Ingezonden persbericht

Chordiant 5: nieuwe geïntegreerde CRM-suite voor de B2C-markt

Snelle implementatie en ROI dankzij flexibiliteit en gebruiksgemak

Amsterdam, 24 januari 2002 - Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD), leverancier van dynamische CRM-oplossingen, lanceert vandaag Chordiant 5, een geïntegreerde suite van CRM-applicaties op basis van Chordiants JX Architecture J2EE/XML). Chordiant 5 is ontwikkeld voor organisaties binnen een business-to-consumer-omgeving en is een in
real-time aanpasbare, flexibele en procesgestuurde CRM-oplossing.

Chordiant 5 omvat Chordiant 5 Enterprise Platform, Chordiant 5 Marketing en Chordiant 5 Selling & Servicing. Het Chordiant 5 Enterprise Platform is een geïntegreerde set van services, waaronder herbruikbare business-componenten. Deze maken een snelle implementatie mogelijk. De geïntegreerde suite van marketing-, verkoop en serviceapplicaties ondersteunen de complete 'customer lifecycle' en is gebouwd op basis van Chordiants JX Architecture. Daarmee is Chordiant 5 de eerste, complete, op J2EE gestandaardiseerde CRM-oplossing. Dankzij de toepassing van open standaarden (XML, J2EE en SOAP), biedt Chordiant 5 een schaalbaar, objectgebaseerd platform dat naadloos aansluit op bestaande operationele infrastructuren.

Bedrijven als verzekeraar MetLife, Littlewoods (een van de grootste retailorganisaties van het Verenigd Koninkrijk), de Duitse verzekeraar Signal Iduna, de Britse telco Hutchinson 3G en de Royal Bank of Scotland passen het nieuwe Chordiant 5 platform en de applicaties al toe voor optimale customer retention, functionaliteit en onderscheidend vermogen.

"Onder de huidige economische omstandigheden vragen bedrijven steeds nadrukkelijker om schaalbare, procesgeoriënteerde applicaties die ze in staat stellen om hun eigen processen toe te passen. Ze zoeken applicaties met een snelle ROI die kostenbeheersing mogelijk maken en klantentrouw stimuleren", zegt Stephen Kelly, CEO van Chordiant. "Bedrijven die Chordiant 5 implementeren, beschikken over een multi-dimensioneel, consistent beeld van hun klanten in real-time. Daarmee kunnen ze elke klantinteractie omzetten in nieuwe kansen."

"Chordiant 5 biedt een architectuur die snel en efficiënt te implementeren is en die bedrijven in staat stelt hun processen continu te actualiseren. Hierdoor kunnen ze zich blijvend onderscheiden van concurrenten en meer toegevoegde waarde bieden aan hun klanten. Chordiant 5 maakt het mogelijk om een klant als een individu te behandelen en niet als een nummer", zegt Denis Pombriant, Research Director bij Aberdeen Group.

Bij de ontwikkeling van Chordiant 5 is Chordiant uitgegaan van haar bewezen methodologie waarin open standaarden (Java, XML, SOAP) centraal staan. Hierdoor zijn snellere implementaties en het hanteren van 'common skill sets ' mogelijk en is return-on-investment sneller te bereiken dan bij alternatieve benaderingen. Chordiant 5 dringt verder de kosten voor training en klantinteractie terug door het bieden van gestuurde interactie met de medewerkers die klantcontacten onderhouden. Verder voorziet de oplossing in end-to-end beheer en validatie van gegevensinvoer, waardoor fouten te voorkomen zijn, kosten gereduceerd kunnen worden en de productiviteit kan toenemen.

Chordiant Software
Chordiant Software levert 'Dynamically Driven CRM': complete software-oplossingen voor wereldwijd opererende bedrijven in de B2C-markt. Met de oplossingen van Chordiant kunnen bedrijven concurrentievoordeel behalen door efficiëntere en effectievere marketing, verkoop en klantenservice. Chordiant biedt als enige real-time, procesgestuurde oplossingen voor multi-dimensionale klantinteracties. De unieke Chordiant JX Architecture zorgt voor naadloze aansluiting op bestaande infrastructuren. Het resultaat is een consistente klantervaring.

Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en regionale kantoren in de VS, het Verenigd Koninkijk, Zuid-Afrika, Australië, Duitsland, Frankrijk en Nederland.

Meer informatie over Chordiant: www.chordiant.com.