Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Corona Direct kiest voor de voorspellende real-time analytische software van DataDistilleries

Belgische direct writer behaalt grote kostenbesparing bij gelijke omzetcijfers

Brussel, 7 februari 2002 DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische software met snelle implementatie en onmiddellijk investeringsrendement, heeft vandaag aangekondigd dat de innovatieve Belgische direct writer Corona Direct een contract heeft getekend voor het toepassen van de software van DataDistilleries ter vergroting van de effectiviteit van zijn direct mail-campagnes. Deze beslissing is genomen naar aanleiding van een pilotproject waarin de kosten voor direct mailing aanzienlijk werden verminderd voor Corona Direct.

Met een omzet van EUR 30 miljoen is Corona Direct de op één na grootste verkoper van directe verzekeringen in België. Corona Direct heeft een winstgevend businessmodel dat stoelt op een combinatie van direct mail, affiniteitsmarketing en verkoop via web- en callcenters. "Twee jaar geleden verstuurden we jaarlijks nog vier miljoen brieven tegen een gemiddelde kostprijs van EUR 0,50 per brief", aldus Philippe Neyt, commercieel directeur van Corona Direct. "We hebben toen gekozen voor een strategie waarmee we minder mailings zouden hoeven versturen bij een gelijkblijvende conversie. Dus zijn we uit gaan kijken naar software waarmee we dit doel konden verwezenlijken. Na samen met DataDistilleries modellen te hebben gegenereerd en vervolgens onze mailings aan potentiële klanten te hebben verfijnd, slaagden we er in onze kosten met 30% te doen afnemen, terwijl de conversie voor nieuwe klanten inderdaad op peil bleef. De software van DataDistilleries heeft met vlag en wimpel aan onze verwachtingen voldaan."

Corona Direct heeft ook producten van andere softwareleveranciers bekeken, maar koos uiteindelijk toch voor DataDistilleries. "De resultaten die we met behulp van de analytische software in opeenvolgende mailingcampagnes in de proeffase verkregen, waren uitstekend", voegt Philippe Neyt toe. "Voor Corona Direct is dit nog maar het begin. We zijn ervan overtuigd dat ons succes in cross-selling veel hoger zal zijn wanneer onze database-managers meer ervaring opdoen met de analytische software om een grotere kennis van de behoeften van de klant op te bouwen. Met extra data en cross-selling verwachten we verbeteringen van 50% of meer."

Marcel Holsheimer, oprichter van DataDistilleries: "Veel bedrijven hebben flink geïnvesteerd in hun communicatiekanalen, zodat ze efficiënter kunnen communiceren met hun klanten. Maar vaak weten ze niet goed welk product precies beantwoordt aan de behoeften van de klant. Dan komt voorspellende analytische software in het spel. Corona is een heel goed voorbeeld van een snel lerend bedrijf dat direct resultaat heeft met zeer effectieve campagnes gericht op potentiële klanten. Vooral nu de marketingbudgetten zijn gekrompen, is het heel belangrijk om te weten wie de waardevolste klanten zijn en hoe geld het beste kan worden uitgegeven voor een maximaal effect."

Hoewel de schattingen van de totale groei op de CRM-markt behoorlijk uiteenlopen, lijkt het erop dat het fundamentele punt van CRM er één is van klanttevredenheid en investeringsrendement. Analisten zijn het erover eens dat de uiteindelijke waarde voortkomt uit de intelligentie die aan operationele CRM-systemen kan worden toegevoegd. Dat is precies de extra toegevoegde waarde die real-time analytische software biedt.

De software van DataDistilleries vindt de waardevolle kennis over klanten die verborgen ligt in grote databases: kennis die het mogelijk maakt om klantgedrag te voorspellen en interacties met de klant effectiever te maken. Met de onlangs aangekondigde nieuwe versie van de software, DD Series 3.0, krijgen de gebruikers via alle mogelijke kanalen (direct mail, e-mail, callcenter en website) een uniform beeld van individuele klanten, waarmee ze in real-time kunnen zien wat het meest relevante en winstgevende product is dat ze de klant op dat moment kunnen aanbieden. DataDistilleries, dat zijn hoofdvestiging heeft in Amsterdam, heeft in zeer korte tijd een leidende positie verworven op de markten in Europa en de VS. In augustus 2001 heeft het bedrijf zijn eerste verkoopkantoor geopend in Brussel, geleid door Nico Velter. Over Corona Direct
Corona Direct (www.coronadirect.be), gevestigd in Diegem bij Brussel, is het op één na grootste verzekeringsbedrijf in België dat direct aan de klant verkoopt, zonder tussenkomst van tussenpersonen. Het bedrijf biedt service van topkwaliteit tegen zeer concurrerende prijzen voor een scala aan diensten waaronder autoverzekeringen, pensioensparen, ziektekostenverzekeringen en uitvaartverzekeringen. Corona Direct is 100% eigendom van Dexia, kende in 2001 een omzet van EUR 30 miljoen en maakte een groei door van 25 procent.

Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real time analytische oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven de waarde van iedere klantinteractie maximaliseren. Met de software van DataDistilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten met marktleiders op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties als Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland, Frankrijk en België. Website: www.datadistilleries.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries: Marieke Adama, tel. +31 20 562 0020 of e-mail: m.adama@datadistilleries.com Potters PR: Monique Potters, tel. +31 345 501595 of e-mail: monique@potterspr.nl