21/01/2002 Baan introduceert iBaan for CRM Enterprise-Strategie


Baan wordt de eerste speler in de nieuwe kennisgedreven CRM-categorie

Baan, wereldwijd een leverancier van oplossingen op het gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys Software Systems van Invensys plc., heeft haar nieuwe enterprise-strategie iBaan voor CRM gepresenteerd. Deze totaaloplossing is gericht op organisaties die streven naar winstgevendheid door intensievere klantgerichtheid. De unieke prospect-to-profitability aanpak maakt iBaan for CRM tot de meest uitgebreide suite van dit moment, met veelomvattende systemen voor customer relationship management, software en toegepaste bedrijfsinformatieoplossingen. De nieuwe strategische oplossingen bevatten bedrijfsbrede analysefunctionaliteit waarmee het relatiebeheer effectief kan worden verbeterd en de primaire bedrijfsprocessen tijdens de gehele levenscyclus van klanten kunnen worden beheerd (from market-to-profitability). iBaan for CRM biedt ondersteuning voor elke rol, elk instrument, kanaal en touch-point binnen de geïntegreerde onderneming, waardoor CRM-gerichte organisaties beter in staat zijn beslissingen te nemen bij IT-investeringen, implementatietijden te reduceren en beheers- en exploitatiekosten zo laag mogelijk te houden. Bovendien biedt iBaan for CRM ondersteuning bij het werven van nieuwe klanten en het vergroten van inkomsten, loyaliteit, klantenbinding, en, uiteindelijk, winstgevendheid over de gehele value chain.

Nieuwe generatie analyserapportage
iBaan for CRM ondersteunt end-to-end analysefunctionaliteit door de gehele onderneming heen. Het samenvoegen van essentiële gegevens van meerdere touch-points levert informatie op waarmee de echte succesfactoren van een bedrijf kunnen worden geïdentificeerd en gerapporteerd. iBaan for CRM stelt bedrijven in staat hun resources in eerste instantie toe te wijzen aan die accounts die het trouwst en meest winstgevend zijn.

Sharon Ward, VP Enterprise Applications van Hurwitz Group: Bedrijven kunnen hun klanten niet meer in handen geven van een kleine groep verantwoordelijke personen binnen de organisatie. Klanten willen niet meer beheerd worden; ze willen een actieve rol bij elke stap van het bedrijfsproces die voor hen van invloed is. Innovatieve bedrijven benaderen hun leveranciers, partners en distributiekanalen op een identieke wijze, hetgeen resulteert in een efficiënte en effectieve value chain. Dit vraagt om ondersteuning door een nieuwe generatie CRM-software. iBaan for CRM is één van de eerste oplossingen van deze nieuwe generatie.

Uitgebreide kennis van toepassingsgebieden geïntegreerd in iBaans oplossingen voor verticale markt
Baan is het enige bedrijf dat unieke analysemogelijkheden levert voor specifieke verticale markten. iBaan for CRM is met name geschikt voor bedrijven in de doelmarkten van Baan, waaronder aerospace & defense, de automobielindustrie, high-tech/elektronica en industriële productie. Dankzij de totale productstrategie van Baan en de modulaire, incrementele aanpak van iBaan, kunnen bedrijven met deze oplossingen de beheers- en exploitatiekosten aanzienlijk omlaag brengen en de invloed van hun klantgerichte strategie en implementatie verbeteren. iBaan for CRM biedt wereldwijd opererende mass-customization productiebedrijven tevens een interactief, real-time configuratiemodel ter ondersteuning van alle aspecten van complexe productconfiguratieprocessen. iBaan for CRM wordt reeds gebruikt door een aantal grote mondiale organisaties, zoals Hitachi Data Systems, Flowserve, PHI DATA, Barco en A-Dec.

Snelle ingebruikname en merkbare verbeteringen
Hitachi Data Systems is s werelds snelst groeiende bedrijf op het gebied van gegevensopslagsystemen, en heeft recentelijk toegezegd zijn ACE- en configuratieoplossingen te migreren en 900 werkplekken te zullen inrichten met iBaan SalesPlus 4.2. Egan Christensen, manager van IT Sales Operations, legt uit waarom Hitachi heeft gekozen voor iBaan for CRM: We hebben iBaan for CRM verkozen boven de oplossingen van de concurrenten - Siebel, Oracle en Firepond - want we zijn tot de conclusie gekomen dat Baan de beste totaaloplossing biedt tegen de laagste implementatiekosten. Met iBaan for CRM kunnen we migreren naar de nieuwste versie - 4.2 - zonder dat we de bedrijfsvoering al te veel verstoren en zonder dat we functionaliteit kwijtraken, hetgeen onder de huidige marktomstandigheden een belangrijke overweging is.

Flowserve is wereldwijd marktleider op het gebied van flow control-producten voor de procesindustrie, en een grote iBaan for CRM-gebruiker. Todd Roeller, IT Project Manager van Flowserve: We zijn voortdurend bezig het bedrijf te stroomlijnen voor een groeiende waardeschepping, en de iBaan for CRM-oplossingen vormen een belangrijk onderdeel van deze strategie. De oplossingen helpen ons bij het verstevigen van de samenwerking tussen ons, ons verkoopteam en onze klanten en bij het verbeteren van de coördinatie, en stellen ons in staat projecten beter te beheren.

