Servicenormen voor bijstandscliënten
(4-12)Wie een aanvraag indient voor een bijstandsuitkering, moet
binnen acht weken uitsluitsel krijgen van de dienst Sociale Zaken en
Werkgelegenheid (SoZaWe). Openingstijden en telefonische
bereikbaarheid zijn voor alle SoZaWe-kantoren gelijk geregeld.
Aanvragers van een bijzondere uitkering, horen binnen vier weken of
hun aanvraag wordt gehonoreerd. Iedere cliënt heeft recht op een
correcte bejegening door de medewerkers van SoZaWe. Dit zijn een paar
van de servicenormen die het college heeft vastgesteld voor de dienst
SoZaWe.
SoZaWe is een van de gemeentelijke diensten en bedrijven die besloten
hebben om hun normen voor dienstverlening aan de klant vast te leggen
zodat deze weet wat hij van de dienst mag verwachten. De servicenormen
zijn vastgelegd in een brochure die breed zal worden verspreid.
SoZaWe zal voor alle vormen van dienstverlening aan het publiek
dergelijke servicenormen vaststellen. Men is begonnen met het
vaststellen van normen voor het proces van verstrekking van bijstand
en IOAW. (Inkomensvoorziening voor oudere en gedeeltelijk
arbeidsongeschikte werkeloze werknemers)
De nu vastgestelde normen worden nog niet altijd door SoZaWe gehaald.
Binnen een jaar moet dat echter wel het geval zijn.