Wilson Sports Goods kiest Blue Martini voor consumentenmarketing en verkoopgroei via retailkanaal
Gepersonaliseerde site met uitgebreide catalogus en routing naar retailers
Amsterdam, 12 december 2001 - Wilson Sports Goods, een internationale
producent van sportartikelen, heeft Blue Martini Software, Inc. (Nasdaq:
BLUE) geselecteerd om haar klanten te voorzien van gepersonaliseerde
productinformatie via internet. Bovendien wil het bedrijf de verkoop van
haar artikelen via het retailkanaal stimuleren.
Wilson zet de catalogus- en content management-applicaties van Blue Martini
in voor het beheer van haar productcatalogus. Deze mogelijkheden worden via
verschillende Wilson-interfaces en de kanaalpartners beschikbaar gesteld.
Wanneer een consument een keuze voor een aankoop heeft gemaakt, wordt elke
order automatisch naar de meest geschikte kanaalpartner geleid. Hiermee
garandeert Wilson een snelle afhandeling.
"We zochten een oplossing waarmee we onze producten op de juiste manier aan
onze klanten kunnen aanbieden en tegelijkertijd ons kanaal kunnen
ondersteunen", zegt Rick Kerpsack, Director Interactive Marketing bij Wilson
Sporting Goods Co. "Consumenten bezoeken onze website www.wilsonsports.com
hoofdzakelijk om zich te oriënteren op producten, voordat ze een
aankoopbesluit nemen. We willen onze klanten in dit proces ondersteunen en
hen verwijzen naar hun lokale retailer."
Wilson gaat de Blue Martini-applicaties in de loop van 2002 gefaseerd
implementeren.
Wilson Sporting Goods
Wilson Sporting Goods Co. is een van de toonaangevende producenten van
sportartikelen en concentreert zich op de productie van geavanceerde
artikelen waarmee sporters betere resultaten kunnen realiseren. De
belangrijkste categorieën zijn: football, basketball, honkbal, volleybal,
voetbal, jeugdsporten, tenues en benodigheden, golf en schoeisel, en
racketsporten als tennis, racquetball, squash, badminton en platformtennis.
Blue Martini Software
Blue Martini Software maakt de belofte van CRM waar. Met de Blue Martini 4
eCRM-applicatiesuite kunnen bedrijven hun kennis over klanten en partners
vergroten, relevante doelgroepen vaststellen en de interactie met deze
doelgroepen over meerdere contactkanalen bevorderen. De suite omvat vier
applicaties: Blue Martini Marketing, Blue Martini Commerce, Blue Martini
Channels en Blue Martini Service. Elke applicatie kan afzonderlijk inspelen
op specifieke behoeften van bedrijven; de complete suite kan worden ingezet
voor het beheer van catalogi, content, transacties, campagnes, analyses en
personalisering. Klanten van Blue Martini Software zijn onder andere
Amsterdam Schiphol Airport, Benetton, Dockers, Harley Davidson, Iomega
Corporation, Levi Strauss & Co., NUON, Polaroid Corporation en Virgin.