Ingezonden persbericht

Wanadoo stemt productaanbod af op surfgedrag

Twee nieuwe inbelproducten bieden kostenvoordeel en grotere keuzevrijheid aan internetgebruiker

Amsterdam, 5 februari 2002 - Wanadoo breidt haar aanbod uit met twee nieuwe inbelproducten: Wanadoo Budget Plus en Wanadoo Budget. Deze pakketten zijn volledig afgestemd op het individuele internetgedrag van consumenten. Zij hebben hiermee de vrijheid een pakket te kiezen dat past bij de hoeveelheid tijd die ze besteden op het internet en het moment waarop ze gebruik maken van het web. Iedereen die kiest voor Wanadoo Budget Plus of Wanadoo Budget, krijgt respectievelijk 25 of 10 procent korting op de internettikken ten opzichte van het KPN BelBasis-tarief.

Daarnaast blijft het huidige Wanadoo Free-product bestaan, terwijl het voormalige Plus-pakket wordt vervangen door Budget Plus. Afhankelijk van de pakketkeuze ontvangt de klant de rekening voor de internettikken en eventuele abonnementskosten van KPN Telecom (oude situatie) of rechtstreeks van Wanadoo (nieuwe situatie). De structuur van de pakketten is nu als volgt:

- Wanadoo Free - Gratis abonnement. Geen kortingsvoordelen. De factuur komt van KPN Telecom. Het is niet meer mogelijk het KPN VoordeelNummer in te stellen.

- Wanadoo Budget - Gratis abonnement. Klanten krijgen tien procent korting op hun internettikken ten opzichte van het KPN BelBasis-tarief. De factuur wordt verstuurd door Wanadoo.

- Wanadoo Budget Plus - Abonnementskosten 5,50 euro per maand. Klanten krijgen 25 procent korting op hun internettikken ten opzichte van het KPN BelBasis-tarief. De factuur wordt verstuurd door Wanadoo. ISDN-gebruikers kunnen met dit abonnement twee keer zo snel internetten, door met een dubbele ISDN-lijn in te bellen.

Eén van de redenen voor de introductie van de nieuwe pakketten is dat Wanadoo voor al haar klanten gebruik gaat maken van een nieuw inbelnummer, een zogenaamd 06760 nummer. Dit is noodzakelijk omdat KPN Telecom haar netwerk vorig jaar heeft gesplitst in een spraak- en een datanetwerk. Het datanetwerk heeft een ander inbelnummer, zodat ook Wanadoo-klanten moeten worden gemigreerd. In de komende maanden kunnen alle huidige Wanadoo Free- en Plus-klanten kiezen voor een nieuw inbelnummer of overstappen op een ander Wanadoo-abonnement. De migratie is eenvoudig. Alle gebruikers ontvangen groepsgewijs vóór 1 maart 2002 een e-mail waarin de procedure wordt toegelicht en waarin ze hun keuze kunnen bepalen via een gebruiksvriendelijk menu. Tevens biedt een speciale website klanten meer achtergrondinformatie (http://omnummeren.wanadoo.nl/algemeen/).

Jean Jacques de Pins, CEO van Wanadoo: "Het nieuwe inbelnummer is een feit. Het biedt ons echter de mogelijkheid onze klanten het abonnement te laten kiezen dat bij hun internetgedrag past. Wij zijn van mening dat we onze klanten met deze keuzevrijheid nog beter van dienst zijn en bieden hen bovendien een kostenvoordeel. Ze kunnen de kosten van hun internetgebruik hiermee in de hand houden."

# # #

Over EuroNet Internet en Wanadoo
EuroNet Internet B.V. (www.euronet.nl) is een volledige dochteronderneming van Wanadoo S.A. Wanadoo S.A. is een van de grootste Europese internetbedrijven en de internetmediadochter van France Telecom. In Nederland biedt EuroNet Internet B.V. internetdiensten aan onder twee merken: Wanadoo voor de consumentenmarkt en EuroNet Internet voor de zakelijke markt.
Wanadoo biedt een volledig pakket van internettoegang aan consumenten, waartoe breedbandinternet (ADSL en Cable) en inbelabonnementen en behoren. Daarnaast levert de portal www.wanadoo.nl een keur van diensten en informatie verdeeld over thematische channels. De Wanadoo-portal staat in Nederland in de top tien van meest bezochte websites. EuroNet Internet verzorgt sinds 1994 producten en diensten voor de zakelijke markt, waaronder ADSL, netwerkkoppelingen en het hosten van websites. Internationaal telt Wanadoo S.A. zes miljoen actieve abonnees.



Ingezonden persbericht