Euronext Brussels
Persberichten - 21/12/2001
KINEPOLIS - Met KIN TICKET lanceert KINEPOLIS een innoverend Internet ticket
systeem
Met KIN TICKET lanceert KINEPOLIS een innoverend Internet ticket
systeem
On line betaal systeem, doeltreffende oplossing voor overgang naar de
euro
Als toonaangevende bioscoopgroep is Kinepolis er de voorbije jaren in
geslaagd innoverend te werken naar techniek, comfort, onthaal en
service toe. Méér dan ooit zijn het sociaal en het familiaal karakter
van een bioscoopbezoek bepalend voor de ontwikkeling van
dienstverlenende technieken.
De introductie van KIN TICKET, een nieuw en doeltreffend on line betaaalsysteem, sluit hier helemaal bij aan en zal in aanzienlijke mate de overgang naar de euro vergemakkelijken.
Sinds 15 december werden alle Kinepolis multiplexen uitgerust met KIN TICKET -kassas die de bezoek(st)er in staat stelt autonoom zijn/haar ticket aan te schaffen door middel van betaling met debetkaart en op termijn ook met kredietkaart. Vlot, klantvriendelijk en doeltreffend.
Ontwikkeld door Megatix N.V., in opdracht van Kinepolis Group, biedt KIN TICKET de bezoeker de mogelijkheid zijn tickets, volgens een eenvoudige procedure, op het Internet aan te kopen.
Nu reeds in alle belgische Kinepolis vestigingen en op korte termijn ook bij hem aan huis volgens het print@home principe.
Procedure
In de inkomhal staan verschillende KIN TICKET -kassas opgesteld.
-Via een touch screen kiest de bezoeker een film en een voorstelling .
- Op een eenvoudige manier duidt hij aan hoeveel tickets hij wenst.
- De betaling gebeurt met een debetkaart (Bancontact / Mister Cash of
Proton)
- Op korte termijn zal ook met Maestro en kredietkaart kunnen betaald
worden.
- Uit de printlade neemt hij zijn Kineticket-betaalbewijs. Hierop
staat een unieke streepjes code, geldig voor één of meerdere tickets.
- Aan de controlepost scant hij zelf de streepjes code en ontvangt er
zijn bioscoopticket van de steward.
Een gebruiksvriendelijke oplossing voor de introductie van de euro
KIN TICKET zal voor de consument de overstap naar de euro sterk
vereenvoudigen; geen cash, geen wisselgeld, geen conversie
berekeningHij beheert zelf zijn aankoop en dient niet meer aan te
schuiven.
Aan de gewone kassa kan hij zijn ticket ook nog cash betalen en een
KIN TICKET -betaalbewijs ontvangen.
Na een test- en inloopperiode in de Kinepolis bioscopen zal de
bezoeker, vanaf medio februari, ook thuis via Internet
www.kinepolis.com dezelfde KIN TICKET -procedure kunnen toepassen en
zijn betaalbewijs, met unieke streepjes code, op zijn eigen printer
kunnen afdrukken.
Joost Bert, CEO Kinepolis Group, verklaart: Je komt eerst en vooral
naar de bioscoop om je te ontspannen en te genieten van een wereld van
dromen en magie. Daarom moeten wij er op toezien dat zoveel mogelijk
stress-factoren worden weggewerkt. Van bij zijn aankomst moet het de
bezoeker zo aangenaam mogelijk gemaakt worden. Vandaar dit
klantvriendelijk en eenvoudig on line betaalsysteem, zowel in de
bioscoop als thuis. Niets gaat boven het comfort om in je eigen
woonomgeving je filmkeuze te bepalen en je tickets vooraf aan te
kopen. De functie van de kassiersters krijgt nu ook een bijkomende
dimensie, nl die van onthaal en service.
Florent Gijbels, CEO Kinepolis Group, voegt er aan toe: KIN TICKET kan
aan het e-commerce gebeuren een nieuwe impuls geven. Immers zullen
Kineticket-kassas, niet uitsluitend in bioscopen maar ook op andere
druk bezochte locaties kunnen geplaatst worden (shopping malls,
horeca) In die unieke streepjes code zal de gamma van bioscoop
producten kunnen worden uitgebreid naar parking, zetelreservatie, soft
drinks, snacks e.d.
Gehoopt wordt dat deze dienstverlening het bioscoopbezoek attractiever
zal maken.
Verwachtingen bezoekcijfers 2001
Wat de verwachtingen voor de bezoekcijfers in 2001 betreft, stelt Kinepolis vast dat de maand november onder de prognose bleef.
Daar waar 1 november normaliter een top weekend is, beinvloedde het uitzonderlijk mooi weer de bezoekcijfers. Harry Potter werd pas op 21 november released en scoort, zowel in binnen- als in buitenland, enkel tijdens de weekends bijzonder hoog. De tendens in december is merkelijk beter. Het wordt afwachten of tijdens de komende veertien dagen, de achterstand van november kan worden ingehaald.
Half januari zal Kinepolis instappen met een detailanalyse van de bezoekcijfers voor het jaar 2001.
Toelichting : Florent Gijbels CEO Kinepolis Group tel 02/474.26.91
Bron: KINEPOLIS
Provider: Euronext Brussels