COMSTRUCTION BV
http://www.comstruction.nl

Autosport (en) Marketing op hoog niveau


- Persbericht -

Amerongen, 18 december 2001

Autosport (en) Marketing op hoog niveau

-The Olav Mol Racing Experience-

Vanaf het seizoen 2002 zal de Nederlandse autosport verrijkt worden met een nieuw uniek marketingconcept. Vanaf 1 november 2001 is er sprake van een nieuw fenomeen: -The Olav Mol Racing Experience-. Dit onlangs door de binnen de Nederlandse autosport zeer bekende Olav Mol en Alfred den Besten opgerichte (auto)sport marketing concept zal zich niet richten op het -overtuigen- van sponsoren, maar zal uitgaan van partnerships en toegevoegde waarde.

De basis voor alle activiteiten zal gevormd worden door het principe van -Value Based Marketing (TM)-. Een marketinggedachte waarbij marketingbudgetten worden beschouwd als -investment capital-, bedoeld om te investeren in (mogelijke) toekomstige omzet voor de organisatie. Met andere woorden The Olav Mol Racing Experience combineert autosport met de marketinggedachte van het nieuwe millennium. Een voorbeeld van deze gedachte is de introductie van de -VIP Business Seats-, een concept gebaseerd op een combinatie van: voetbal business seats, certificaten uitgifte en timesharing.

Waar voor veruit de meeste teams in de Nederlandse autosport sprake is van huis-, tuin- en keukenmarketing, daar zal The Olav Mol Racing Experience gekenmerkt worden door marketing op -multi-national- niveau. De absolute top van de Nederlandse marketing zal garant staan voor verfrissende concepten en unieke proposities. The Olav Mol Racing Experience gaat uit van partnership op verschillende niveaus.

Het in de autosport zo favoriete -sponsoren van stickers- wordt absoluut vermeden. Er zal met partners c.q relaties altijd een gezamenlijke geïntegreerd plan worden opgesteld waarbij autosport als een lange termijn marketing- en verkooptool gebruik zal worden. The Olav Mol Racing Experience zal samen met haar (lange termijn) partner de autosport als een thema gaan integreren in de commerciële (marketing en verkoop) processen van deze organisaties c.q partners. Met andere woorden: autosport als drager van de verkoop, omzet en marge.

Om dit te realiseren biedt The Olav Mol Racing Experience het volle spectrum van mogelijkheden op het gebied van autosport, marketing, relatiemanagement en branding.

De volgende activiteiten zijn (onder andere) te onderscheiden:
- Autosport marketing / branding

- Relatie management

- Incentive programmas

- Marketingplanning en positionering

- Database marketing en fulfillment

- Sponsor acquisitie support

- Alfa 147 race-team

- Renault Clio race-team

- Seat Endurance race-team

- VIP Business Seat


-Wie zijn The Olav Mol Racing Experience-:
The Olav Mol Racing Experience maakt deel uit van de Comsequent Holding, waar ook Comstruction BV en Top Produkties BV deel van uitmaken. Comstruction zal waar nodig en gewenst professionele marketinskills, strategisch marketinadvies, market intelligence en database marketing toevoegen aan The Olav Mol Racing Experience. Top Produkties zal voor, tijdens en na evenementen van The Olav Mol Racing Experience zorg dragen voor de logistiek en fulfillment.

De organisatie zal geleid worden door Olav Mol en Alfred den Besten.

Olav Mol, ook wel bekend onder de namen -Mister F1 Nederland- en -de Theo Koomen van de autosport-, is momenteel Nederlandse belangrijkste autosportpromotor. Menig F1-fan vraagt zich wel eens af wat meer effect zou hebben op de populariteit van F1 in Nederland; het stoppen van Jos Verstappen of het stoppen van Olav Mol. Sinds 1991 reist Olav Mol de hele wereld over om elke Formule-1 race -live- van commentaar te voorzien. Olav is Formule-1 en Formule-1 is Olav, in ieder geval in Nederland.

Alfred den Besten, heeft ruim 10 jaar ervaring op gebied van marketing, market research en communicatie. Alfred was tot 1 mei 2001 in dienst geweest bij Avaya in de functie van Marketing Director Western Europe en was daar eindverantwoordelijk voor de marketing in 15 landen en medeverantwoordelijk voor een omzet van US$ 190 miljoen. Hij heeft daarvoor verschillende marketingmanagement functies vervuld bij Cambridge Technology Partners (Marketing Director Central Europe & Benelux), Global One (Director Marketing & Product Management Nederland), Sun Microsystems (Marketing Manager Nederland).

In de autosport is Alfred verantwoordelijk geweest voor het
-rood-wit-blauwe Alfa 156-team (H-P en Lucent Technologies)- dat in het seizoen 2000 uitkwam in de Alfa 156 Challenge. In april 2000 heeft Alfred zijn race-licentie gehaald en tijdens seizoen 2000 kwam hij uit in de Citroen Saxo Cup. In 2001 heeft Alfred mede aan de basis gestaan van het Triumph Team Lexus en het Avaya Yaris Team. Daarnaast is Alfred in het seizoen 2002 zelf uitgekomen in de Seat Endurance Cup.

Voor nadere informatie:

The Olav Mol Racing Experience
Alfred den Besten, Managing Partner

Tel.: 0343 - 460 760 / 06.53.57.44.93 /
adenbesten@racing-experience.nl

18 dec 01 17:58