Ingezonden persbericht


Eindhoven, 23 januari 2002

P E R S B E R I C H T

Frencken Group uitgeroepen tot beste toeleverancier van Nederland

Tijdens een speciale bijeenkomst op de ESEF in de Jaarbeurs in Utrecht is de Frencken Group vanmiddag uitgeroepen tot beste toeleverancier van Nederland in de High Tech sector. De ESEF is een tweejaarlijkse beurs en hét evenement in Nederland voor de toeleveringsindustrie. De verkiezing was georganiseerd door het blad 'Link', een toonaangevend managementblad over eigentijdse vormen van samenwerking tussen bedrijven. Eind vorig jaar heeft 'Link' de uitbesteders van Nederland opgeroepen om een lijst van hun toptoeleveranciers in te leveren. Uit al de ingezonden lijsten zijn de bedrijven die het meeste genoemd werden aan een nader onderzoek onderworpen. De jury, onder voorzitterschap van prof Theo Boshuizen (oud-directeur TNO-industrie en hoogleraar technische bedrijfsvoering aan de TU Eindhoven) heeft voor de beoordeling van de toeleveranciers gebruik gemaakt van de door Berenschot en Nevat (Nederlandse Vereniging Algemene Toelevering) ontwikkelde Nevat Maturity Matrix. Frencken was één van de toeleveranciers die meegewerkt hebben aan de totstandkoming van dit model. Met dit model, wat inmiddels lijkt uit te groeien tot een norm in de toeleverwereld, kunnen toeleveranciers op 12 belangrijke competenties zoals strategie, innovatie, engineering en projectmanagement, helder en vooral vergelijkbaar beoordeeld worden. De toekenning van deze prijs is volgens Jack van Sprang, managing director van Frencken Group, een enorm compliment voor de hele Frenckenorganisatie. In een eerste reactie geeft Jack van Sprang aan: "Er worden heel wat prijzen uitgereikt en awards toegekend, maar deze prijs wordt ons door onze klanten toegekend. Een mooier compliment kun je je als toeleverancier nauwelijks wensen. Dit is wederom een bevestiging dat de strategie die wij als Frencken Group uitgestippeld hebben, de juiste is. Bij het afsluiten van het jaar 2001 hebben wij kunnen vaststellen dat wij zowel op het gebied van omzet als winstgevendheid met ca. 10% gegroeid zijn t.o.v. het jaar 2000. Voor een toeleverancier die zelf geen eigen producten op de markt zet en helemaal afhankelijk is van het succes van haar klanten op hun markten, is dat een geweldige prestatie. Vooral in een jaar waarin veel van onze klanten met economische tegenwind te maken hebben. Als vervolgens je klanten ook nog vinden dat je de beste leerling van de klas bent, is dat natuurlijk een geweldige steun in de rug. Wij zullen dit feit met gepaste trots vieren, waarna we weer snel overgaan tot de orde van de dag, namelijk het bedienen van onze klanten. In deze business moet je elke dag alert zijn, de wereld om ons heen verandert voortdurend en als je je door een succes in slaap laat sussen is het snel met je gedaan. De beste worden is een mooie prestatie, de beste blijven is vele malen moeilijker."



Ingezonden persbericht