PHI DATA, een vooraanstaand leverancier van automatische identificatie- en printssystemen is eveneens een iBaan for CRM-gebruiker. Koos Boer, algemeen directeur van PHI DATA licht toe: PHI maakte al gebruik van gestandaardiseerde Baan-oplossingen in alle verkoop-, financiële, logistieke en servicefuncties. De mogelijkheid om, door implementatie van iBaan for CRM, onze front-office applicaties te integreren en gegevens uit te wisselen, maakte deze stap tot de juiste keuze. De combinatie van geïntegreerde CRM-oplossingen ondersteunt PHI DATA bij de uitvoering van een groot aantal verkoop- en klantgerelateerde functies. Nuttige klantinformatie is nu direct beschikbaar voor een groot aantal medewerkers, de verkoopstaf is in staat om in een mum van tijd offertes op te stellen, relevante gegevens en informatie kan worden gekoppeld aan potentiële klanten, prijs- en productinformatie is direct beschikbaar voor verkoop en klantenservice, en we kunnen de juiste combinatie van producten aanbieden.

De complexe, multi-dimensionele aspecten van krachtige, kennisgedreven CRM
iBaan for CRM biedt optimale oplossingen ter ondersteuning van klantgerichte strategieën, doordat wordt onderkend dat:
· er meerdere rollen en relaties bestaan binnen het bedrijf
· er een wisselwerking bestaat tussen deze rollen en het gehele bedrijf door middel van meerdere instrumenten en kanalen
· het individuele beeld van het bedrijf bestaat uit de specifieke wensen, behoeften en voorkeuren van verschillende klanten
· rollen, instrumenten en kanalen in verbinding staan met bedrijfsprocessen en gezamenlijke touch-points, die karakteriserend zijn voor de optimale value chain

· deze combinatie van het bepalen van basiselementen de mogelijkheid biedt voor grondige bedrijfsbrede analyses, beheer en optimalisatie, dankzij de unieke iBaan-omgeving

In een reactie op de introductie van de nieuwe iBaan for CRM-strategie, zegt Laurens van der Tang, President van Baan: In plaats van zich alleen maar te richten op besparingen en rendement door middel van deeloplossingen, zouden producenten moeten zoeken naar wegen om de kanalen door de gehele onderneming, ongeacht het bedrijfsmodel, uit te rusten met tools waarmee grotere opbrengsten worden behaald en de loyaliteit van klanten door de gehele value chain toeneemt. Dit is een nieuw concept van een e-commerce infrastructuur ter ondersteuning van intranet-, B2B extranet- en B2C internetpaginas.

Len Chermack, President van Baan CRM voegt daaraan toe: Deze aanpak, waarbij iedere partij in de value chain van het bedrijf leveranciers, samenwerkingsverbanden, personeel en klanten beschikt over een eigen interface, inhoud en op regels gebaseerde logica, is uitgedrukt in onze nieuwe iBaan for CRM-strategie. Dit betekent dat verkoop, marketing en service zich niet meer richten op traditionele CRM-oplossingen, maar een actieve rol spelen in de levering van krachtige CRM-oplossingen via elk touch-point, kanaal en instrument in het bedrijf.

iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan-suite van web-enabled oplossingen, die bewezen Baan-technologieën combineert met nieuwe ontwikkelingen, die voor klanten een belangrijke stap voorwaarts betekenen bij het naadloos op elkaar aan laten sluiten van systemen en processen. Het biedt informatie die eenvoudig te gebruiken is en die toegesneden is op elke individuele eindgebruiker. Bovendien biedt het bedrijven optimale mogelijkheden om via internet samen te werken met hun klanten en leveranciers.

Baan
Baan helpt bedrijven bij het verbeteren van hun concurrentiepositie in de 'networked economy', waarin informatie, integratie en samenwerking kritische succesfactoren zijn. Dankzij de krachtige functionaliteit van de nieuwe iBaan-suite van internetgestuurde oplossingen, is Baan in staat ondersteuning te geven aan ondernemingen die zich bezighouden met productie, logistiek, services en engineering en die streven naar verdere integratie van complexe processen, naar nauwere samenwerking met klanten en partners en naar een betere informatievoorziening voor de medewerkers met het oog op build-to orders en leveringen. Wereldwijd worden de oplossingen van Baan door 15.000 klantvestigingen gebruikt. Baan is onderdeel van de divisie Invensys Software Systems, wereldwijd een toonaangevende leverancier van oplossingen op het gebied van e-business en automatisering.

Ga voor meer informatie naar http:// www.baan.com

Invensys
Invensys, dat zijn hoofdkantoor heeft in Londen, is wereldwijd een van de toonaangevende leveranciers van automatiserings- en beheerssystemen. De groep omvat iets meer dan 75.000 mensen die werkzaam zijn in vier divisies, te weten Software Systems, Automation Systems, Power Systems en Control Systems. Het scala van producten en diensten varieert van geavanceerde besturingssystemen, meet- en regelsystemen voor energiebeheer in procesinstallaties, fabrieksgebouwen en kantoren, elektronische apparatuur en netwerken voor woonhuizen, tot complete energiesystemen voor de industrie en de telecommunicatie- en IT-branche.

Contactpersoon bij Baan Benelux is Carolijn Peelen. Tel: +31 (0)342 42 88 88
Fax: +31 (0)342 42 88 22
Email: cpeelen@baan.nl

Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Anja Verheij. Tel: +31 (0)20 346 20 00
Fax: +31 (0)20 669 72 65
Email: averheij@nl.brodeur.com