Saab gaat samenwerking aan met adventurespecialist Salomon
(21 december 2001)
Autofabrikant Saab en Salomon, marktleider in ski-en
actiesportuitrusting, slaan de handen ineen. Beide producenten beogen
een gezamenlijke marktbewerking. De pijlen worden daarbij met name
gericht op actieve en avontuurlijke buitensporten, de zogenoemde
adventure-sporten. Hiermee willen Saab en Salomon hun karakter
onderstrepen: sportief en dynamisch, gekoppeld aan hoge kwaliteit.
Beide ondernemingen hebben een serie gezamenlijke marketing- en
sponsoractiviteiten gepland om hun doelen te bereiken. Beleving staat
in deze samenwerking centraal. Saab en Salomon gaan sportevenementen
sponsoren die betrekking hebben op outdoor sports, free-skiing,
adventure racing en in-line skating. Ook worden teams ondersteund die
zich op professionele basis bezighouden met deze sporten. Verder
bestaan er plannen om gezamenlijke promotieactiviteiten te ontwikkelen
op toonaangevende sportlocaties, in Saab en Salomon Brand Centres en
in gespecialiseerde outdoorshops. Het gaat om een overeenkomst van
drie jaar.
Knut Simonsson, Brand Director bij Saab Automobile, ziet grote kansen:
"Br is een natuurlijke synergie tussen onze merken. We hebben beide
kwalitatief hoogwaardige, innovatieve producten en we richten ons op
individualistisch ingestelde consumenten. Het zijn mensen die hun
eigen beslissingen nemen en heel uitgesproken kiezen voor hun sport.
Ook de vernieuwing en uitbreiding van ons modellenprogramma sluit goed
aan bij deze samenwerking". Salomons Managing Director Jean-Luc Diard
deelt die mening: "De modellen van Saab trekken sportieve mensen aan
met een actieve levensstijl. Dat past perfect bij onze producten".
Voor het komende jaar staan al diverse internationale evenementen op
het programma.