ELIZABETH ARDEN

Open for Beauty: Elizabeth Arden kondigt aan dat Catherine Zeta-Jones exclusieve woordvoerster wordt

Zeta-Jones verschijnt in nieuwe reclamecampagne en lanceert nieuwe Elizabeth Arden geur in de zomer van 2002

New York - Elizabeth Arden opent vandaag haar beroemde rode deur om aan te kondigen dat de internationaal befaamde actrice Catherine Zeta-Jones de exclusieve wereldwijde woordvoerster van het bedrijf wordt. Ze zal verschijnen in de nieuwe, beeldvormende reclamecampagne, genaamd 'Open For Beauty', die in juni 2002 van start zal gaan.

(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20020204/HSM028 )

De overeenkomst met Catherine Zeta-Jones - de ster in met een Oscar bekroonde films als 'Traffic', 'America's Sweethearts,' 'The Mask of Zorro' en 'Entrapment' en volgens People Magazine en 'People's Yearbook 2002' één van 's werelds mooiste mensen - luidt een in eerste instantie vierjarige overeenkomst in met Elizabeth Arden.

'Catherine Zeta-Jones is de verpersoonlijking van het wezen van het merk Elizabeth Arden, omdat zij de belichaming is van persoonlijke stijl, elegantie en gedistingeerdheid', zei Ron Rolleston, Executive Vice President voor Marketing van Elizabeth Arden. 'Wij zijn reuze enthousiast dat Catherine het prachtige nieuwe gezicht van Elizabeth Arden wordt', voegde hij eraan toe.

Behalve de benoeming van Zeta-Jones als woordvoerster voor het bedrijf heeft Elizabeth Arden een nieuwe, beeldvormende reclamecampagne aangekondigd, genaamd 'Open for Beauty', die in februari 2002 van start gaat. Met het kernachtige 'Open for Beauty' worden visueel de visie en de betrokkenheid van Elizabeth Arden weergegeven en tevens wordt de schijnwerper gericht op de bekende rode deur van het bedrijf. Zeta-Jones zal vanaf juni als onderdeel van deze campagne verschijnen in advertenties en tevens zal zij in de zomer van 2002 een nieuwe Elizabeth Arden geur introduceren.

'Ik heb ontzettend veel gelezen over Elizabeth Arden. Zij was een visionair en ik ben er trots op dat ik deel uitmaak van het bedrijf dat zij is begonnen,' zei Catherine. 'Mevrouw Arden zei al dat elke vrouw er per definitie recht op heeft om er mooi en natuurlijk uit te zien, en ik ben het van ganser harte eens met haar filosofie en, als ik het zo mag noemen, haar overtuiging dat dat mogelijk is.'

Mevrouw Arden was een van de werkelijke scheppers in de wereld van de schoonheidsindustrie, zij opende haar eerste salon in 1910 en bouwde vanaf dat moment het bedrijf uit tot een van de grootste merken ter wereld op het gebied van cosmetica. Vandaag de dag genereren de Elizabeth Arden merken naar schatting USD 700 miljoen aan detailhandelsverkopen. Daarenboven zijn er wereldwijd meer dan 140 salons en day spa's in licentie gegeven aan Elizabeth Arden Salon Holdings, Inc., één van 's werelds meest vooraanstaande bedrijven op het gebied van salons en spa's.

Elizabeth Arden behoort tot de leidende marketing- en fabricagebedrijven van schoonheidsproducten met klasse. In de portefeuille van vooraanstaande merken van het bedrijf zijn onder anderen opgenomen de geurmerken Red Door, Elizabeth Arden Green Tea, 5th Avenue, Elizabeth Taylor's White Diamonds en Passion, White Shoulders, Geoffrey Beene's Grey Flannel, Halston, Halston Z-14, PS Fine Cologne for Men, Design and Wings van Giorgio Beverly Hills, de Elizabeth Arden huidverzorgingslijn met inbegrip van Ceramide en Millenium en de Elizabeth Arden colour cosmetics lijn.

Gretchen Dowling, +1-212-261-1249, of Benedicte Foucart, +41-22-791-87-63,
beide van Elizabeth Arden, of Bronwyn Fenton van Weber Shandwick,
+1-212-445-8144, voor Elizabeth Arden


Foto: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20020204/HSM028

AP PhotoExpress Network: PRN1

PRN Photo Desk: +1-888-776-6555 of +1-212-782-2840


06 feb 02 13:52