Ingezonden persbericht
Chordiant 5: nieuwe geïntegreerde CRM-suite voor de B2C-markt
Snelle implementatie en ROI dankzij flexibiliteit en gebruiksgemak
Amsterdam, 24 januari 2002 - Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD),
leverancier van dynamische CRM-oplossingen, lanceert vandaag Chordiant 5,
een geïntegreerde suite van CRM-applicaties op basis van Chordiants JX
Architecture J2EE/XML). Chordiant 5 is ontwikkeld voor organisaties binnen
een business-to-consumer-omgeving en is een in
real-time aanpasbare, flexibele en procesgestuurde CRM-oplossing.
Chordiant 5 omvat Chordiant 5 Enterprise Platform, Chordiant 5 Marketing en
Chordiant 5 Selling & Servicing. Het Chordiant 5 Enterprise Platform is een
geïntegreerde set van services, waaronder herbruikbare business-componenten.
Deze maken een snelle implementatie mogelijk. De geïntegreerde suite van
marketing-, verkoop en serviceapplicaties ondersteunen de complete 'customer
lifecycle' en is gebouwd op basis van Chordiants JX Architecture. Daarmee is
Chordiant 5 de eerste, complete, op J2EE gestandaardiseerde CRM-oplossing.
Dankzij de toepassing van open standaarden (XML, J2EE en SOAP), biedt
Chordiant 5 een schaalbaar, objectgebaseerd platform dat naadloos aansluit
op bestaande operationele infrastructuren.
Bedrijven als verzekeraar MetLife, Littlewoods (een van de grootste
retailorganisaties van het Verenigd Koninkrijk), de Duitse verzekeraar
Signal Iduna, de Britse telco Hutchinson 3G en de Royal Bank of Scotland
passen het nieuwe Chordiant 5 platform en de applicaties al toe voor
optimale customer retention, functionaliteit en onderscheidend vermogen.
"Onder de huidige economische omstandigheden vragen bedrijven steeds
nadrukkelijker om schaalbare, procesgeoriënteerde applicaties die ze in
staat stellen om hun eigen processen toe te passen. Ze zoeken applicaties
met een snelle ROI die kostenbeheersing mogelijk maken en klantentrouw
stimuleren", zegt Stephen Kelly, CEO van Chordiant. "Bedrijven die
Chordiant 5 implementeren, beschikken over een multi-dimensioneel,
consistent beeld van hun klanten in real-time. Daarmee kunnen ze elke
klantinteractie omzetten in nieuwe kansen."
"Chordiant 5 biedt een architectuur die snel en efficiënt te implementeren
is en die bedrijven in staat stelt hun processen continu te actualiseren.
Hierdoor kunnen ze zich blijvend onderscheiden van concurrenten en meer
toegevoegde waarde bieden aan hun klanten. Chordiant 5 maakt het mogelijk om
een klant als een individu te behandelen en niet als een nummer", zegt Denis
Pombriant, Research Director bij Aberdeen Group.
Bij de ontwikkeling van Chordiant 5 is Chordiant uitgegaan van haar bewezen
methodologie waarin open standaarden (Java, XML, SOAP) centraal staan.
Hierdoor zijn snellere implementaties en het hanteren van 'common skill sets
' mogelijk en is return-on-investment sneller te bereiken dan bij
alternatieve benaderingen. Chordiant 5 dringt verder de kosten voor training
en klantinteractie terug door het bieden van gestuurde interactie met de
medewerkers die klantcontacten onderhouden. Verder voorziet de oplossing in
end-to-end beheer en validatie van gegevensinvoer, waardoor fouten te
voorkomen zijn, kosten gereduceerd kunnen worden en de productiviteit kan
toenemen.
Chordiant Software
Chordiant Software levert 'Dynamically Driven CRM': complete
software-oplossingen voor wereldwijd opererende bedrijven in de B2C-markt.
Met de oplossingen van Chordiant kunnen bedrijven concurrentievoordeel
behalen door efficiëntere en effectievere marketing, verkoop en
klantenservice. Chordiant biedt als enige real-time, procesgestuurde
oplossingen voor multi-dimensionale klantinteracties. De unieke Chordiant JX
Architecture zorgt voor naadloze aansluiting op bestaande infrastructuren.
Het resultaat is een consistente klantervaring.
Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en
regionale kantoren in de VS, het Verenigd Koninkijk, Zuid-Afrika, Australië,
Duitsland, Frankrijk en Nederland.
Meer informatie over Chordiant: www.chordiant.com.