Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Bookmark hoofdsponsor Platform Interactieve Marketing (PIM)

Bookmark is met ingang van 1 december 2001 hoofdsponsor geworden van het Platform voor Interactive Marketing, het kennisnetwerk dat opereert op het raakvlak van marketing en ICT. Hiermee wil Bookmark een verdere professionalisering van het vakgebied Interactive Marketing stimuleren.

Waar in het verleden activiteiten op het snijvlak Marketing en ICT veelal projectmatig van aard waren, is duidelijk dat dergelijke activiteiten meer en meer een strategisch karakter krijgen. Bookmark hecht veel waarde aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van het vakgebied Interactive Marketing. PIM biedt met haar 1200 leden daar een uitstekende basis toe. Volgens Hans Molenaar, voorzitter van het PIM vullen Bookmark en PIM elkaar op meerdere gebieden aan. "Veel bedrijven hebben naast een marketing- of reclamepartner ook nog eens een IT partner. Er zijn echter weinig partijen die zich volledig focussen op het slaan van een brug tussen marketing en techniek. Bookmark is zo'n partij en heeft een bijzonder groot trackrecord op dit gebied als je kijkt naar haar klantenlijst. Deze ervaring zal zeker van pas komen in het verder ontwikkelen van de doelstellingen van PIM. Bookmark zal naast het sponsorship ook een inhoudelijke bijdrage leveren aan de activiteiten van PIM zoals themasessies, het jaarcongres en werkgroepen."

Over Bookmark:
Bookmark adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van nieuwe marketing strategieën zoals Interactive Marketing, CRM en e-Commerce. De focus van Bookmark ligt op de optimale integratie van database marketing en nieuwe media in de traditionele marketingmix. Bookmark, pionier in Interactive Marketing, is in meer dan vier jaar uitgegroeid tot één van de grootste onafhankelijke interactieve marketingadviesbureaus in Nederland. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande multinationals en grootbedrijven. www.bookmark.nl

Over PIM:
PIM is een non-profit kennisnetwerk dat opereert op het raakvlak van marketing en informatietechnologie. PIM heeft als doelstelling de commerciële slagvaardigheid van participanten te verbeteren door hen te steunen in de verbetering van marketing- en verkoopprocessen. Thema's van aandacht zijn onder andere Customer Relationship Management, E-Commerce, E-Business, Database Marketing, Salesforce Automation, Direct Marketing, Business Intelligence en Datawarehousing. PIM biedt onder andere een contactennetwerk van vakgenoten, maandelijkse themasessies, een jaarcongres en een online discussie platform. www.pimonline.nl