Ingezonden persbericht


VCA, een nieuwe naam, een nieuw begin

Virtual Communications Agency als rechterhand van
de professionele communicatiemanager

Wemmel, 5 februari 2002 Newsource kondigt vandaag een nieuwe structuur en bijhorende naamsverandering aan. Deze wijziging drong zich op door de ontwikkeling van een aantal nieuwe producten en diensten. Aangezien de naam Newsource slechts naar één van de vele producten verwees en dus niet langer de gehele lading dekte, moest er dringend gezocht worden naar een overkoepelende instantie die alle activiteiten zou omvatten. Dit resulteerde tenslotte in de oprichting van VCA, Virtual Communications Agency. Ook de website onderging voor de gelegenheid een grondige transformatie.

VCA, het Virtuele Communicatie Agentschap, huisvestigt voortaan 3 diensten, namelijk Clipsource (CS), Newsource (NS) en de Editorial Calendar (EC). Deze diensten staan respectievelijk in voor de opvolging en analyse van persuittreksels, zodat de externe communicatie van een bedrijf meetbaar wordt (CS), de fysieke distributie van persberichten (NS) en het opstellen en beheren van een kalender met nakende personderwerpen (EC).

Steeds meer bedrijven kiezen voor het uitbesteden van nevenactiviteiten. In die optiek willen wij communicatiemanagers bijstaan en helpen waar mogelijk. VCA biedt immers een waaier aan instrumenten die het behartigen van persrelaties drastisch vereenvoudigt. Voortaan hoeven communicatieprofessionals geen tijd meer te verliezen aan tijdsrovende administratieve taken en kunnen ze zich volledig concentreren op de essentie van communicatie, nl. de boodschap an sich. Tevens staat VCA hen toe op een effectievere manier te werk gaan. Concreet kan de klant vanop kantoor inloggen op de gloednieuwe website www.my-vca.com. Via een eenvoudige muisklik wordt alle relevante informatie on line beschikbaar, waar en wanneer men wil. , verklaart Bernard Panier, woordvoerder van VCA.

Editorial Calendar

Deze kalender berust op een uitgebreide database. Dit bestand wordt dagdagelijks aangevuld met onderwerpen die binnen afzienbare tijd in welbepaalde publicaties behandeld zullen worden. Op deze wijze weet de klant steeds of er interessante redactionele opportuniteiten naderen. Hij kan bijgevolg tijdig de benodigde input verzamelen om vervolgens publicaties proactief te benaderen. Daarenboven kan hij steeds gedetailleerde informatie over journalisten en publicaties uit de database opvragen. De editorial calendar is bijgevolg een enorme bron van waardevolle informatie die de communicatiemanager onmogelijk zelf kan vergaren.

Newsource

Bedrijven die een nieuwsfeit wereldkundig willen maken kunnen zich beroepen op Newsource. Deze dienst zorgt ervoor dat het bericht, in functie van de inhoud, zo snel mogelijk bij de juiste journalisten terechtkomt. Door een jarenlange minitieuze opvolging van het Benelux perslandschap kan Newsource terugvallen op een uitgebreide en kwalitatief hoogstaande database met journalisten en publicaties.

Clipsource

Eenmaal een persbericht uitgestuurd werd, is het vanzelfsprekend belangrijk te weten in welke publicaties het nieuws verscheen. Deze entiteit verzorgt de dagdagelijkse opvolging van persuittreksels in binnen- en buitenlandse media, volledig conform met de wetgeving inzake auteursrecht. Deze persuittreksels worden bovendien aangewend als bronmateriaal voor media-analyses. Dergelijke analyses worden opgesteld aan de hand van een aantal parameters zoals bijvoorbeeld de lengte, de plaats en de ondertoon van het artikel. Op deze wijze kunnen bedrijven zich niet alleen een beeld vormen over de mediaperceptie van hun bedrijf, maar zijn ze eveneens in staat om de effectiviteit van hun PR-inspanningen te meten en daarop hun strategie en sturing af te stemmen. Bovendien voorziet Clipsource management summaries voor diegene die een snel en eenvoudig overzicht wensen van wat er in de pers verscheen.

Bernard Panier, woordvoerder van VCA, voegt er nog aan toe: Dankzij deze drie pijlers kunnen communicatiemanagers heel wat tijd en geld besparen. VCA laat hen immers toe eenvoudiger en efficiënter te werken, zonder tijdverlies door routineklusjes. www.my-vca.com is dus bovenal een handig en flexibel werkinstrument om op een professionele manier aan communicatie te doen.

Momenteel concentreert VCA zich vooral op de Benelux pers. Op termijn is het echter de bedoeling om ook in andere Europese landen diensten aan te bieden.

# # #

VOOR VERDERE INLICHTINGEN KAN U CONTACT OPNEMEN MET:

Virtual Communications Agency
Steenweg op Brussel 213
B-1780 Wemmel

Editorial contact : Bernard Panier
Tel : (02)451 00 00
Fax : (02)451 00 20
E-mail : bernard.panier@my-vca.com
URL : www.my-vca.com


* * *