Ingezonden persbericht


Persbericht

Autodesk introduceert Subscription Programma nu ook in Europa

Rotterdam, 5 februari 2002 Autodesk, producent van ontwerpsoftware en digitale content, introduceert het Autodesk Subscription Programma. Dankzij dit programma kunnen klanten hun Autodesk-software gemakkelijk up-to-date houden. Het programma, dat in augustus 2001 in de VS en Canada werd geïntroduceerd en nu ook in de meeste Europese landen beschikbaar is, vereenvoudigt het upgrade-proces, minimaliseert verstoringen van de bedrijfsprocessen door omvangrijke implementatie-trajecten van grote upgrades en vereenvoudigt het opstellen en beheren van budgetten.

Voor een jaarlijkse vergoeding biedt het nieuwe onderhoudsprogramma een alternatief voor grootschalige product-upgrades door abonnementshouders regelmatig te voorzien van functionaliteitsverbeteringen in de vorm van Autodesk Extensions. Deze extensions leiden niet alleen tot functionele verbetering van Autodesk-producten, maar vereenvoudigen ook het upgrade-proces en waarborgen de compatibiliteit met systemen van collega s en zakelijk partners. Abonnees downloaden nieuwe extensions wanneer het hun uitkomt; hierdoor wordt het aankoop-, implementatie- en opleidingstraject een stuk overzichtelijker en beheersbaarder. De alleen via het abonneeprogramma verkrijgbare extensions vormen uiteindelijk een belangrijk deel van de volgende product-upgrade.

Alle softwarelicenties die via het Autodesk Subscription programma worden gekocht zijn permanente licenties, net zoals bij aankoop van nieuwe of upgrade producten. Het nieuwe programma is bedoeld als alternatief voor het conventionele upgrade-proces. De traditionele methode, waarbij losse upgrades aangeschaft kunnen worden, blijft gewoon bestaan.

Producten die momenteel onder het abonneeprogramma vallen, zijn de volgende: AutoCAD, AutoCAD Mechanical, Autodesk Architectural Desktop, Autodesk VIZ, Autodesk Inventor Series, Autodesk Civil Design, Autodesk Survey, Autodesk Land Desktop, Autodesk Map, Autodesk MapGuide en Autodesk Raster Design.

Aanbieding voor bestaande klanten

Subscription kan normaal alleen worden afgesloten bij aankoop van de laatste release van een Autodesk-product. Klanten die echter al werken met de laatste release van Autodesk-software, bijvoorbeeld AutoCAD 2002, kunnen nu tot en met 31 mei 2002 eenmalig alsnog een Subscription contract afsluiten.

Speciale, veelzijdige site

Het Autodesk Subscription Programma is toegankelijk via de speciale Autodesk-website Point A (http://pointa.autodesk.com), waar klanten terecht kunnen voor de meest uiteenlopende diensten en informatie. Naast de Engelse site zijn er nu ook lokale sites in het Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Japans, Koreaans en Chinees (vereenvoudigd en traditioneel). Point A biedt tips en handleidingen, online training en support, en koppelingen met relevante sites. De gelokaliseerde content is in vier categorieën onderverdeeld: ontwerp algemeen, weg- en waterbouwkunde en ruimtelijke ordening, bouw en constructie, en werktuigbouw. Geregistreerde klanten kunnen zich abonneren op een maandelijkse nieuwsbrief met veel wetenswaardigheden voor ontwerpers. In Nederland en België kunnen gebruikers maken van de Engelstalige Point A die internationaal georiënteerd is.

Subscription kan betrekking hebben op meerdere softwarelicenties. Alle extensions en totaalreleases die gedurende de abonnementsperiode uitkomen, vallen onder het Subscription contract. Gebruikers bepalen helemaal zelf of en wanneer zij extensions downloaden van Autodesk Point A danwel een upgrade aanvragen. Totaalreleases worden naar keuze direct per post bezorgd of via de vaste reseller geleverd. Op elk gewenst moment kan de klant zijn account online raadplegen voor een overzicht van het aantal gedownloade extensions en aangevraagde upgrades. De site biedt ook Engelstalige e-learning-modules voor de meeste extensions.

Autodesk Direct Online Support

Optioneel, tegen bijbetaling, kunnen klanten hun abonnement uitbreiden met Autodesk Direct Online Support. Met deze extra optie kunnen klanten al hun vragen online voorleggen aan medewerkers van Autodesk. Dit als aanvulling op de ondersteuning die door Autodesk Resellers wordt geboden (uitgebreide systeemondersteuning, telefonische hulp en ondersteuning ter plekke).

Beschikbaarheid

Het Autodesk Subscription Programma en Direct Online Support kunnen worden aangevraagd bij Autodesk Resellers en rechtstreeks bij Autodesk. Voor meer informatie kunt u terecht op www.autodesk.nl/subscription.

Autodesk

Autodesk is 's werelds belangrijkste leverancier van software voor technisch ontwerpen en digitale content voor architectonisch ontwerpen, landontwikkeling, werktuigbouwkundige ontwerpen, utiliteitsbouw, telecommunicatie en media en entertainment. Autodesk levert ontwerpsoftware en internetportaaldiensten, draadloze ontwikkelplatforms en 'point-of-location'-applicaties, waarmee gebruikers hun productiviteit kunnen verhogen dankzij de kracht van de digitale ontwerpomgeving.

Autodesk is één van de grootste softwarebedrijven ter wereld met vier miljoen gebruikers in 150 landen. Meer informatie is te vinden op www.autodesk.nl. Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com. Het Autodesk-aandeel is genoteerd aan de NASDAQ onder het symbool ADSK.

Opmerking voor de redactie

Neem voor meer informatie contact op met:

Autodesk Benelux

Swetlana Westermeijer

Tel.: 010 288 50 32

GSM: 06 22 695 697

e-mail: swetlana.westermeijer@autodesk.com

Potters PR

Monique Potters / Anne-Marie Brouwer

Tel.: 0345 501595

GSM: 06 28 889 632

e-mail: monique@potterspr.nl