Carros

Saab gaat samenwerking aan met adventurespecialist Salomon

(21 december 2001)

Autofabrikant Saab en Salomon, marktleider in ski-en actiesportuitrusting, slaan de handen ineen. Beide producenten beogen een gezamenlijke marktbewerking. De pijlen worden daarbij met name gericht op actieve en avontuurlijke buitensporten, de zogenoemde adventure-sporten. Hiermee willen Saab en Salomon hun karakter onderstrepen: sportief en dynamisch, gekoppeld aan hoge kwaliteit.

Beide ondernemingen hebben een serie gezamenlijke marketing- en sponsoractiviteiten gepland om hun doelen te bereiken. Beleving staat in deze samenwerking centraal. Saab en Salomon gaan sportevenementen sponsoren die betrekking hebben op outdoor sports, free-skiing, adventure racing en in-line skating. Ook worden teams ondersteund die zich op professionele basis bezighouden met deze sporten. Verder bestaan er plannen om gezamenlijke promotieactiviteiten te ontwikkelen op toonaangevende sportlocaties, in Saab en Salomon Brand Centres en in gespecialiseerde outdoorshops. Het gaat om een overeenkomst van drie jaar.

Knut Simonsson, Brand Director bij Saab Automobile, ziet grote kansen: "Br is een natuurlijke synergie tussen onze merken. We hebben beide kwalitatief hoogwaardige, innovatieve producten en we richten ons op individualistisch ingestelde consumenten. Het zijn mensen die hun eigen beslissingen nemen en heel uitgesproken kiezen voor hun sport. Ook de vernieuwing en uitbreiding van ons modellenprogramma sluit goed aan bij deze samenwerking". Salomons Managing Director Jean-Luc Diard deelt die mening: "De modellen van Saab trekken sportieve mensen aan met een actieve levensstijl. Dat past perfect bij onze producten". Voor het komende jaar staan al diverse internationale evenementen op het programma.