Ingezonden persbericht

Maarten van der Sanden
Wetenschapsvoorlichter
Communicatie & Marketing Groep / TU Delft
tel.: 015 2785454
fax.: 015 2781855
GSM: 06 20408176

Alle promoties, intree- en afscheidsredes worden gehouden in de Aula van de TU Delft, Mekelweg 5, Delft

Flight Control
4 februari 2002 | 10.30 uur
hr. S. Bennani | ingenieur luchtvaart- en ruimtevaarttechniek promotor | Prof.dr.ir. J.A. Mulder (fac LR)
toeg. prom. | Dr. C.W. Scherer (UHD-fac OCP)

Robust flight control several aeronautical applications Toekomstige vliegtuigen zullen in grote mate uitgerust worden met automatische systemen die de piloot assisteren om zijn stuurtaken te vereenvoudigen. De automatisering kan zover gaan dat het vliegtuig langs voorgeschreven banen in de ruimte en tijd autonoom zijn missie vervult tot en met automatische landingen in zeer slechte weercondities. Toekomstige vliegbanen zullen steeds complexer worden daar ze gedicteerd zijn vanuit talloze overwegingen, zoals geluidshinder, maximaliseren van het aantal landingen, weercondities etc. Bennani gaat in zijn proefschrift in op de de technische achtergronden en overwegingen die ten grondslag liggen bij het ontwerpen van dergelijke automatische besturingssystemen.

Voor verder lezen:

* Flight control design : best practices; report prepared by Task Group SCI-026 on flight control law design - CD-ROM, 2000
* Flight control systems ed. by Roger W. Pratt, 2000
* Flight control systems practical issues in design and implementation ed. by Roger W. Pratt, 2000

* Intelligent flight control a fuzzy logic approach by Gerrit Schram, 1998

* Robust flight control; a design challenge,1997