Ingezonden persbericht

Persbericht
eGain benoemt nieuwe Country Manager Benelux

Luc Zuidhof richt zich op sales, marketing, consultancy en technische dienstverlening

Utrecht, 31 januari 2002 - eGain Communications (Nasdaq: EGAN), een wereldwijde aanbieder van e-Service-software, heeft Luc Zuidhof benoemd tot Country Manager Benelux. Zuidhof heeft ruime ervaring op het gebied van verkoop, marketing en management van softwareoplossingen. In zijn nieuwe functie gaat hij leidinggeven aan het verkoopteam van eGain-producten en -diensten in de Benelux.

Zuidhof heeft ruime ervaring opgedaan in diverse sales- en managementfuncties. Zijn expertise ligt met name op het gebied van e-commerce, applicatiesoftware en ontwikkelingtools. Voordat hij in dienst kwam bij eGain, was hij Sales Manager bij Backweb Technologies BV, aanbieder van Proactive Portal-technologieën en communicatieoplossingen gericht op call centers. Zuidhof legde hier de basis voor de eerste, snelle groei en verbreding van het klantenportfolio.

Voordat Zuidhof bij Backweb Techologies in dienst kwam, was hij werkzaam bij IXOS Software AG, aanbieder van archiverings- en documentbeheeroplossingen voor ERP (SAP R/3), alsook voor e-Business-omgevingen. Tijdens zijn carrière bij dit bedrijf groeide het klantenportfolio met 50 procent.

"eGain biedt geavanceerde oplossingen voor het integreren van telefonische en webcommunicatie. Het bedrijf richt zich op organisaties die hun call centers willen omvormen tot full-service contact centers", zegt Zuidhof. "Elk contact met de klant, via e-mail, de telefoon of de website, is een mogelijkheid om goede service te verlenen. Het bieden van een integrale dienstverlening tegen lagere kosten staat hierbij centraal. eGain heeft inmiddels een sterke marktpositie in de Benelux opgebouwd. Ik verheug me erop met het salesteam deze positie verder uit te bouwen, het marktaandeel te vergroten en het klantenportfolio aanzienlijk te verbreden."

eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van e-Service-software. 24 van de 50 grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen. De software van eGain omvat hoogwaardige applicaties voor e-mailmanagement, on line samenwerking, zelfservice en kennismanagement - met een effectieve integratie in traditionele call centers en klantinformatiesystemen. eGain is gevestigd in Utrecht, heeft haar Europese hoofdkantoor in Slough (VK) en is actief in 18 landen. eGain heeft wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder ABN Amro, McAfee, Time Warner, Charles Schwab en Vodafone. Voor meer informatie over de oplossingen van eGain om klanten te winnen en relaties te behouden: www.egain.com



Ingezonden persbericht