Carros

Opel Astra meest verkochte model in Nederland

(17 december 2001)

Opel Nederland heeft zich in de maand november riant aan de top van de verkooplijsten gevestigd. Met een verkoop van 6.381 Opels heeft het merk in november een marktaandeel van maar liefst 16,67% weten te behalen. Dit betekent dat één op de zes gekochte autos de bekende Opel-Blitz in de grille had.

· Grootste marktaandeel van de afgelopen maanden · Sterke actie zorgt voor sprong marktaandeel
· Meer modellen dan voorheen dragen bij aan succes

Een aantal belangrijke activiteiten bij de Opel dealer heeft er toe bijgedragen dat Opel dit jaar riant bovenaan de verkooplijsten staat. Vooral de Nationale Inruilweken van Opel waren zeer succesvol. Hierbij werd 3.000 gulden extra inruilwaarde geboden bovenop de inruilprijzen zoals in de Bovag-ANWB koerslijsten vermeld. Daarnaast hebben ook het Opel Winterplan en de Nationale Opel Testdag ertoe bijgedragen dat veel klanten voor Opel gekozen hebben. Door al deze inspanningen is het marktaandeel in de maand oktober opgelopen tot 11,98% bij 5.250 verkochte personenautos, om daarna in november door te stijgen naar een recordhoogte van maar liefst 16,67% van de in totaal 38.288 verkochte personenautos in deze maand. Dat brengt Opel op een cumulatief marktaandeel van 13,09% voor de maanden januari tot en met november van dit jaar. Hier staan 68.270 Opels tegenover.

Waar vroeger een relatief klein aantal Opel modellen voor het verkoopvolume zorgden en dan met name de Opel Astra, valt nu op dat meerdere modellen een belangrijke bijdrage leveren aan de uitstekende verkoopresultaten. Alhoewel de Astra nog steeds het meest verkochte model is met 1.967 stuks, doen ook de Corsa en de Zafira het erg goed met respectievelijk 1.704 en 1.308 stuks. Het uitstekende resultaat van Astra betekent overigens dat dit model als vanouds weer het meest gekochte model van Nederland is. Verder was de maand november ook een hele goede maand voor de bedrijfswagens van Opel; een markt waarop Opel steeds beter vertegenwoordigd raakt met onder andere de Opel Vivaro en de nieuwe Opel Combo. Hierdoor werd op de bedrijfswagenmarkt een marktaandeel van 7,56% gerealiseerd, waarvan de Vivaro met 245 stuks de helft voor zijn rekening nam.