COMSTRUCTION BV
http://www.comstruction.nl
Autosport (en) Marketing op hoog niveau
- Persbericht -
Amerongen, 18 december 2001
Autosport (en) Marketing op hoog niveau
-The Olav Mol Racing Experience-
Vanaf het seizoen 2002 zal de Nederlandse autosport verrijkt worden
met een nieuw uniek marketingconcept. Vanaf 1 november 2001 is er
sprake van een nieuw fenomeen: -The Olav Mol Racing Experience-. Dit
onlangs door de binnen de Nederlandse autosport zeer bekende Olav Mol
en Alfred den Besten opgerichte (auto)sport marketing concept zal zich
niet richten op het -overtuigen- van sponsoren, maar zal uitgaan van
partnerships en toegevoegde waarde.
De basis voor alle activiteiten zal gevormd worden door het principe
van -Value Based Marketing (TM)-. Een marketinggedachte waarbij
marketingbudgetten worden beschouwd als -investment capital-, bedoeld
om te investeren in (mogelijke) toekomstige omzet voor de organisatie.
Met andere woorden The Olav Mol Racing Experience combineert autosport
met de marketinggedachte van het nieuwe millennium. Een voorbeeld van
deze gedachte is de introductie van de -VIP Business Seats-, een
concept gebaseerd op een combinatie van: voetbal business seats,
certificaten uitgifte en timesharing.
Waar voor veruit de meeste teams in de Nederlandse autosport sprake is
van huis-, tuin- en keukenmarketing, daar zal The Olav Mol Racing
Experience gekenmerkt worden door marketing op -multi-national-
niveau. De absolute top van de Nederlandse marketing zal garant staan
voor verfrissende concepten en unieke proposities. The Olav Mol Racing
Experience gaat uit van partnership op verschillende niveaus.
Het in de autosport zo favoriete -sponsoren van stickers- wordt
absoluut vermeden. Er zal met partners c.q relaties altijd een
gezamenlijke geïntegreerd plan worden opgesteld waarbij autosport als
een lange termijn marketing- en verkooptool gebruik zal worden. The
Olav Mol Racing Experience zal samen met haar (lange termijn) partner
de autosport als een thema gaan integreren in de commerciële
(marketing en verkoop) processen van deze organisaties c.q partners.
Met andere woorden: autosport als drager van de verkoop, omzet en
marge.
Om dit te realiseren biedt The Olav Mol Racing Experience het volle
spectrum van mogelijkheden op het gebied van autosport, marketing,
relatiemanagement en branding.
De volgende activiteiten zijn (onder andere) te onderscheiden:
- Autosport marketing / branding
- Relatie management
- Incentive programmas
- Marketingplanning en positionering
- Database marketing en fulfillment
- Sponsor acquisitie support
- Alfa 147 race-team
- Renault Clio race-team
- Seat Endurance race-team
- VIP Business Seat
-Wie zijn The Olav Mol Racing Experience-:
The Olav Mol Racing Experience maakt deel uit van de Comsequent
Holding, waar ook Comstruction BV en Top Produkties BV deel van
uitmaken. Comstruction zal waar nodig en gewenst professionele
marketinskills, strategisch marketinadvies, market intelligence en
database marketing toevoegen aan The Olav Mol Racing Experience. Top
Produkties zal voor, tijdens en na evenementen van The Olav Mol Racing
Experience zorg dragen voor de logistiek en fulfillment.
De organisatie zal geleid worden door Olav Mol en Alfred den Besten.
Olav Mol, ook wel bekend onder de namen -Mister F1 Nederland- en -de
Theo Koomen van de autosport-, is momenteel Nederlandse belangrijkste
autosportpromotor. Menig F1-fan vraagt zich wel eens af wat meer
effect zou hebben op de populariteit van F1 in Nederland; het stoppen
van Jos Verstappen of het stoppen van Olav Mol. Sinds 1991 reist Olav
Mol de hele wereld over om elke Formule-1 race -live- van commentaar
te voorzien. Olav is Formule-1 en Formule-1 is Olav, in ieder geval in
Nederland.
Alfred den Besten, heeft ruim 10 jaar ervaring op gebied van
marketing, market research en communicatie. Alfred was tot 1 mei 2001
in dienst geweest bij Avaya in de functie van Marketing Director
Western Europe en was daar eindverantwoordelijk voor de marketing in
15 landen en medeverantwoordelijk voor een omzet van US$ 190 miljoen.
Hij heeft daarvoor verschillende marketingmanagement functies vervuld
bij Cambridge Technology Partners (Marketing Director Central Europe &
Benelux), Global One (Director Marketing & Product Management
Nederland), Sun Microsystems (Marketing Manager Nederland).
In de autosport is Alfred verantwoordelijk geweest voor het
-rood-wit-blauwe Alfa 156-team (H-P en Lucent Technologies)- dat in
het seizoen 2000 uitkwam in de Alfa 156 Challenge. In april 2000 heeft
Alfred zijn race-licentie gehaald en tijdens seizoen 2000 kwam hij uit
in de Citroen Saxo Cup. In 2001 heeft Alfred mede aan de basis gestaan
van het Triumph Team Lexus en het Avaya Yaris Team. Daarnaast is
Alfred in het seizoen 2002 zelf uitgekomen in de Seat Endurance
Cup.
Voor nadere informatie:
The Olav Mol Racing Experience
Alfred den Besten, Managing Partner
Tel.: 0343 - 460 760 / 06.53.57.44.93 /
adenbesten@racing-experience.nl
18 dec 01 17:58