Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

* * *
Joint Venture Mbuyu-Leadtrace speelt in op markttrends

Dinsdag 5 februari 2002 - Het in januari 2002 verzelfstandigde Leadtrace (voorheen onderdeel van Wegener) en affiliate marketeer Mbuyu zijn een Joint Venture aangegaan onder de naam The Mbuyu-Leadtrace Company. Beide online-marketing bedrijven bundelen de krachten om mediabureaus en adverteerders één loket te bieden voor zowel korte termijn campagnes als lange termijn marketingprogramma s en om in de groeiende vraag naar resultaatgerichte online marketing te voorzien.

Uit marktanalyse is gebleken dat er bij adverteerders steeds meer behoefte is aan lange termijn affiliate programma s die bij vooraf geselecteerde doelgroepsites worden geplaatst en worden voorafgegaan en ondersteund door kortlopende en intensieve banner- en e-mailcampagnes. Door deze activiteiten nu onder één dak te faciliteren, ontstaat een uniek concept. Mbuyu-Leadtrace biedt daarmee de adverteerder de mogelijkheid activiteiten op ultra korte termijn (e-mail), korte termijn (bannercampagnes) en lange termijn (affiliate marketing) eenvoudig en goed op elkaar af te stemmen.

Daarnaast speelt Mbuyu-Leadtrace in op een tweede markttrend, waarbij zowel off- als online marketingactiviteiten, -doelstellingen en doelgroepen optimaal op elkaar worden afgestemd. Zo worden de aangesloten websites in verschillende netwerken ondergebracht, waardoor de online marketingactiviteiten kunnen worden toegespitst op specifieke doelgroepen. In het zogenoemde exclusieve netwerk worden 1-op-1 afspraken gemaakt tussen adverteerders en grote portals, waarbij een vergoeding voor bezoekers, leads en/of transacties wordt gecombineerd met een vast bedrag voor plaatsing van het promotiemateriaal. Adverteerders zijn via Mbuyu-Leadtrace bereid minimum maandbedragen te garanderen aan de sites en portals die immers steeds minder genegen zijn bannercampagnes uit te voeren op basis van no-cure-no-pay.

De activiteiten van Mbuyu-Leadtrace spitsen zich toe op de meest bekende en gebruikte vormen van e-marketing, te weten: bannercampagnes, affiliate marketing, e-mailmarketing, contentmarketing en searchengine optimalisatie. Voor het uitvoeren van de laatste drie activiteiten zijn strategische partnerships aangegaan met bekende marktpartijen, zoals Euroclix (e-mailmarketing).

Door de Joint Venture ontstaat een netwerk van meer dan 4000 aangesloten websites, onderverdeeld naar een grote verscheidenheid aan doelgroepen. Mede door een grote variatie aan adverteerders en een modern admanagementsysteem biedt Mbuyu-Leadtrace als online marketingbureau een breed scala aan mogelijkheden.
* * *
Meer informatie:
Thomas Joosten: 06-26062214 of tom.joosten@mbuyu.nl Mennolt Bosch: 06-54267135 of mennolt.bosch@mbuyu.nl