Lokale aanpak van COCA-COLA loont opnieuw:

Sprite wint Beste Belgische Creatie Topspot 2001

Brussel - De Vlaamse Media Maatschappij maakte gisteren de winnaars van Topspot bekend.

Deze prijzen worden toegekend aan de beste TV commercials van het afgelopen jaar, uitgezonden op VTM, Kanaal 2 en Jim TV.

In 2001 liepen maar liefst 3500 spots op deze zenders en het is uiteindelijk de kijker die beslist welke spot wint.

De winnaar van de 'Beste Belgische Creatie' gaat dit jaat naar Sprite. De onhandige jongen die voor het eerst aanbelt aan het huis van zijn vriendinnetje, de trouwe bulldog 'José' lekker pest en uiteindelijk een frisse Sprite krijgt aangeboden, blijkt dus bijzonder goed aan te slaan bij het grote publiek. Coca-Cola hecht veel belang aan deze prijs, omdat eens te meer blijkt dat de lokale aanpak aanslaat. Na de succesvolle lanceringen van Fanta Pomelo, Aquana en Frutonic, alle 3 Belgische ontwikkelingen, zorgt deze prijs opnieuw voor een erkenning.

Alhoewel de commercial, die de naam 'First Visit' kreeg, in het zonnige Miami werd opgenomen, is het een op en top Belgische creatie van Coca-Cola België en McCann-Erickson België.

Een aanmoediging om de ingeslagen lokale weg verder te bewandelen.

Op naar een volgende prijs.....?

..be yourself

ots original text: Coca-Cola Belgium-Luxembourg
Beschikbaar op internet: http://www.belga.be & www.newsaktuell.be