Ingezonden persbericht

Wilson Sports Goods kiest Blue Martini voor consumentenmarketing en verkoopgroei via retailkanaal

Gepersonaliseerde site met uitgebreide catalogus en routing naar retailers

Amsterdam, 12 december 2001 - Wilson Sports Goods, een internationale producent van sportartikelen, heeft Blue Martini Software, Inc. (Nasdaq: BLUE) geselecteerd om haar klanten te voorzien van gepersonaliseerde productinformatie via internet. Bovendien wil het bedrijf de verkoop van haar artikelen via het retailkanaal stimuleren.

Wilson zet de catalogus- en content management-applicaties van Blue Martini in voor het beheer van haar productcatalogus. Deze mogelijkheden worden via verschillende Wilson-interfaces en de kanaalpartners beschikbaar gesteld. Wanneer een consument een keuze voor een aankoop heeft gemaakt, wordt elke order automatisch naar de meest geschikte kanaalpartner geleid. Hiermee garandeert Wilson een snelle afhandeling.

"We zochten een oplossing waarmee we onze producten op de juiste manier aan onze klanten kunnen aanbieden en tegelijkertijd ons kanaal kunnen ondersteunen", zegt Rick Kerpsack, Director Interactive Marketing bij Wilson Sporting Goods Co. "Consumenten bezoeken onze website www.wilsonsports.com hoofdzakelijk om zich te oriënteren op producten, voordat ze een aankoopbesluit nemen. We willen onze klanten in dit proces ondersteunen en hen verwijzen naar hun lokale retailer."

Wilson gaat de Blue Martini-applicaties in de loop van 2002 gefaseerd implementeren.

Wilson Sporting Goods
Wilson Sporting Goods Co. is een van de toonaangevende producenten van sportartikelen en concentreert zich op de productie van geavanceerde artikelen waarmee sporters betere resultaten kunnen realiseren. De belangrijkste categorieën zijn: football, basketball, honkbal, volleybal, voetbal, jeugdsporten, tenues en benodigheden, golf en schoeisel, en racketsporten als tennis, racquetball, squash, badminton en platformtennis.

Blue Martini Software
Blue Martini Software maakt de belofte van CRM waar. Met de Blue Martini 4 eCRM-applicatiesuite kunnen bedrijven hun kennis over klanten en partners vergroten, relevante doelgroepen vaststellen en de interactie met deze doelgroepen over meerdere contactkanalen bevorderen. De suite omvat vier applicaties: Blue Martini Marketing, Blue Martini Commerce, Blue Martini Channels en Blue Martini Service. Elke applicatie kan afzonderlijk inspelen op specifieke behoeften van bedrijven; de complete suite kan worden ingezet voor het beheer van catalogi, content, transacties, campagnes, analyses en personalisering. Klanten van Blue Martini Software zijn onder andere Amsterdam Schiphol Airport, Benetton, Dockers, Harley Davidson, Iomega Corporation, Levi Strauss & Co., NUON, Polaroid Corporation en Virgin.