Ondersteuning van webservices nu beschikbaar in webMethods-integratieplatform
Nieuwste versie van webMethods-integratieplatform combineert
end-to-end-integratiecapaciteiten met 'out-of-the-box'-ondersteuning van
webservices
Amsterdam - 12 december 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende
leverancier van integratiesoftware, kondigt een nieuwe oplossing aan
waarmee klanten webservices kunnen integreren, beheren en onderhouden. Die
functionaliteit is beschikbaar in de nieuwste versie van het
webMethods-integratieplatform. Dat platform biedt een complete oplossing
voor 'Global Business Visibility' door bedrijfsprocessen, enterprise- en
legacy-systemen, databases en werkstromen binnen en tussen toepassingen te
koppelen. De nieuwste versie van het integratieplatform is nu beschikbaar
en maakt het eenvoudiger voor klanten om webservices te integreren, te
beheren en te onderhouden als onderdeel van een overkoepelende
integratiestrategie.
De nieuwe functionaliteit is een uitbreiding van webMethods' bestaande
ondersteuning van webservices. Ze is gericht op de drie meest prangende
issues met betrekking tot ondernemingsbrede implementaties: de mogelijkheid
om webservices te gebruiken als onderdeel van de managementomgeving van
bedrijfsprocessen, de mogelijkheid om de nakoming te garanderen van service
level agreements tussen providers en afnemers, en het vermogen om in
opkomst zijnde protocollen zoals SOAP en WSDL te ondersteunen.
Bovendien zal het webMethods-integratieplatform webservices combineren met
webMethods' omgeving voor het beheer van bedrijfsprocessen. Daardoor kunnen
bedrijven bedrijfsprocessen modelleren, uitvoeren en beheren als onderdeel
van een complete integratieoplossing die toepassingen, klanten en
leveranciers verbindt om end-to-end-transactionele integriteit, veiligheid
en betrouwbaarheid te bieden.
Dun and Bradstreet en FedEx maken al gebruik van webMethods'
integratiemogelijkheden voor webservices.
webMethods' aanpak van webservices
webMethods' implementatie van de webservices-functionaliteit wordt sterk
beïnvloedt door de noodzaak om webservices te integreren als een
gelijkwaardige component van het overkoepelende bedrijfsproces. Met de
webMethods-implementatie kunnen bedrijven webservices naadloos integreren
in de context van een bedrijfsproces. Daardoor krijgen organisaties de
mogelijkheid om de 'loop' van een bedrijfsproces continu te volgen - in
standaardsoftwarepakketten, legacy-systemen, databases, webservices,
enzovoorts. Bovendien kan het webMethods-integratieplatform op die manier
de transactionele integriteit waarborgen over de verschillende elementen.
webMethods biedt providers van webservices het unieke vermogen om door hen
geïmplementeerde services effectief te beheren, zodat ze kunnen garanderen
dat ze aan de service level agreements met hun afnemers voldoen. Middels de
onlangs aangekondigde Open Management Interface (OMI)-specificatie kunnen
providers hun webservices-transacties en -processen pro-actief beheren door
de prestaties, de quality of service, het transactievolume en een aantal
andere maatstaven te volgen. Daarnaast kunnen afnemers van de service de
prestaties monitoren alsof het interne hulpbronnen zijn. Het belangrijkste
is echter dat de door Hewlett-Packard en webMethods geschreven
OMI-standaard bedrijven in staat stelt om interoperabiliteit tussen
systeembeheer en integratiesoftware te bereiken. De OMI-standaard wordt
gesteund door BMC, Computer Associates en Tivoli.
Om providers van webservices te helpen hun diensten breed aan te bieden en
om de integratie van die services bij toekomstige klanten te
vereenvoudigen, biedt webMethods ook een brede ondersteuning van de
standaarden die nodig zijn om webservices in bestaande
enterprise-omgevingen te integreren. Naast de basisondersteuning van
opkomende standaarden zoals SOAP, WSDL en XKMS (waar webMethods medeauteur
van is), ondersteunt webMethods een groot aantal XML-standaarden en
standaarden voor dataformats en e-commerce. Daarnaast ondersteunt
webMethods het gebruik van onder meer EDI, Oracle ERP, SAP, Baan, CORBA IDL
en HIPAA voor webservices-transacties.
Voordelen van webMethods' webservices-oplossing
Lagere kosten - het webMethods-integratieplatform stelt klanten in staat om
hun bestaande toepassingen en bedrijfsprocessen aan te passen zodat ze
webservices kunnen inzetten zonder de noodzaak van duur of tijdrovend
ontwikkelwerk en zonder hun bestaande infrastructuur aan te passen.
Snellere time-to-benefit - het webMethods-integratieplatform biedt out-of-the-box alle benodigde functionaliteit om snel webservices te creëren en er verbinding mee te maken. Webservices worden grafisch geconfigureerd en kunnen in enkele minuten worden aangemaakt.
Verbeterd concurrentievoordeel - met het webMethods-integratieplatform
kunnen bedrijven externe service providers in hun handelsnetwerken
integreren om bedrijfsprocessen te vergemakkelijken. Die aanpak vergroot
het concurrentievoordeel doordat bedrijven zich op hun kerncompetenties
kunnen concentreren.
Lager risico - de open aard van het webMethods-integratieplatform zorgt er
voor dat klanten de ontwikkelingen ten aanzien van webservices kunnen
bijhouden in een stabiele, eenvoudig te beheren integratie- en
ontwikkelomgeving. webMethods zal regelmatig product-updates bieden om
nieuwe standaarden voor webservices en best practices te ondersteunen.
Over webMethods
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van
integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in
staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door
bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en
werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming
worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het
integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe
bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de
efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke
processen stroomlijnen.
webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax,
Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa,
Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 750 klanten,
waaronder wereldwijde top 2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman
Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische
partners van webMethods zijn onder andere Accenture, AMS, BMC, Broadvision,
Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2
Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en
Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op
www.webmethods.com.
Contactpersonen:
Jill Latta
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jlatta@webmethods.com
Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl