PERSBERICHT
AVAYA VERSNELT EN VERSTERKT HAAR KANAAL-STRATEGIE
Accreditatie- en ondersteuningsprogramma uitgebreid
TER PUBLICATIE: 12 december 2001
NIEUWEGEIN - Avaya, een van de toonaangevende mondiale bedrijven op het
gebied van oplossingen en dienstverlening voor bedrijfsnetwerken, zet een
volgende stap in de ontwikkeling van haar verkoopkanaal voor contact
centers, PBX, oplossingen voor datanetwerken en draadloze netwerken in
Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Ter ondersteuning van deze
strategie maakt Avaya vandaag een nieuw BusinessPartner-programma bekend,
variërend van resellers tot wereldwijd opererende system integrators. Dit
uitgebreide programma voor meerdere verkoopkanalen biedt een algemeen
raamwerk dat nieuwe accreditatie- en ondersteuningsniveaus bevat.
Door de nieuwe strategie kan Avaya zich verder richten op meerdere bronnen
om de marktkansen op de snelgroeiende technologische gebieden van customer
relationship management (CRM), geconvergeerde spraak en data en unified
communication via early adopters te vergroten.
"De afgelopen twee jaar hebben we kunnen zien dat het kanaal volwassen,
bekwaam en kwalitatief sterker is geworden. Verfijnde
communicatieoplossingen zoals call centers worden nu routineus geleverd",
zegt Anil Srivastava, Vice-President Channel Management, EMEA. "Avaya richt
zich met haar spraak- en datacommunicatieoplossingen op zowel grote
organisaties als het midden- en kleinbedrijf, waarbij zij het
BusinessPartner-netwerk uitstekende ondersteuning zal bieden. Avaya is van
plan de verkoop via de BusinessPartners in EMEA te verhogen van het huidige
percentage van 50 procent tot 70 procent aan het einde van het boekjaar
2002."
Kernpunten van de nieuwe strategie
- Avaya richt haar focus op multinationale klanten en grote nationale organi
saties.
- In de afgelopen 12 maanden heeft Avaya met succes het merendeel van haar
accounts overgedragen aan de BusinessPartners en verviervoudigde het aantal
geaccrediteerde gouden en zilveren partners tot 120 in de EMEA-regio. Het
bedrijf heeft zich ook gelieerd aan toonaangevende organisaties als Siebel,
IBM en Accenture.
- Voor het beheer van de samenwerking met de BusinessPartners zijn de
marketing- en managementfuncties uitgebreid. Avaya levert directe
ondersteuning aan partners voor het managen van grote projecten en accounts.
- Dankzij een geselecteerd netwerk van pan-EMEA-distributeurs is het
distributiekanaal voor het Midden en Kleinbedrijf (MKB) - dat met name
gericht is op het Enterprise Class Internet Protocol Solutions-portfolio
(ECLIPS) - vereenvoudigd. Deze week werd Crane Telecommunications de eerste
'Diamond'-distributeur in het pan-EMEA-gebied.
Kernpunten van het BusinessPartner-accreditatieprogramma
- Het bestaande raamwerk voor accreditatie zal worden uitgebreid voor
resellers, value-added resellers, value-added distributeurs, global system
integrators en service providers.
- De accreditatie wordt gebaseerd op drie strategische vaardigheden: CRM,
geconvergeerde spraak- en datanetwerken en unified communication.
- Nieuwe accreditatieniveaus zijn: 1. 'platinum' voor Value-Added Resellers,
als uitbreiding op goud en zilver; 2. 'diamond' en 'premier' voor
gekwalificeerde distributeurs; 3. 'platinum' en 'goud' voor partners als
system integrators.
- Het raamwerk verbindt en ondersteunt partners in de context van hun eigen
zakelijke doelstellingen en kerncompetenties, waardoor Avaya de samenwerking
tussen partners kan stimuleren.
- Eindgebruikers hebben een middel om relaties te onderhouden met objectieve
en gekwalificeerde partners en leveranciers binnen de marktkanalen.
- Een programma dat certificering van engineers uitbreidt om de oplossingen
van Avaya te ondersteunen. Het aantal gecertificeerde
BusinessPartner-engineers van Avaya heeft zich over de afgelopen 12 maanden
verdubbeld tot meer dan 500.
"We hebben nu een programma waarmee we onze partners beter kunnen
ondersteunen. Hierdoor kunnen zij hun verkooptechnische en ondersteunende
mogelijkheden verbreden, waardoor hun omzetten groeien en zij klanten
verhoogde serviceniveaus kunnen bieden", zegt Patrick Lelorieux, President
van Avaya in EMEA. "Door de snelle overstap naar een groot indirect
verkoopmodel kunnen we ons meer richten op nieuwe softwareapplicaties op de
groeiende gebieden van CRM, spraak- en dataconvergentie en unified
communication. Deze oplossingen zijn verkrijgbaar via onze
multichannel-partners. Op deze manier committeren we ons aan de ontwikkeling
van het partnerkanaal en het bedienen van onze klanten op de wijze waarop
zij dat wensen."
Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en
service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en
services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya
levert deze oplossingen aan bedrijven en aan overheden en andere
organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management,
Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure,
Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks,
inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden
ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd
marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en
gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten
in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner
van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in
China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in
Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.