Consumentenbond

Helpdesks kabelaars slecht bereikbaar
28 december 2001

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat veel internetters ontevreden zijn over de bereikbaarheid en deskundigheid van helpdesks van kabelproviders, dat de kosten van internettoegang uiteenlopen van 700 tot 2500 gulden per jaar en dat de surfsnelheid sterk verschilt per provider en abonnement.

Deze conclusies zijn gepubliceerd in de Consumentengids van januari 2002. Om consumenten te helpen een keuze te maken tussen de verschillende soorten internetverbindingen en internetproviders, onderzoekt de Consumentenbond doorlopend de kwaliteit van providers. Daarbij wordt onder andere gekeken naar surfsnelheid, kosten en helpdesk.

Heel veel mensen zijn ontevreden over de bereikbaarheid van de helpdesks van de kabelbedrijven @Home, Casema, Quicknet en Chello van UPC. Een derde van de hulpzoekers moet langer dan 15 minuten wachten en nog eens een vijfde van de bellers moet zo lang wachten dat men de moed opgeeft en de hoorn neerlegt.

Internetters ontevreden over helpdesks kabelproviders Persbericht over de resultaten van het onderzoek naar internetproviders van de Consumentenbond.
Persbericht