Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

AVAYA VERSNELT EN VERSTERKT HAAR KANAAL-STRATEGIE
Accreditatie- en ondersteuningsprogramma uitgebreid

TER PUBLICATIE: 12 december 2001

NIEUWEGEIN - Avaya, een van de toonaangevende mondiale bedrijven op het gebied van oplossingen en dienstverlening voor bedrijfsnetwerken, zet een volgende stap in de ontwikkeling van haar verkoopkanaal voor contact centers, PBX, oplossingen voor datanetwerken en draadloze netwerken in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Ter ondersteuning van deze strategie maakt Avaya vandaag een nieuw BusinessPartner-programma bekend, variërend van resellers tot wereldwijd opererende system integrators. Dit uitgebreide programma voor meerdere verkoopkanalen biedt een algemeen raamwerk dat nieuwe accreditatie- en ondersteuningsniveaus bevat.

Door de nieuwe strategie kan Avaya zich verder richten op meerdere bronnen om de marktkansen op de snelgroeiende technologische gebieden van customer relationship management (CRM), geconvergeerde spraak en data en unified communication via early adopters te vergroten.

"De afgelopen twee jaar hebben we kunnen zien dat het kanaal volwassen, bekwaam en kwalitatief sterker is geworden. Verfijnde communicatieoplossingen zoals call centers worden nu routineus geleverd", zegt Anil Srivastava, Vice-President Channel Management, EMEA. "Avaya richt zich met haar spraak- en datacommunicatieoplossingen op zowel grote organisaties als het midden- en kleinbedrijf, waarbij zij het BusinessPartner-netwerk uitstekende ondersteuning zal bieden. Avaya is van plan de verkoop via de BusinessPartners in EMEA te verhogen van het huidige percentage van 50 procent tot 70 procent aan het einde van het boekjaar 2002."

Kernpunten van de nieuwe strategie

- Avaya richt haar focus op multinationale klanten en grote nationale organi saties.

- In de afgelopen 12 maanden heeft Avaya met succes het merendeel van haar accounts overgedragen aan de BusinessPartners en verviervoudigde het aantal geaccrediteerde gouden en zilveren partners tot 120 in de EMEA-regio. Het bedrijf heeft zich ook gelieerd aan toonaangevende organisaties als Siebel, IBM en Accenture.

- Voor het beheer van de samenwerking met de BusinessPartners zijn de marketing- en managementfuncties uitgebreid. Avaya levert directe ondersteuning aan partners voor het managen van grote projecten en accounts.
- Dankzij een geselecteerd netwerk van pan-EMEA-distributeurs is het distributiekanaal voor het Midden en Kleinbedrijf (MKB) - dat met name gericht is op het Enterprise Class Internet Protocol Solutions-portfolio (ECLIPS) - vereenvoudigd. Deze week werd Crane Telecommunications de eerste 'Diamond'-distributeur in het pan-EMEA-gebied.

Kernpunten van het BusinessPartner-accreditatieprogramma
- Het bestaande raamwerk voor accreditatie zal worden uitgebreid voor resellers, value-added resellers, value-added distributeurs, global system integrators en service providers.

- De accreditatie wordt gebaseerd op drie strategische vaardigheden: CRM, geconvergeerde spraak- en datanetwerken en unified communication.
- Nieuwe accreditatieniveaus zijn: 1. 'platinum' voor Value-Added Resellers, als uitbreiding op goud en zilver; 2. 'diamond' en 'premier' voor gekwalificeerde distributeurs; 3. 'platinum' en 'goud' voor partners als system integrators.

- Het raamwerk verbindt en ondersteunt partners in de context van hun eigen zakelijke doelstellingen en kerncompetenties, waardoor Avaya de samenwerking tussen partners kan stimuleren.

- Eindgebruikers hebben een middel om relaties te onderhouden met objectieve en gekwalificeerde partners en leveranciers binnen de marktkanalen.
- Een programma dat certificering van engineers uitbreidt om de oplossingen van Avaya te ondersteunen. Het aantal gecertificeerde BusinessPartner-engineers van Avaya heeft zich over de afgelopen 12 maanden verdubbeld tot meer dan 500.

"We hebben nu een programma waarmee we onze partners beter kunnen ondersteunen. Hierdoor kunnen zij hun verkooptechnische en ondersteunende mogelijkheden verbreden, waardoor hun omzetten groeien en zij klanten verhoogde serviceniveaus kunnen bieden", zegt Patrick Lelorieux, President van Avaya in EMEA. "Door de snelle overstap naar een groot indirect verkoopmodel kunnen we ons meer richten op nieuwe softwareapplicaties op de groeiende gebieden van CRM, spraak- en dataconvergentie en unified communication. Deze oplossingen zijn verkrijgbaar via onze multichannel-partners. Op deze manier committeren we ons aan de ontwikkeling van het partnerkanaal en het bedienen van onze klanten op de wijze waarop zij dat wensen."

Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.