Ingezonden persbericht

Persbericht

Nieuwegein, 31 januari 2002

PREMIÈRE NIEUWE MARCO BORSATO BIJ BOL.COM
Via internetwinkel cd als eerste te horen en te bestellen

Nummers van Marco Borsato's nieuwe cd 'Onderweg', die 1 maart uitkomt, zijn vanaf morgen al te horen bij bol.com. Op de dag dat Borsato optreedt op het Nationaal Huwelijksfeest voor Máxima en Willem-Alexander, gaan de vijf nieuwe songs van zijn verzamel-cd in première via internet. Via www.nl.bol.com kan iedereen deze tracks van begin tot eind beluisteren. Bol.com heeft tot 11 februari het exclusieve uitzendrecht, daarna zullen de nummers ook voor radiostations beschikbaar zijn.

Bezoekers van bol.com hebben vanaf morgen ook de mogelijkheid, één maand voor de officiële verkoopdatum, de cd te bestellen met een korting van 5 euro. De cd wordt op de dag van de officiële release thuisbezorgd.

Borsato is al jaren de best verkopende Nederlandse artiest. Daniel Ropers, managing director van bol.com is trots: "Borsato is niet de eerste de beste. Het feit dat hij bol.com de primeur van vijf nieuwe nummers toevertrouwt, betekent dat winkelen op internet een brede acceptatie in de Nederlandse samenleving kent. Door onze samenwerking zorgt Borsato ervoor dat zijn fans niet meer midden in de nacht voor een winkel hoeven te bivakkeren".

In januari 2000 deed bol.com voor het eerst een vergelijkbaar aanbod voor Borsato's cd 'Luid en Duidelijk'. Deze actie betekende een doorbraak voor e-commerce in Nederland. De online verkoop brak alle records: door de mogelijkheid tot voorinschrijving gingen in het eerste weekend 14.000 exemplaren over de virtuele toonbank. Hiermee nam bol.com een kwart van de verkopen in dat weekend voor haar rekening.

Bol.com is in Nederland marktleider in de online verkoop van boeken, cd's, dvd's en video. Bezoekers van de website hebben toegang tot ruim 140.000 Nederlandstalige en 750.000 Engelstalige boektitels, 300.000 cd's en 7.500 films. Bol.com Nederland is onderdeel van DirectGroup Bertelsmann, dat wereldwijd rond 60 miljoen klanten en leden bedient. DirectGroup Bertelsmann richt zich op verkoopactiviteiten van media- en entertainmentproducten via e-commerce websites, boeken- en muziekclubs.

# # #

Noten aan de redactie:

Aanvullend beeldmateriaal is beschikbaar op:
http://www.edelman-dlv.nl/cgi-bin/pers/beelddoc_dlv.pl?PR393

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Edelman-DLV
Christel van der Boom
Tel.: +31 (0) 23-554 2030
mailto:info@edelman-dlv.nl
http://www.edelman-dlv.nl/pressroom

bol.com Nederland
Daniel Ropers
Tel.: +31 (0)30-600 8888
http://www.bol.com