogelijkheid om webservices te gebruiken als onderdeel van de managementomgeving van bedrijfsprocessen, de mogelijkheid om de nakoming te garanderen van service level agreements tussen providers en afnemers, en het vermogen om in opkomst zijnde protocollen zoals SOAP en WSDL te ondersteunen.

Bovendien zal het webMethods-integratieplatform webservices combineren met webMethods' omgeving voor het beheer van bedrijfsprocessen. Daardoor kunnen bedrijven bedrijfsprocessen modelleren, uitvoeren en beheren als onderdeel van een complete integratieoplossing die toepassingen, klanten en leveranciers verbindt om end-to-end-transactionele integriteit, veiligheid en betrouwbaarheid te bieden.

Dun and Bradstreet en FedEx maken al gebruik van webMethods' integratiemogelijkheden voor webservices.

webMethods' aanpak van webservices

webMethods' implementatie van de webservices-functionaliteit wordt sterk beïnvloedt door de noodzaak om webservices te integreren als een gelijkwaardige component van het overkoepelende bedrijfsproces. Met de webMethods-implementatie kunnen bedrijven webservices naadloos integreren in de context van een bedrijfsproces. Daardoor krijgen organisaties de mogelijkheid om de 'loop' van een bedrijfsproces continu te volgen - in standaardsoftwarepakketten, legacy-systemen, databases, webservices, enzovoorts. Bovendien kan het webMethods-integratieplatform op die manier de transactionele integriteit waarborgen over de verschillende elementen.

webMethods biedt providers van webservices het unieke vermogen om door hen geïmplementeerde services effectief te beheren, zodat ze kunnen garanderen dat ze aan de service level agreements met hun afnemers voldoen. Middels de onlangs aangekondigde Open Management Interface (OMI)-specificatie kunnen providers hun webservices-transacties en -processen pro-actief beheren door de prestaties, de quality of service, het transactievolume en een aantal andere maatstaven te volgen. Daarnaast kunnen afnemers van de service de prestaties monitoren alsof het interne hulpbronnen zijn. Het belangrijkste is echter dat de door Hewlett-Packard en webMethods geschreven OMI-standaard bedrijven in staat stelt om interoperabiliteit tussen systeembeheer en integratiesoftware te bereiken. De OMI-standaard wordt gesteund door BMC, Computer Associates en Tivoli.

Om providers van webservices te helpen hun diensten breed aan te bieden en om de integratie van die services bij toekomstige klanten te vereenvoudigen, biedt webMethods ook een brede ondersteuning van de standaarden die nodig zijn om webservices in bestaande enterprise-omgevingen te integreren. Naast de basisondersteuning van opkomende standaarden zoals SOAP, WSDL en XKMS (waar webMethods medeauteur van is), ondersteunt webMethods een groot aantal XML-standaarden en standaarden voor dataformats en e-commerce. Daarnaast ondersteunt webMethods het gebruik van onder meer EDI, Oracle ERP, SAP, Baan, CORBA IDL en HIPAA voor webservices-transacties.

Voordelen van webMethods' webservices-oplossing

Lagere kosten - het webMethods-integratieplatform stelt klanten in staat om hun bestaande toepassingen en bedrijfsprocessen aan te passen zodat ze webservices kunnen inzetten zonder de noodzaak van duur of tijdrovend ontwikkelwerk en zonder hun bestaande infrastructuur aan te passen.

Snellere time-to-benefit - het webMethods-integratieplatform biedt out-of-the-box alle benodigde functionaliteit om snel webservices te creëren en er verbinding mee te maken. Webservices worden grafisch geconfigureerd en kunnen in enkele minuten worden aangemaakt.

Verbeterd concurrentievoordeel - met het webMethods-integratieplatform kunnen bedrijven externe service providers in hun handelsnetwerken integreren om bedrijfsprocessen te vergemakkelijken. Die aanpak vergroot het concurrentievoordeel doordat bedrijven zich op hun kerncompetenties kunnen concentreren.

Lager risico - de open aard van het webMethods-integratieplatform zorgt er voor dat klanten de ontwikkelingen ten aanzien van webservices kunnen bijhouden in een stabiele, eenvoudig te beheren integratie- en ontwikkelomgeving. webMethods zal regelmatig product-updates bieden om nieuwe standaarden voor webservices en best practices te ondersteunen.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 750 klanten, waaronder wereldwijde top 2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, AMS, BMC, Broadvision, Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com.

Contactpersonen:

Jill Latta
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jlatta@webmethods.com

Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl