Euronext Brussels

Persberichten - 21/12/2001

KINEPOLIS - Met KIN TICKET lanceert KINEPOLIS een innoverend Internet ticket systeem

Met KIN TICKET lanceert KINEPOLIS een innoverend Internet ticket systeem

On line betaal systeem, doeltreffende oplossing voor overgang naar de euro

Als toonaangevende bioscoopgroep is Kinepolis er de voorbije jaren in geslaagd innoverend te werken naar techniek, comfort, onthaal en service toe. Méér dan ooit zijn het sociaal en het familiaal karakter van een bioscoopbezoek bepalend voor de ontwikkeling van dienstverlenende technieken.

De introductie van KIN TICKET, een nieuw en doeltreffend on line betaaalsysteem, sluit hier helemaal bij aan en zal in aanzienlijke mate de overgang naar de euro vergemakkelijken.

Sinds 15 december werden alle Kinepolis multiplexen uitgerust met KIN TICKET -kassas die de bezoek(st)er in staat stelt autonoom zijn/haar ticket aan te schaffen door middel van betaling met debetkaart en op termijn ook met kredietkaart. Vlot, klantvriendelijk en doeltreffend.

Ontwikkeld door Megatix N.V., in opdracht van Kinepolis Group, biedt KIN TICKET de bezoeker de mogelijkheid zijn tickets, volgens een eenvoudige procedure, op het Internet aan te kopen.

Nu reeds in alle belgische Kinepolis vestigingen en op korte termijn ook bij hem aan huis volgens het print@home principe.

Procedure

In de inkomhal staan verschillende KIN TICKET -kassas opgesteld.


-Via een touch screen kiest de bezoeker een film en een voorstelling .

- Op een eenvoudige manier duidt hij aan hoeveel tickets hij wenst.

- De betaling gebeurt met een debetkaart (Bancontact / Mister Cash of Proton)


- Op korte termijn zal ook met Maestro en kredietkaart kunnen betaald worden.


- Uit de printlade neemt hij zijn Kineticket-betaalbewijs. Hierop staat een unieke streepjes code, geldig voor één of meerdere tickets.


- Aan de controlepost scant hij zelf de streepjes code en ontvangt er zijn bioscoopticket van de steward.

Een gebruiksvriendelijke oplossing voor de introductie van de euro

KIN TICKET zal voor de consument de overstap naar de euro sterk vereenvoudigen; geen cash, geen wisselgeld, geen conversie berekeningHij beheert zelf zijn aankoop en dient niet meer aan te schuiven.

Aan de gewone kassa kan hij zijn ticket ook nog cash betalen en een KIN TICKET -betaalbewijs ontvangen.

Na een test- en inloopperiode in de Kinepolis bioscopen zal de bezoeker, vanaf medio februari, ook thuis via Internet www.kinepolis.com dezelfde KIN TICKET -procedure kunnen toepassen en zijn betaalbewijs, met unieke streepjes code, op zijn eigen printer kunnen afdrukken.

Joost Bert, CEO Kinepolis Group, verklaart: Je komt eerst en vooral naar de bioscoop om je te ontspannen en te genieten van een wereld van dromen en magie. Daarom moeten wij er op toezien dat zoveel mogelijk stress-factoren worden weggewerkt. Van bij zijn aankomst moet het de bezoeker zo aangenaam mogelijk gemaakt worden. Vandaar dit klantvriendelijk en eenvoudig on line betaalsysteem, zowel in de bioscoop als thuis. Niets gaat boven het comfort om in je eigen woonomgeving je filmkeuze te bepalen en je tickets vooraf aan te kopen. De functie van de kassiersters krijgt nu ook een bijkomende dimensie, nl die van onthaal en service.

Florent Gijbels, CEO Kinepolis Group, voegt er aan toe: KIN TICKET kan aan het e-commerce gebeuren een nieuwe impuls geven. Immers zullen Kineticket-kassas, niet uitsluitend in bioscopen maar ook op andere druk bezochte locaties kunnen geplaatst worden (shopping malls, horeca) In die unieke streepjes code zal de gamma van bioscoop producten kunnen worden uitgebreid naar parking, zetelreservatie, soft drinks, snacks e.d.

Gehoopt wordt dat deze dienstverlening het bioscoopbezoek attractiever zal maken.

Verwachtingen bezoekcijfers 2001

Wat de verwachtingen voor de bezoekcijfers in 2001 betreft, stelt Kinepolis vast dat de maand november onder de prognose bleef.

Daar waar 1 november normaliter een top weekend is, beinvloedde het uitzonderlijk mooi weer de bezoekcijfers. Harry Potter werd pas op 21 november released en scoort, zowel in binnen- als in buitenland, enkel tijdens de weekends bijzonder hoog. De tendens in december is merkelijk beter. Het wordt afwachten of tijdens de komende veertien dagen, de achterstand van november kan worden ingehaald.

Half januari zal Kinepolis instappen met een detailanalyse van de bezoekcijfers voor het jaar 2001.

Toelichting : Florent Gijbels CEO Kinepolis Group tel 02/474.26.91

Bron: KINEPOLIS
Provider: Euronext Brussels