eGain benoemt Nederlander tot Senior Vice-President Worldwide Sales and Services

Arnold Adriaanse richt zich op verdere ontwikkeling zakelijke markt en internationale groeimarkten

Utrecht, 23 januari 2002 - eGain Communications (Nasdaq: EGAN), wereldwijd aanbieder van e-Service-software, heeft Arnold Adriaanse benoemd tot Senior Vice-President Worldwide Sales and Services. Adriaanse heeft ruime ervaring in het ontwikkelen van wereldwijde markten voor softwarebedrijven. In zijn nieuwe functie gaat hij leidinggeven aan de verkoop van de eGain-producten en -diensten in Noord-Amerika, EMEA, Asia Pacific en Japan.

Adriaanse heeft ruim 25 jaar ervaring met het opzetten en leiden van sales-, marketing- en productteams voor bedrijven als Aspect Communications, Novell en Oracle. Als Vice-President International Sales bij Aspect was hij verantwoordelijk voor de verkoop en operations in Europa, Azië en Japan. Onder zijn leiding groeide de omzet in 12 maanden met 20% en verdubbelde het aantal nieuwe accounts. Tijdens zijn loopbaan verbeterde Adriaanse de omzet van de bedrijven waar hij werkte met 30% tot 70%. Op basis van zijn ervaring met Global Account-teams - bij Oracle verhoogde hij de gemiddelde waarde van nieuwe contracten van $100.000 tot $1 miljoen - verwacht eGain haar grote zakelijke accounts verder te kunnen uitbreiden.

"Adriaanse beschikt over de juiste combinatie van internationale verkoopervaring en softwarekennis om de verkoop- en serviceactiviteiten van eGain te verbeteren", zegt Gunjan Sinha, President van eGain. "In de afgelopen kwartalen waren onze grote zakelijke klanten verantwoordelijk voor meer dan 85% van de omzet. Onze internationale successen leidden tot een totale omzetgroei van 25%. Onder leiding van Adriaanse kan ons team de marktpositie van eGain verder versterken. De markt voor de overgang van call center naar multichannel contact centers ligt nog helemaal open en eGain richt zich op het marktleiderschap."

"eGain biedt geavanceerde oplossingen voor één van de snelst groeiende markten van dit moment", aldus Adriaanse. "eGain beschikt over unieke expertise voor het integreren van telefonische en webcommunicatie. De stevige basis van eGain biedt voldoende potentie voor het realiseren van marktleiderschap en een dominant marktaandeel. eGain heeft een enthousiast en professioneel team en ik ben blij dat ik daar deel van uit ga maken. Ik kijk ernaar uit om eGain te ondersteunen bij de verdere groei."

Adriaanse bekleedde diverse salesmanagementfuncties bij Cap Gemini en AES/Lanier. Hij studeerde Economie aan Eerde International College.

eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van e-Service-software. 24 van de 50 grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen. De software van eGain omvat hoogwaardige applicaties voor e-mailmanagement, on line samenwerking, zelfservice en kennismanagement - met een effectieve integratie in traditionele call centers en klantinformatiesystemen. eGain is gevestigd in Utrecht, heeft haar Europese hoofdkantoor in Slough (VK) en is actief in 18 landen. eGain heeft wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder ABN Amro, McAfee, Time Warner, Charles Schwab en Vodafone. Voor meer informatie over de oplossingen van eGain om klanten te winnen en relaties te behouden: www.egain.com