Ingezonden persbericht


Beste redactie en andere geinteresseerden,

DM man van het jaar 2001 beveelt CLS aan

Begin dit jaar is de werving voor deelnemers voor de Customer Loyalty Simulation 2002 (CLS) van start gegaan. MCC Nederland ontwikkelde een simulatie waarin teams van verscheidene bedrijven jaarlijks hun meest gedurfde CRM visies risicoloos kunnen uitproberen. Dit jaar gaat eind maart alweer de vierde editie van start. Via internet worden vier rondes gespeeld die resulteren in een LIVE finale. In deze finale spelen de tien beste teams om de titel "Customer Loyalty Team 2002" en de daarbij behorende hoofdprijs. Vooral in deze tijd waarin de klant steeds meer centraal komt te staan door onder meer toenemende concurrentie is deze simulatie onontbeerlijk en wordt dan ook aanbevolen door Gerard Wolfs, DM man van het jaar 2001.

Het spanningsveld tussen klanten aantrekken en behouden én kijken wat klanten waard zijn voor een bedrijf is erg belangrijk. Uit kwalitatief onderzoek eind 2000 bleek namelijk al dat klanten kwaliteit, het nakomen van afspraken, prijs, service en klantgerichtheid de belangrijkste aspecten vinden om klanttevredenheid te realiseren. In de Customer Loyalty Simulation komen al deze aspecten aan bod. U gaat de waarde inzien van uw klanten en kunt naar hartelust experimenteren met uw eigen CRM visie in het fictief te leiden bedrijf waarin u verantwoordelijk bent voor het marketingbeleid. Op deze wijze genereert u kennis welke u in uw eigen organisatie optimaal kunt gebruiken, kortom..... "Lifetime value".

De Customer Loyalty Simulation richt zich vooral op (direct) marketeers, account managers, salesmanagers en productmanagers van kleine en grote bedrijven. Deelname aan de CLS leidt tot teambuilding en kennisvermeerdering. U onthoud immers maarliefst 90% van kennis die u opdoet in de praktijk! De kosten voor deelname zijn ¤ 2.498,- per team van twee tot vijf personen. Verscheidene teams als Postbank en HAS Den Bosch schreven zich al in voor deze editie. Inschrijven kan tot 15 maart 2002 door contact op te nemen met MCC Nederland (020-4300100) of via de website www.cls-game.nl Op deze website vindt u alle relevante gegevens van de CLS.

De CLS is mede mogelijk gemaakt door PTT Post, Adformatie, Adfodirect, Atos Origin, Business Objects, Den Haag Media Groep, DMSA, Hart voor de Zaak, Lensink van Berkel, Loyalty Profs en Omnidata. Aan de CLS deden al eerder bedrijven mee als ABN AMRO, ANWB, Delta Loyd, Elsevier, KPN, KLM en Ohra. De editie van 2001 werd gewonnen door Vroom & Dreesmann.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Esther Menken (020-4300151) of kijken op www.cls-game.nl