PERSBERICHT
Van Dijk Studieboeken implementeert CRM-systeem van Selligent
Amersfoort, 12 december 2001 - Van Dijk Studieboeken gaat zijn verkoop-
en marketing-activiteiten ondersteunen met een Customer Relationship
Management (CRM) toepassing van Selligent. De implementatie is inmiddels
gestart.
Van Dijk Studieboeken is de grootste leverancier van lesmateriaal voor
Voortgezet Onderwijs (VO) en Beroepsonderwijs en Volwasseneneducatie
(BVE) in ons land.
Jaarlijks vinden vanuit Kampen ruim 5 miljoen boeken en andere
informatiedragers hun weg naar circa 200.000 leerlingen en enkele
honderden onderwijsinstellingen. Het bedrijf verzorgt daarbij de
volledige logistiek en adviseert de scholen bij de samenstelling van hun
boekenlijsten.
Dhr. Hessel Smid, coördinator systeemontwikkeling bij Van Dijk
Studieboeken: "De persoonlijke relaties binnen onze markt zijn complex.
Binnen één school heb je contacten met verschillende personen ? zoals
directieleden, coördinatoren, docenten, ouders en leerlingen. Al deze
personen hebben weer onderlinge betrekkingen. Het CRM-systeem gaat alle
gegevens van personen en organisaties, de onderlinge samenhang
daartussen én alle contacten die wij op welke manier dan ook met deze
relaties hebben gehad, snel en eenvoudig toegankelijk maken. Voor ons
cruciaal. Want zo kunnen wij onze relaties altijd direct met de juiste
antwoorden en activiteiten tevreden stellen. Ook in het onderwijs geldt
dat een tevreden klant een trouwe klant is."
De logistiek wordt beheerd met een ERP systeem van Baan. Boekenpakketten
worden soms als 1 partij voor de hele school, soms gesorteerd per
leerling of rechtstreeks aan particulieren geleverd. Het CRM-systeem van
Selligent wordt aan BaanIV gekoppeld voor de uitwisseling van
klantgegevens en feitelijke informatie over orders en uitleveringen.
Selligent wordt ook geïnstalleerd op de laptops van
buitendienst-medewerkers, die de gegevens overal kunnen opvragen en
aanvullen. De gegevens van de laptops worden eenmaal per dag
gesynchroniseerd met die in het centrale systeem. In de eerste fase
zullen 50 van de 140 vaste medewerkers van Van Dijk Studieboeken met
Selligent gaan werken.
Na een uitgebreide oriëntatie is uiteindelijk gekozen voor de oplossing
van Selligent. De keuze is volgens Smid op Selligent gevallen vanwege de
uitgebreide functionaliteiten en het gemak waarmee het standaard pakket
"Bovendien bleken de flexibiliteit, de betrouwbaarheid in afspraken en
de werkwijze van de mensen áchter het pakket bijzonder goed bij onze
eigen organisatie te passen.", aldus Smid.
Selligent
Selligent is een belangrijk Europese producent van oplossingen voor het
beheer van klantenrelaties (Customer Relationship Management) en
e-business waarbij optimaal rekening wordt gehouden met de meest diverse
culturen, lokale bedrijfsregels, talen en valuta. De software van
Selligent biedt een snel rendement (ROI), reduceert de totale
exploitatiekosten, en beheert de volledige relatiecyclus met klanten van
prospectfase tot klantenbinding. Daarnaast garandeert de unieke Global &
Local module lokale vrijheid met behoud van een bedrijfsbrede
consistentie. De meer dan 30.000 gebruikers worden geruggensteund door
een uitgebreid distributienetwerk dat aanwezig is op de belangrijkste
internationale markten. In 2000 zag Selligent haar omzet met 64%
stijgen; de verkoop van licenties steeg zelfs met 120%. Meer informatie
is beschikbaar op de website: http://www.selligent.com/nl.
Voor meer informatie:
Selligent Nederland B.V.
Hellen van Lienden-Westerhoff
Telefoon: 033-4535999 of 06 53 543007
e-mail: hellen.vanlienden@selligent.com