Welkom bij VWS
Alcoholvoorlichting bereikt te weinig jongeren
Er is een forse investering nodig om het bereik van
alcoholvoorlichting onder jongeren te vergroten. Dit zegt het
Nationaal Instituut voor Gezondheidsvoorlichting en Ziektepreventie
(NIGZ).
Uit onderzoek van het NIPO blijkt dat de campagne Ben jij sterker dan
drank? 20 procent van de jongeren tussen de 15 en 25 bereikt. Pluspunt
is dat de campagne de groep overmatige drinkers bereikt.
Een tweede onderzoek dat in opdracht van het NIGZ is uitgevoerd, toont aan dat de helft van de scholieren niet wordt voorgelicht over alcohol. Vooral in de lagere klassen van de middelbare school is er te weinig aandacht voor de risicos van alcoholgebruik, vindt het NIGZ.
Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie
(NIGZ) 1. Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en
Ziektepreventie (NIGZ)
Externe link, 24-7-2000