Nieuw e-mail initiatief DDM krijgt vertrouwen van dm-ers

AMSTELVEEN, 20-12-2001 -- DDM LANCEERT EERSTE GROTE CONSUMENTEN E-MAIL ENQUETE Amstelveen - 20 december 2001, DDM Digital Direct Marketing Holding BV (DDM), exploitant van o.a. het happypoint.com opt-in e-mail bestand, introduceert op 21 december De grote consumenten e-mail enquête. Met dit initiatief biedt DDM als eerste in Nederland adverteerders de mogelijkheid om online in te spelen op de korte termijn behoeften van de geënquêteerden. De eerste enquête wordt gesponsord door Eneco Energie, Het Algemeen Dagblad, Delphi Communications (Het Astmafonds), Hotelcheque Benelux en Just-2-match.nl.

Vanaf 21 december worden in beginsel circa 70.000 happypoint.com deelnemers via e-mail benaderd en gevraagd in welke producten c.q. diensten ze interesse hebben tot en met maart 2002. In december worden 5 thema's onder de aandacht gebracht: Vakantie, Geven aan goede doelen, Energie, Auto's en Media & overige. Appel: "Met dit initiatief denken wij dat adverteerders goedkoper, sneller en effectiever kunnen adverteren dan bij gebruik van de traditionele adressenbestanden. Daarbij komt nog dat gedrag in het verleden geen garantie biedt voor de toekomst. Daarom vinden we het juist zo belangrijk dat behoefte en propositie elkaar op het juiste moment kruisen. Dat is momentum e-mail marketing pur sang."

DDM heeft met dit initiatief als eerste in Nederland een online alternatief voor de offline versie enquêtes van onder andere De grote Consumenten Enquête van Wegener Direct Marketing, Stichting Selectieve Post (SSP) van Omnidata en de consumenten enquêtes van Claritas. De grote consumenten e-mail enquête zal per thema vier keer per jaar herhaald worden.



Ingezonden persbericht